*28*

1K 16 0
                                    

POV JAKE

"Anders kan Tess hier gewoon eten en dan kan Jake haar straks wel thuis brengen" zegt mijn moeder. "Daniël is er vandoor met Jake zijn auto" zegt Tess lachend. "Anders kan Tess hier ook gewoon blijven slapen" stel ik voor. "Als je dat goed natuurlijk" zeg ik nog snel tegen Tess.

"Ja lijkt me leuk" antwoord ze glimlachend waardoor ik ook moet glimlachen. "Ik vindt het goed" zegt mijn moeder waarna we allemaal ons gezicht naar Aaron draaien. Hij denkt even na maar knikt dan toch instemmend mee.

"Geweldig ik zal de kommen al op tafel zetten" zegt mijn moeder terwijl ze een in de keuken verdwijnt. "OK ik ga dan vertrekken anders kom ik straks nog te laat! Dag zusje" zegt Aaron terwijl hij een kusje op haar haar drukt en zich daarna naar mij draait.

"Zorg goed voor haar he! Je hebt mijn nummer dus als er iets is bel me ookal zegt Tess van niet" zegt hij streng waardoor Tess met haar ogen rolt en ik moet grinniken. "Zal ik doen" zeg ik. Hij steekt zijn hand uit waarna ik hem schud.

Hij zegt nog een laatste keer gedag aan Tess voor hij de deur uit is. "Dag" "dag Aaron" zegt Tess vermoeiend waarna ze de deur toe slaat. "Man ik dacht dat hij nooit zou weg gaan" zegt ze. "Hij is gewoon bezorgd" zeg ik. "Dat weet ik maar dat betekent niet dat het af en toe niet irritant is" antwoord ze waardoor ik grinnikend knik.

Het is een tijdje stil en omdat ik het niet wil akward maken onderbreek ik de stilte. "Dus, hier zijn we dan, alweer" zeg ik waardoor Tess moet grinniken. "Mag ik je iets vragen" vraagt ze dan heel serieus.

"Tuurlijk, je mag me alles vragen" zeg ik terwijl ik een stap dichter bij haar zet. "Hoe komt het dat je zo een slechte band hebt met je moeder" vraagt ze. Ik zucht. "Dat is nogal een lang verhaal" antwoord ik terwijl ik weg loop en op de zetel ga zitten.

Tess loop naar mij en ploft zich naast me neer in de zetel. "Ik heb tijd" zegt ze. Ik zucht en ga een beetje rechter zitten. "Mijn vader heeft ons verlaten toen ik 7 was, mijn moeder is toen meer en meer beginnen werken dat ze zelfs niet eens naar mij omkeek en nu... nu is onze band zo" leg ik uit.

"Sorry" zegt ze terwijl ze over mijn schouder wrijft. Ik trek mijn schouders op. "Het is al lang geleden" zeg ik. "Is het daarom dat je zo een Badboy bent geworden" vraagt ze waarna ik knik. "Ik heb mezelf beloofd om me nooit meer te laten kwetsen dus ik ben harteloos geworden en in de liefde, daar geloof ik al zowiezo niet in dus ik gebruikte de meisjes gewoon" antwoord ik.

"Dat je niet in de liefde gelooft is normaal, dat bestaat ook niet" zegt ze. "Dat is raar om dat van en meisje te horen" zeg ik waarna we allebei moet lachen. "Ik ben niet zo een meisje dat zit te dromen dat haar prins op het witte paard haar komt halen! Liefde is bullshit! Uiteindelijk gaan de mensen toch uit elkaar dus..." zegt ze.

"True" antwoord ik. "Maar... het is niet omdat je moeder veel is gaan werken dat ze niet meer van je houdt" zegt Tess. Ik open mijn mond om iets te zeggen maar wordt onderbroken. "Kindjes komen jullie het eten is klaar!" Roept mijn moeder vanuit de keuken.

"Mama, we zijn tieners geen kindjes" roep ik terug terwijl ik met mijn ogen draai. "Allé kom" zegt Tess terwijl ze op mijn knie tikt en recht staat. Ik zucht en sta ook recht waarna ik met Tess naar de keuken stap.

We gaan aan tafel zitten, Tess naast mij en ik tegenover mijn moeder, en scheppen ons soep in onze kommen. "Mmm pompoensoep lekker" zegt Tess. "Niet zo lekker als jouw soep" antwoord ik.

"Kan je koken" vraagt mijn moeder aan Tess. "Een beetje" antwoord ze verlegen. "Niet bescheiden zijn Tess je kan echt goed koken" zeg ik waarna ze moet blozen. "Dankje".

"Wel dan zou ik je eten wel eens willen proeven" zegt mijn moeder terwijl ze van haar soep drinkt. "Graag" zegt Tess. "Misschien kun je een dessert maken" stel ik voor. "Euhm dan moet ik wel eerst nadenken wat ik ga maken" zegt ze. "Wel zowiezo iets snel, ik heb je eten al geproefd en ik ga geen uur wachten" maak ik duidelijk waardoor we moeten grinniken.

"Als je wilt kan ik je helpen" zegt mijn moeder. "Je hebt al jaren niet meer gekookt hoezo ben je dan van plan om haar te helpen" vraag ik. Ik zie mijn moeder een beetje gekwetst kijken. "Misschien kan ik dan iets van haar leren" zegt ze. "Alsof je ooit tijd gaat hebben om nog eens te koken" mompel ik terwijl ik verder eet.

Ik hoor mijn moeder zacht zuchten maar ze gaat er niet verder in. "Ik kan je ook zeggen waar alle ingrediënten zijn als je niet weet waar ze liggen" zegt mijn moeder waardoor ik luid en geïrriteerd zucht. "Je bent nooit thuis hoezo kun je je nog herinneren waar alles ligt!" Zeg ik met een verheffende stem.

"Jake nu moet je echt stoppen" zegt mijn moeder. "Ik moet stoppen!" Roep ik. "Jij bent degene die hier bezig is alsof ze een huisvrouw is en zich zorgen maakt om iedereen terwijl je in bijna 10 jaar niet meer naar je eigen zoon hebt gekeken" schreeuw ik.

Ik smijt mijn lepel op de tafel en schuif mijn stoel achteruit waardoor hij omver valt en stap dan naar mijn kamer.

Wie denkt ze wel niet dat ze is? Doen alsof de laatste 10 jaren niet zijn gebeurd en alles in orde is?! Ik dacht het niet!

POV TESS

Ik kijk geschrokken naar de tafel waar juist Jake nog zat. Ik wil rechtstaan om naar Jake zijn kamer te gaan maar wordt tegengehouden. "Laat hem maar even" zegt Marie. "Hij is al vaker zo tegen mij uitgevlogen en dan wilt hij alleen zijn" legt ze uit waarna ik knik.

Marie zucht en wrijft mijn haar handen over haar gezicht. "Sorry dat je dat moest meemaken" zegt Marie. "Het is OK" antwoord ik. "Neen, dat is het niet!" Zegt ze terwijl ze nu haar armen gekruisigd op tafel legt. "Maar Ik kan hem geen ongelijk geven! Ik ben de laatste 10 jaar een slechte moeder voor hem geweest" vervolgd ze.

"Ik neem aan dat hij het heeft verteld over zijn vader" vraagt Marie waarna ik mijn hoofd knik. "Wel dat was een hele moeilijke periode voor mij en in plaats van tijd door te brengen met mijn zoon ben ik beginnen werken en werken dat ik bijna nooit thuis was" legt ze uit. "En nu is het een gewoonte geworden! Als ik de kans had om het terug te draaien zou ik het zo doen! Er is niets belangrijker voor mij dan mijn zoon maar hij is zo boos op mij dat hij zelfs nauwelijks met mij praat, en als hij dat dan wel doet eindigd het meestal zoals nu" eindigd ze.

"Sorry" zeg ik met medelijden. "Het is niet jouw schuld! Ik weet zelfs niet eens waarom ik het jouw vertel jij bent nog zo jong en je moet je niet bezig houden met mijn problemen" zegt ze. "Jake is een hele belangrijke persoon geworden voor mij in mijn leven en ik weet dat hij problemen heeft met deze situatie dus als ik kan helpen moet u zich niet verontschuldigen om eens uit te leggen hoe u zich voelt" zeg ik haar waardoor ze kleine traantjes in haar ogen krijgt en lief glimlacht naar mij.

"Wil je me iets beloven" vraagt ze waarop ik knik. "Wil je een beetje passen op hem? Ik hou nog altijd super veel van mijn zoon en ik wil niets liever dan zorgen dat het goed met hem gaat" vraagt ze waarop ik knik.

"Beloofd" zeg ik. "Maar waarom zegt u dat niet tegen hem" vraag ik. Ze kijkt me niet begrijpend aan. "Ik weet dat dit hem raakt en misschien als u hem uitlegt waarom u heeft gedaan wat u heeft gedaan begrijpt hij het misschien beter" zeg ik.

"Wie zegt dat hij zal luisteren naar mij" zegt ze alsof ze het antwoord al weet. "Als u het niet probeert zult u het nooit weten" antwoord ik waarna ze glimlacht. "Dank je"

"Weet je, ik snap wel waarom Jake vrienden met je is! Je bent heel lief" zegt ze. "Dank u" antwoord ik. "Oh zeg maar 'je' hoor ik voel me al oud genoeg" zegt ze waarna ze de tafel al begint op te ruimen.

"Als je wilt mag je al beginnen aan het dessert" stelt Marie voor. "Goed idee" zeg ik. Ik denk even na wat ik zal maken. Chocolademousse? Nee geen zin in! Taart? Neen dat duurt te lang! Ik denk dat ik het weet!

Ik vraag aan Marie of ze allemaal de ingrediënten heeft die ik nodig heb waarop ze knikt. Ik was mijn handen en doe een schort aan waarna ik kan beginnen aan het dessert.

--------------------------------------------------------------

Hey! Een nieuw hoofdstuk! We komen een beetje meer te weten over Jake!

Als jullie nog tips hebben voor mij mogen jullie die zeker zeggen!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en vergeet vooral niet te stemmen!

Bye x

The Badboy isn't that badWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu