~16~

131 3 0
                                    

Pov Luna

Beneden aangekomen tonen we de security ons backstagepasje en hij opent de deur voor ons. We lopen door een lange gang als we opeens iemand mijn naam horen roepen: "Luna, ik ben hier! De deur die jullie juist gepasseerd zijn!" Ik herken meteen de stem van Niall en zo te zien herkent Katie hem ook. We stappen een meter naar achter en lopen de juiste deur binnen. Daar zie ik Niall al zitten op de stoel. Hij staat op en geeft me een knuffel. Daarna stapt hij naar Katie en stelt zich voor. Niet dat dat nodig is. "Ik ben Katie." "De beste vriendin van Luna. Ik heb al veel over je gehoord", zegt Niall terug. Katie kijkt me met een boze blik aan. "Alleen maar goede dingen hoor", zeg ik snel en we barsten beide in lachen uit. Dit overkomt ons dus altijd, wij kunnen ons samen geen moment serieus houden. Na een paar minuten non-stop te lachen, kunnen we eindelijk terug normaal praten. Niall vraagt geïnteresseerd naar Katie's hobby's, school en veel meer. Katie heeft altijd al graag verteld, dus ze vertelt honderduit.

Als al Nialls vragen op zijn, zegt hij: "Ik kan je zeker niet zoveel meer bijbrengen over mij?" Katie knikt verlegen en kijkt naar mij. "Ik denk van niet", antwoord ik lachend terug. Toch blijven we nog wat doorpraten over van alles en nog wat.

Na een uurtje krijgt Katie een sms dat haar ouders haar buiten op staan te wachten. Ze staat op en zegt iedereen nog gedag. Dan wordt ze door een securityguard begeleid naar buiten. Als ze helemaal uit het zicht is, zegt Niall tegen mij: "Ze is echt een leuke vriendin, ze mag wat vaker langskomen. Dan lach je ook veel meer." Dat was een gevoelig punt. Ik sta op en zeg dat ik even naar de wc moet. Ik kom binnen en sluit mezelf op in het hokje. Ik weet niet hoe het komt, maar bij Mia en Katie lach ik veel meer dan dat ik bij anderen doe. Spijtig genoeg heeft Niall dat nu opgemerkt. Zoals iedereen gaat hij dan afstandelijk beginnen zijn, omdat hij denkt dat ik het niet waard vind ofzo om zo veel te lachen in zijn buurt. En dan gaan ze me verlaten. Ik hoor geklopt op de deur van het hokje. "Ga weg", zeg ik botter dan ik bedoelde. "Ik ga niet weg voor je me zegt wat er echt aan de hand is", antwoord Niall. "Waarom zou ik dat doen? Je denkt nu waarschijnlijk dat ik je helemaal niet mag en dan ga je me verlaten. Net zoals iedereen. Maar iedereen heeft het fout, ik heb hen graag", zeg ik snikkend. "Ik zal je nooit verlaten, sis", Wow die kwam binnen. "En ik denk ook helemaal niet dat je me niet mag, ik zie alleen dat je je enorm op je gemak voelt bij Katie. Wat goed is, daar heb je beste vriendinnen voor", zegt Niall. "Dus je gaat me niet achterlaten?" vraag ik nog steeds snikkend. "Tuurlijk niet, wil je nu alsjeblieft de deur openen en me alles vertellen wat je dwarszit? Je kan me vertrouwen, dat weet je toch?" Ik geef geen antwoord, maar draai het slot van het hokje los. Niall opent de deur en komt binnen. Hij trekt me meteen in een knuffel. Dit voelt goed  veilig. "Wil je het vertellen?", vraagt Niall onzeker. Ik knik en begin mijn verhaal. "... dus iedere keer laten mensen me in de steek omdat ze denken dat ik me niet goed voel bij hen. Wat dus wel zo is", sluit ik af. "Er zijn genoeg mensen die van je houden en je nooit zullen laten vallen. Katie, Mia, je ouders, je broer, Max, Greg, Maura, Denise, Theo en ik. Ik kan nog veel langer doorgaan. Moet dat?" vraagt Niall. Ik schud lachend mijn hoofd. "Ga je dan mee? We moeten vertrekken naar de volgende tourlocatie." Ik knik en sta recht. Niall haakt zijn arm door de mijne zoals Katie dat ook altijd doet. "Heb je ons bespioneerd?" vraag ik zo gezegd verontwaardigd. "Ik zou niet durven", antwoord Niall met een piepstemmetje. Ik schiet in de lach. Dan zie ik Niall vrolijk kijken. Ja, ik lachte zoals ik deed bij Katie. En weet je wat? Ik forceerde het niet eens. Het ging gewoon vanzelf.

Slecht hoofdstuk, ik weet het. Ik zal even een pauze nemen met updaten, ik heb een writersblock... Hopelijk heb ik snel weer inspiratie en kan ik weer hoofdstukken uploaden. Als je ideeën hebt, mag je ze altijd laten weten :)
Xx Jasmine

Stepsister?! || N.H. (Dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu