POV TESS
Ik wordt wakker van mijn wekker en sla hem uit. Ik doe mijn ochtend routine en kies een outfit uit.
Ik loop naar beneden en pak een kom en cornflakes. Chocopops natuurlijk en giet er melk bij.Als ik al een paar schepjes heb genomen hoor ik zware voetstappen op de trap. Mijn lichaam verstijfd en ik draai mij om met mijn rug naar de trap.
Ik hoor voetstappen dichter naar mij komen en ik probeer me zo stil mogelijk te houden en niet te bewegen.
Plots voel ik een hand op mijn schouder die mij ruw omdraait en kom ik oog in oog met mijn 'vader'. Hij heft zijn hand en slaagt mij in mijn gezicht.
Ik val op de grond en laat de bol met cornflakes vallen die breekt in stukken en de melk met cornflakes die overal vliegt.
Ik val met aan pats op de grond en leg mijn hand op mijn wang. Voor een moment denk ik dat hij weer iets gaat doen maar hij blijft alleen maar voor mij staan met een boze uitdrukking.
"Als ik de kans had om jou weg te doen had ik het al lang gedaan. Dat zou voor veel minder problemen zorgen" zegt hij kalm wat het nog enger maakt.
Het enige dat ik kan doen is op de grond liggen en blijven kijken naar mijn 'vader'. Hij loopt naar de deur en opend hem. "En vergeet die rotzooi niet op te ruimen" roept hij nog voor hij verdwijnt.
Ik zucht verdrietig en sta op waarna ik alle bolstukken opraap en in de vuilbak smijt en de melk en cornflakes wegdwijl.
Als ik klaar ben ga ik naar de badkamer, mijn kaak is een beetje blauw maar niet neig. Ik poets mijn tanden en ga naar beneden. Ik pak mijn boekentas en vertrek naar school.
●●●
Op dit moment ben ik in het restaurant aan het werken met mensen hun bestelling voor mijn tweede werkdag.
Ik moet nog iets langer als een uur en dan ben ik vrij. Eindelijk weekend.
Ik zou je graag willen zeggen hoe mijn dag was maar dat was gewoon, niks speciaal, een beetje zitten babbelen, eten en les zitten volgen. Je weet wel, het gebruikelijke.
Nu ben ik aan een tafel de klanten hun eten op tafel te zetten als Lien naar mij komt.
"Tess! Er is een nieuwe klant" zegt Lien tegen mij. Ik loop naar de balie en zie... Jake? Met zijn moeder en 5 andere mensen.
Jake ziet mij ook maar draait zijn hoofd direct de andere kant op. Ik ga echt nooit zo met hem kunnen praten.
"Hallo, ik heb gereserveerd op de naam VanHouten" zegt Jake zijn moeder die naar mij is gestapt. Ik denk dat ze Marie heet als ik het me nog goed herinner.
Ik kijk eventjes in een boekje en zie de naam vanHouten staan. Juist wanneer ik wil bevestigen wordt ik onderbroken door Marie.
"Ben jij niet dat meisje die eens bij mij thuis was?" Vraagt ze. Ik knik. "Ja ik ben een vriendin van Jake" antwoord ik meer aarzelend. "Ja ik dacht al dat ik je had herkent" zegt ze.
JE LEEST
The Badboy isn't that bad
RomanceTess is een meisje die op haar 15 jaar bijna werd verkracht. Haar vader heeft nooit echt veel om haar en haar oudere broer gegeven maar haar moeder wel, als ze dan te horen krijgt dat haar moeder een dag voor haar 16 jaar sterft en ze daardoor naar...