POV TESS
De eerste vier lessen zijn gedaan en het is nu middag dus ik ga met Ellen en Emily naar de refter aan ons gebruikelijke tafel zitten en ik ben ergens wel zenuwachtig.
Al de hele dag kijkt iedereen naar mij of vragen ze allemaal vragen over wat er met Chelseau is gebeurd en ik wordt er zot van.
Maar ook omdat Jake de hele dag nog niet tegen mij heeft gesproken en ik het gevoel heb dat hij iets gaat doen of dat er iets ergs gaat gebeuren waar iedereen bij gaat zijn dus heb ik hier een heel slecht gevoel over.
Al heel de tijd kijk ik om de 5 seconden rond mij in de cafetaria of ik Jake zie die iets gaat doen of zeggen maar ik zie niets.
"Zoek je iemand?" vraagt Emily met een grijns op haar gezicht samen met Ellen. Ik zucht en schud mijn hoofd.
"Zeker? Want het lijkt van wel" zegt Ellen nu. "Ja iemand zoals... Jake bevoorbeeld" zegt ze erachteraan met allebei een grijns op hun gezicht.
Ik schud mijn hoofd maar kan het niet laten om toch even te grinniken. Die hebben de wildste fantasie die er bestaat. Ik bedoel we hebben wel gekust, niet dat ze dat weten, maar daarna heeft hij mij volledig geskipt en duidelijk gemaakt dat hij niks met mij te maken wou hebben, niet dat ik niks anders had verwacht maar toch, het kwetst wel.
Waarom moest ik gevoelens voor hem hebben?! Ik moet juist emotieloos blijven om minder gekwetst te worden niet verliefd op hem worden?!
Ik wordt uit mijn gedachten gehaald door de deur die wild wordt opengeduwd. Ik draai mij om en zie Jake, Jonas en Daniël. Ze lopen naar hun gebruikelijke tafel. Ik volg elke beweging die Jake maakt en kijk naar zijn gezicht maar hij kijkt niet terug, alsof hij mijn blik ontwijkt.
Ik zucht en draai mij terug om net zoals de rest. Vanaf dat ze gaan zitten hoor je door de refter allemaal geroezemoes.
Voor de rest van de middag heb ik gesproken met Ellen en Emily tot de bel ging om aan te geven dat de lessen weer begonnen.
Pfff, school is echt saai!
"Wat hebben we nu?" Vraag ik. Ellen pakt haar GSM en kijkt erop. "Aardrijkskunde" antwoord ze.
Er verschijnt een lach op mijn gezicht. Meneer Landuyt is één van mijn lievelingsleerkrachten. Hij is altijd super lief en geeft geen saaie les. Soms hebben we buitenles of gaan we naar de bib voor een kleine opdracht en dan mogen we voor de rest van de les op onze GSM.
Toch wel een beetje blij gaan we met zen drieën naar de les waar meneer Landuyt staat. "Ja leerlingen vandaag gaan jullie een opdracht doen in de bib over de bosbranden in Australië" zegt hij.
5 min later vertrekken we naar de bib die aan de overkant van de school staat. Ik doe mijn oortjes in en luister naar muziek terwijl ik de opdracht maak. Na een kwartier ben ik al klaar en geef het af aan de leerkracht.
Voor de rest van de les help ik Ellen en Emily tot ze klaar zijn en luister naar muziek.
Wanneer de bel gaat gaan we terug naar de school voor de volgende les. Duits. Niet een zó saaie les.
Mevrouw rombaut is wel chill, niet zo een zuurpruim en heel lief. Na die les hadden we pauze.
"We hebben uitval!" Roept Emily na dat ze op haar GSM heeft gekeken. "Yes dan mogen we eerder naar huis!" Roept Ellen nu ook.
"Hey, hebben jullie zin om te shoppen nu we ook niet zo veel hebben te doen voor school" zegt Emily opgewonden.
"Ja, ik ben al een tijdje niet meer geweest en heb nieuwe kleren nodig" zegt Ellen.
JE LEEST
The Badboy isn't that bad
RomanceTess is een meisje die op haar 15 jaar bijna werd verkracht. Haar vader heeft nooit echt veel om haar en haar oudere broer gegeven maar haar moeder wel, als ze dan te horen krijgt dat haar moeder een dag voor haar 16 jaar sterft en ze daardoor naar...