POV TESS
Ik pak 225 g van het diepgevroren rood fruit en doe het in een pot op een zacht vuurtje. Ik roer er af en toe in voor 15 min zodat ik een pruttelende compote krijg.
Daarna pak ik 187.5 g mascarpone en 187.5 g plattekaas die ik in een schaal doe en meng beide. Ik doe er 1.5 eetlepel bloemsuiker in die ik erdoor roer en ¾ citroen waar ik er de zeste van een bij rasp.
Daarna pak ik ¾ vanillestokje die ik overlangs in twee snij en er de zaadjes uit schraap. Ik doe ze in het mengsel met verse kaas en roer met de garde.
Daarna pak ik 75 g volkorenkoekjes die ik in een vijzel doe en stamp ze tot onregelmatige, maar fijne kruimels.
Ik zet ondertussen de glazen klaar om te serveren. Ik lepel het mengsel van mascarpone en plattekaas in een spuitzak en knip de top eraf waarna ik voorzichtig porties warm rood fruit in de glazen lepel.
Daarna spuit ik een flinke toef mascarponemengsel bovenop de bodem fruitcompote en werk het dessert af met een laag verkruimelde koekjes.
Ik serveer meteen, want met het warme fruit smaakt het nagerecht nog lekkerder en leg daarna de glazen op tafel.
"Smakkelijk" zeg ik tegen Marie. "Smakkelijk zegt ze terug en neemt een schepje "Mmm, wow Jake heeft echt niet overdreven toen hij zei dat je kon koken!" Zegt ze. "Dit is echt lekker" vervolgt ze waardoor ik bloos.
"Dank je". Na 5 min is ons dessert al op. "Van mij mag je hier wel vaker koken" zegt Marie waardoor ik glimlach. Dan zie ik dat mijn derde glas met het dessert van Jake er nog staat. "Ik denk dat ik het naar boven zal brengen" zeg ik. Marie knikt.
Ik pak een lepel en het glas en loop de trap op naar Jake zijn kamer. Als ik er ben klop ik op de deur. "Binnen" hoor ik Jake zeggen. Ik open de deur en zie Jake op zijn bed zitten en naar Netfix te kijken.
"Hey" zeg ik "hey! Sorry dat ik je alleen hen gelaten" zegt Jake direct. "Is niks, ik snap het wel! Ik heb trouwens een dessert meegenomen voor je" zeg ik terwijl ik het glas en de lepel omhoog hou. "Yes dankje" zegt Jake terwijl jij snel rechtop zit zodat hij beter kan eten.
Ik ga naast hem zitten en geef het hem waarna hij het gulzig opeet "goddelijk" mompelt hij met zijn mond vol waardoor ik moet lachen.
"Naar wat kijk je?" Vraag ik na een tijdje. (Hey dat rijmt 😉) "Bad Boys" antwoord hij. "Oh cool! Mag ik mee kijken?" Vraag ik enthousiast. "Tuurlijk" lacht Jake. Ik zet me beter naast hem en kijk geconcentreerd naar de film.
Midden in de film voel ik alsof iemand me aankijkt en draai men gezicht naar Jake en zie hem naar mij kijken. "Wat is er?" Vraag ik. "Niks, ik vindt het gewoon schattig hoe je zo geconcentreerd naar de film kijkt" antwoord hij waardoor ik moet blozen.
"Schattig?" Vraag ik geamuseerd. Hij moet lachen. "Ja schattig" bevestigd hij. "Ik denk dat dit de eerste keer is dat je me een compliment hebt gegeven" zeg ik glimlachend. "Dat is omdat ik me daarvoor nog als de Badboy gedroeg en we nu vrienden zijn!" Antwoord hij terwijl hij me liefdevol aankijkt.
JE LEEST
The Badboy isn't that bad
RomansaTess is een meisje die op haar 15 jaar bijna werd verkracht. Haar vader heeft nooit echt veel om haar en haar oudere broer gegeven maar haar moeder wel, als ze dan te horen krijgt dat haar moeder een dag voor haar 16 jaar sterft en ze daardoor naar...