Forum

75 8 0
                                    

M.S Roma

Kuzgunlar daire oluşturmuşlar, ismini aldıkları tepede daireler çizerek uçmaya başlamışlardı. Baharın üçüncü haftasıydı, kuşların cıvıltısı kuzgunların sesinden neşeliydi .Mor, pembe ve rengarenk çiçekler yeryüzünü taçlandıran süslerdi .Roma'nın bahar havası iç açıcıydı. Genelde şehirlerin merkezlerine kurulan forum , bu kez Kuzgun Tepesine en yakın konuma inşa edilmişti. Kuzgun Tepesi , ulaşılması biraz daha zor olduğundan soylular için bu bir avantajdı. Jül Sezarın millattan önce 46 yılında başlattığı forum geleneği, cumhuriyet döneminde de devam ediyordu.Forumların içine tapınak inşa eden Romalılar oldum olası inandıkları paganizm doğrultusunda, tanrıları ve tanrıçalarını onurlandıklarını düşünmüşlerdi.Jül Sezar ilk forumu tanrıçaları Venüs Genetrix için inşa ettiği bile söylenirdi.İmparator Sezar'ı , İmparator Agustus'un forumları takip eder.Agustus savaş kararlarını bu forumda alıp , savaşlara bu forumdan gitmiş ve savaşlardan sonra ilk olarak kendi inşa ettirdiği foruma dönmüştür. Liderliğini yaptığı Filippi Savaşında başarılı oluşundan sonra Agustus formun içine savaş tanrısı Mars Ultar'ın tapınağını inşa ettirmişti.Neva Forumu ve Trajan formu da bu kronolojiyi izlemişti.Fakat bu yüksek tepeye inşa edilen forum , halka açık değildi.Soylular ve yöneticiler için açık, ağaçların ardına gizlenmiş, gözcüleri olan gizli bir forumdu. Cumhuriyet döneminin en yenilikçi en önde gelen forumu bu tepeye inşa edilen forumdu .Halktan her kesimin bu forumu bilmiyor oluşu bu tepeyi özel kılıyordu. Tepeye düşen yabancılar, soylu Romalıları tedirgin etmişti .Atmaca gözlü forum gözcüsü,olayı en yetkili kişiye aktarırken tedirgindi.
Soyluların toplantısını bölen iki adamı , forumun gözcüleri zorla da olsa getirebildiklerinde yorgunlardı.
Alonzo ilk olarak nerede olduğunu sormuştu, gözcü ikisinin de deli olduğunu düşünüyordu.
Yaşlı adam karşısında Alonzo'yu gördüğünde nefesi kesildi.Mavi gözleri yağmak üzere olan yağmurun izlerini
taşıyan gök yüzü gibi görünüyordu.
"Alonzo ?"

Yine şanslılardı.Pompeii'de kalıntıların ardında herkes gibi öldüğünü düşündüğü torunu ve yakın arkadaşı sapasağlam karşılarındaydı.On sene sonra hemde , sapasağlam .
"Pompeii'den nasıl kurtuldunuz ?Babana annene ne oldu ? Alonzo ?"
"Jüpiter onları korumuş olmalı ."Diye yanıtladı dedesinin soylu arkadaşı.
Sorular , Alonzo'yu hayal kırıklığına uğrattı. Pompeii'de değillerdi , olmaları gereklileri yıla dönememişlerdi. Alonzo dedesine sarılırken göz yaşlarını içine akıtmak istedi , yutkunamadı.Celso ise  , ağladı.Artık zayıf olup olmamak umrunda değildi.

GEÇİTHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin