~17~

111 2 0
                                    

Pov Luna

We zijn aangekomen aan de volgende locatie: Italië. Ik heb er zo veel zin in! We staan nu aan de lobby van het hotel in te checken. Blijkbaar is er een misverstand, want Niall staat tegen de manager te roepen en de manager staat op zijn beurt dan weer te roepen tegen de receptionist. Na een paar minuten tegen elkaar te scheeuwen, komt Niall naar Max en mij toe: "Sorry, maar jullie zullen in een tweepersoonsbed moeten slapen. Het kan niet anders, we hebben alles geprobeerd. Het is maar 2 nachten." "Het is oke, we hebben elk een helft van het bed", zegt Max en hij knipoogt naar mij. Ik knik en glimlach. We krijgen de sleutel voor onze kamer en gaan er naartoe.

Het is nu 1 uur in de namiddag en ik ben onderweg naar Nialls suite. Als ik aankom, klop ik op de deur. Niall doet binnen de 10 seconden open en laat me naar binnen. "Wat is er? Je ziet er wat gestresseerd uit", vraag ik aan Niall terwijl ik me in de zetel laat ploffen. "Niks, waarom ben je hier?" vraagt Niall. "Gewoon. Moet ik weggaan?" "Nee nee, blijf maar", antwoordt Niall. Die doet raar. Dan zie ik zijn gitaar staan. Hij merkt dat ik ernaar kijk en staat op. "Wil je eens proberen?" vraagt Niall. Ik knik lachend en Niall geeft de gitaar aan mij. Ik begin meteen This Town te spelen. Niall kijkt me verbaasd aan. "Jij kan gitaar spelen?" vraagt hij ongelovig. "Ja, wist je dat niet? Ik speel al gitaar sinds mijn 13de", antwoord ik. "Nee dat wist ik niet. Je speelt echt goed, zing je ook?" Ik knik. "Ik zing wel niet voor publiek, alleen voor mezelf", antwoord ik. "Wil je voor mij alsjeblieft een stukje zingen? Voor mij?" "Ik zing niet voor mensen, Niall. Ik kan helemaal niet goed zingen." Niall staat vast bij zijn besluit, hij moet en zal mij horen zingen. Uiteindelijk geef ik het op en speel het hele liedje, terwijl ik erbij zing. Als ik klaar ben, is het stil. Zie je wel, hij vindt dat ik niet goed zing. "Dat was prachtig gezongen, Luna." "Je hoeft echt niet te liegen omdat ik je stiefzus ben hoor, ik weet dat het slecht was" "Nee echt niet. Heb je jezelf al eens horen zingen?" Ik schud mijn hoofd. "Als ik het opneem met mijn telefoon, klink ik zeker slecht." "Dat is waar, een telefoon heeft op dat vlak niet zo een goede microfoon. Ik heb een idee! Kom, volg mij." Ik weet totaal niet wat Niall van plan is, maar ik vertrouw hem. Dus ik volg hem de kamer uit. Waar gaan we heen?

De lift stopt op de gelijkvloers. Niall stapt de lift uit en neemt me bij de arm. We lopen door allemaal gangen en uiteindelijk stopt Niall voor een deur. Hij opent de deur en laat me binnen. Het is een opnamestudio. "Ga naar binnen en zing. Dan luisteren we daarna naar je opname." Hij ziet me twijfelen. "We verwijderen hem daarna meteen, dat beloof ik je." Ik haal opgelucht adem en stap onzeker het opnamehokje binnen. "Welk liedje moet ik zingen?" vraag ik aan Niall door de microfoon. "Mag ik eentje kiezen?" vraagt Niall. Ik knik. "Begin anders maar terug met This Town, dan kan je straks zelf horen dat ik niet loog." Ik knik en begin This Town te zingen. Na gezongen te hebben, stap ik het hokje uit en loop naar Niall toe. Hij speelt het liedje af. "En? Je zingt toch mooi?" zegt Niall. "Nee, nog steeds slecht. Maar het was wel leuk om te doen", zeg ik met een grote glimlach. "Je mag nog wat zingen hoor. Maar ik ga wel ervandoor. De manager wacht op mij." "Oke, nog 1 liedje", zeg ik al blozend. Ik zing nog Little Things. Maar als ik het hokje uitkom om de opname te verwijderen, zie ik Max staan. "Hoelang sta jij daar al? Je hebt me toch niet horen zingen?" "Ik kwam binnen toen Niall wegging. Je zingt echt prachtig", zegt Max. "Nee, dat doe ik niet. Ik zing niet goed, ik doe het gewoon graag", antwoord ik. "Het is al goed. Maar toch kan je goed zingen. Zullen we naar het avondeten gaan?" "Is het al 6 uur?" roep ik verbaasd uit. Max knikt. We lopen samen naar het restaurant waar de rest ook al zit te eten.

Het is 21 uur als ik besluit te gaan slapen. Het is nog vroeg, ik weet het, maar normaal slaap ik 's ochtends ook langer en dat gaat nu niet. Ik heb nog veel in te halen. Ik loop naar de lift als ik achter me een stem hoor: "Wacht op mij, ik ga ook al slapen." Ik weet meteen dat het Max is, wie praat er anders Nederlands tegen me? "Nu al?" "Ja. Jij gaat toch ook al slapen?" zegt Max terwijl we de lift in stappen. "Oke, je hebt een punt", zeg ik grinnikend. Als we in de kamer aankomen, neem ik mijn pyjama en kleed me om in de badkamer. Ik kom uit de badkamer en zie dat Max ook al in zijn slaapkleding zit. Hij loopt me voorbij en gaat zijn tanden poetsen. Ik leg me al in het bed. Het gaat wel wat vreemd zijn, nu we in hetzelfde bed moeten slapen. Maar ja, het is niet het einde van de wereld. Ik grinnik bij de gedachte. "Waarom lach je?" vraagt Max. Blijkbaar kwam hij juist binnen. "Gewoon een binnenpretje." Max legt zich neer en draait zich met zijn rug naar mij toe. Ik doe hetzelfde. "Slaapwel Luna." hoor ik nog zacht. "Slaapwel Max."

Een lang hoofdstuk :) Ik heb meer dan anders gepland nu ze in Italië zijn. We zitten nu ongeveer aan de helft van wat ik wil schrijven terwijl ze in Italië verblijven. Ik zal mijn best doen de hoofdstukken niet te lang te maken, maar dan ga ik meerdere hoofdstukken moeten schrijven. Vanaf nu ga ik proberen 1 keer per week een hoofdstuk te posten. Ik wil dat schrijven leuk blijft, ik wil niet dat dit een verplichting wordt, snap je? Ook wil ik even dankjewel zeggen dat je dit verhaal wil lezen! Geniet nog van jullie dag!
Xx Jasmine

Stepsister?! || N.H. (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu