(!! Alles wat er in dit hoofdstuk voorkomt van het onderzoek is waar! Ik heb het allemaal zelf opgezocht!!)
POV TESS
"Onze vader heeft altijd problemen gehad met het opvoeden van Aaron en mij, dat was altijd onze moeder! Maar toen ze 10 maanden geleden is overleden is onze vader compleet verandert" zeg ik terwijl er tranen achter mijn ogen komen maar ik probeer ze tegen te houden.
"Was dat rond de periode dat hij u begon te slaan?" Vraagt de agent waarop ik knik. "Heeft uw vader u alleen geslagen?" Vraagt hij waarop ik mijn hoofd schud.
"Hij heeft ook een paar keer met lege bierflessen naar mijn hoofd gesmeten, mij ook op de grond geduwt om mij daarna te schoppen en aan mijn haar te trekken. Hij heeft me ook al een paar keer aangevallen met een mes!" Zeg ik zacht.
"Heeft u daar ook bewijzen van?" Vraagt de agent waarop ik weer knik. "Ik heb nog wondes en littekens op mijn armen" zeg ik waarop hij treurig knikt.
"Is hij ooit eens verder gegaan?" Vraagt agent Rodrigo zachtjes. "Hoe bedoelt u?" Vraag ik verward. "Heeft u vader u ooit seksueel aangeraakt!" Vraagt hij waarna ik mijn hoofd schud. "Ben je zeker?" Vraagt hij voorzichtig waarna ik weer mijn hoofd schud. "Ok" zegt hij zacht terwijl hij weer iets opschrijft.
"Ok! Ik ga jullie uitleggen wat we nu gaan doen!" Begint de agent. "Jullie hebben nu aangifte gedaan waardoor er nu een strafproces begint! Tijdens het strafproces moeten wij eerst onderzoek doen en als daaruit blijkt dat wat u zegt waar is wordt de verdachte, in dit geval jullie vader, aangehouden en gaat de zaak naar de officier van justitie. De officier van justitie behandelt de zaak en neemt een besluit of de verdachte schuldig is aan een misdrijf of overtreding die wij op voorhand niet kunnen weten en daarna volgt de uitspraak met een mogelijke straf." legt de agent uit.
"Wat voor onderzoek?" Vraagt Jake. Dit is het eerste dat hij zegt sinds dat we van thuis zijn vertrokken. "Wij gaan naar bewijzen zoeken die jullie verhaal versterkt, wij gaan ook de verdachte oppaken en sporen onderzoeken en getuigen verhoren! ondertussen gaat een dokter Tess moeten onderzoeken en foto's trekken van haar lichaam om te zien wat de verdachte allemaal heeft aangedaan en om dat dan tegen hem te gebruiken!" Antwoord de agent.
"Als de rechter heeft besloten dat onze vader schuldig is wat voor straffen kan hij dan krijgen?" Vraagt Aaron. "Hij zou dan een straf opleggen. Er zijn 3 hoofdstraffen: Celstraf waarin hij dus de cel in gaat. Geldstraf waarin hij dus een boete moet betalen en een Taakstraf waarin hij dus een bepaald aantal uren onbetaald werk moet verrichten!" Zegt hij.
Ik ben stil en weet niet wat te zeggen! Hoe de agent dat allemaal uitlegt wordt ik ergens wel bang! Dit gaat voor zoveel problemen zorgen en niet alleen tijdens het onderzoek maar ok erna! Hoe gaat het verder met Aaron en mij? Gaan wij elkaar nog zien?
"Wat zal er na de strafuitvoering dan gebeuren? Met ons bedoel ik" vraag ik zacht terwijl ik naar Aaron en mij wijs.
"Wel stel dat jullie vader wordt schuldig verklaart betekent dat nog niet dat jullie wees zijn, je bent pas wees als beide ouders zijn overleden, niet als een ouder naar de gevangenis gaat. Dus dan wordt er gekeken naar familieleden die voor jullie kunnen zorgen" legt hij uit.
Betekent dat dan dat wij moeten verhuizen?
"Maar onze familie woont allemaal in België" zeg ik. "Dan zult u naar daar moeten verhuizen!" Zegt hij.
"Maar dat is alleen als ze minderjarig zijn toch?" Vraagt Jake plots waarop de agent knikt. "Maar Aaron is 18 jaar!" Zegt hij. "Dan zullen wij kijken of jullie vader een testament heeft gemaakt waarin jullie alles krijgen waarin jullie dus ook het huis erven, en als dat zo is mag Aaron daar in wonen samen met Tess" zegt hij.
JE LEEST
The Badboy isn't that bad
RomanceTess is een meisje die op haar 15 jaar bijna werd verkracht. Haar vader heeft nooit echt veel om haar en haar oudere broer gegeven maar haar moeder wel, als ze dan te horen krijgt dat haar moeder een dag voor haar 16 jaar sterft en ze daardoor naar...