To jest rozdział w którym oddzielam rzeczywiste fakty o Japonii i te które istnieją tylko w Sakurze. Jeśli Cię to nie interesuje, pomiń tej rozdział. Oczywiście wszystko jest tutaj zarysowane bardziej niż w Japonii, mroczne elementy Japońskiej kultury nie są tak silnie jak są tutaj pokazane. Zaznaczam także ze każdy kraj, łącznie z Polską posiada swoją mroczną stronę.
Punkty: Istnieją tylko w Sakurze. Potrzebowałam tego elementu do zrobienia z Sakury największej dyktatury która istniała kiedykolwiek.
Niewygodne mundurki: Fakt. Japońskie mundurki tylko ładnie wyglądają. Poza tym wersja zimowa od letniej różni się tylko długością rękawów. Faktem jest jednak że w ostatnich latach kultura uniformów zaczyna słabnąć. Ponoć uczennice zaczynają nawet nosić spodnie w szkole.
Bento i brak stołówek: Fakt. Chociaż mają zwykle możliwość kupienia benta. W Japonii drugie śniadanie je się w klasie, w której często ławki ustawia się na ten czas w coś w stylu dużego stołu.
Rzucanie pracy przez mężatki: To skomplikowane. Rzucanie przez narzeczone pracy jest tradycją, która czasem jest przestrzegana. Czasem rzucają prace, czasem nie. Faktem jest jednak że niegdyś w Japoni była to tradycja, a Imperium Sakury jako najbardziej obsesyjna, przesadna i konserwatywna wersja japońskiej kultury musi ją posiadać.
Podział na płeć w szkołach: Tutaj jest również sytuacja skomplikowana, bo w Japonii ciągle istnieją szkoły w których jest tylko jedna płeć. Istnieje jednak wiele szkół koedukacyjnych. Więc ten podział jest, ale nie taki jak w Sakurze.
Hejt na otaku: Fakt. Chociaż o tym było tylko wspomnienie, ale faktem jest że w Japonii bycie otaku jest odbierane negatywnie.
Punktualność: Fakt. W Japonii nawet najmniejsze spóźnienie jest bardzoniekulturalne.
Nauka Polskiego: Fakt. Chociaż słyszałam to oglądając Polimaty, nie mam do końca pewności czy to prawda.
Nietolerancja: Fakt. W Japonia jest raczej nietolerancyjnym państwem. w tym kraju LGBT jest w gorszej sytuacji niż Polsce. I zanim ktoś się odezwie że "YURI YAOI" fikcja a rzeczywistość te dwie różne rzeczy, poza tym chodzi o zarobek. Są mniejszością, a mniejszości są uważane za dziwne. (A tak poza tym na końcu rozdziału spoiler na ten temat)
Lekcja gospodarstwa domowego: Fakt. Nie mam informacji jak rzeczywiście nazywa się taka lekcja, ale w japońskich szkołach uczniowie rzeczywiście uczą się gotowania.
Przepracowanie: Fakt. Japonia to dosłownie kraj pracy. Normalnym jest że ludzie zostają nawet na trzynaście godzin w swoim miejscu pracy.
Szkoła Zamknięta: Tylko w Sakurze. Sytuacja podobna do punktów.
I to by były chyba na tyle. Pisz jeśli coś pominęłam.
SPOILER: .......
Ignacy należy do środowiska LGBT.
CZYTASZ
Sakura: Dominacja [sᴋᴏɴ́ᴄᴢᴏɴᴇ]
Science FictionBył rok 2111, gdy Japonia oficjalnie zmieniła się w Imperium Sakury i zaczęła podbijać obce państwa. Był rok 2112, gdy Imperium Sakury podbiło Polskę, zmieniając ją w Kolonię Jabłka. Był rok 2113, gdy uświadomiłam sobie że Sakura nie będzie tymczaso...