Kapitola 42.

401 43 7
                                    

,,Počkej, to ti tedy nevěřím," ohradí se Farlan s úšklebkem na tváři. Sedíme zrovna v obýváku a ti dva se samozřejmě okamžitě museli začít vyptávat na podrobnosti ohledně nás dvou.
,,Mluvím pravdu," odvětí Eren a našpulí ret, přičemž vypadá jako dítě. Musím uznat, že jsem k dětem nikdy necítil nějak zvláštní sympatie- proč taky. Akorát to jí, kadí, čůrá a řve. A to je tak všechno. Pak to poporoste a tamty věci to dělá stále, akorát se člověk musí starat, aby to něco omylem nevyvedlo, jelikož je to hloupé. Pak to zase poporoste a začne to ty debilní věci provádět schválně, jen aby mne to naštvalo. A pak se to odstěhuje, tam začíná ta "radost", o které všichni básní. Ovšem nepřijde mi jako dobrý nápad pořizovat si dítě proto, aby mohlo jednou odejít. Nicméně Eren je sakra roztomilý. Asi pro něj udělám výjimku.

,,Že je to pravda, Levi!" dožaduje se podpory Eren.
,,Nemůže být. Kamaráde, znám tě dost dlouho na to, abych věděl, že ty bys nenechal tak pěknýho kluka kvůli šlechetné starosti o jeho bezpečí," řekne Farlan jistě.
,,Mluví pravdu," odvětím nezaujatě a Eren se vítězně ušklíbne.
,,To je sladký. Má pro tebe neuvěřitelnou slabost, Erene," řekne mu Isabel a pak se na něj usměje.
,,Tsch," odfrknu si, vím ale, že to není daleko od pravdy. Skutečně se v jeho přítomnosti chovám jinak, než v přítomnosti ostatních a to mne děsí. Mám ale dojem, že už je pozdě cokoli s tím dělat.
A vlastně ani nechci.
,,Páni... překvapuješ mě, Levi. Už jenom tím, že jsi nám po ránu ani neukousl hlavu," zažertuje Farlan.
,,A nepřekvapuje tě náhodou, že se mnou Eren vydržel? Tedy, myslím tím, že se mnou už tráví rána nějakou tu dobu a stále má hlavu na krku," poznamenám a přidám se tak na jeho hru, načež Bell s úsměvem protočí očima.
,,Jste stále stejní. Neuvěřitelné," řekne a Eren se na ni podívá se zájmem v očích, který ona, možná díky jejich podobě, okamžitě pozná.
,,Kdysi byli schopní takhle žertovat dlouho do noci. Bylo to neuvěřitelné, našla jsem je, jak se spolu dohadují když jsem šla někdy kolem čtvrté nebo páté ráno na toaletu. Byli vzhůru celou tu dobu, mamlasové. Poslala jsem je spát, ať nejsou úplně nepoužitelní. A když pak Farlanovi v šest zazvonil budík, ani se nedivím, že mu Levi tu hlavu fakt málem ukousnul," řekne se zamyšlením.
,,Honil ho po zahradě s kusem dřeva v ruce, který vyhrabal bůh ví kde. Ale taky musím uznat, že spát pouze hodinu a pak tak dlouho běhat byla taky docela síla," dodá ještě a Eren se začne smát. No jo, představa mě jak běhám po zahradě s kusem dřeva v ruce je zřejmě opravdu vtipná. Tehdy mi už ale opravdu ruply nervy, jelikož který idiot si nastaví budík na neděli na šest ráno?! A vlastně, jeden by se našel. Farlan...

EREN

,,Mohl bys na chvíli?" zeptá se Isabel a já kývnu, leč krapet nechápavě. Kluci si zrovna povídají spolu, plně zabraní do škádlení toho druhého a tak si ani nevšimnou, že jsme se zvedli a odešli na zahradu, která k domku patří.
,,Děje se něco?" zeptám se a ona se na mne usměje.
,,Víš, všimla jsem si, jak je k tobě Levi otevřený a jak je... zamilovaný. Doopravdy tě miluje a takhle jsem ho neviděla už roky. Vlastně od smrti jeho sestry," řekne zamyšleně.
,,Ty víš, proč zemřela?" zeptám se s nadějí v hlase a ona na mne vykulí oči.
,,On ti to neřekl?! Vždyť to je přeci jeden z nejdůležitějších bodů jeho života! Kdyby se to nestalo, není tak mrzutý a neměl by v sobě tolik nenávisti k-" v ten moment se zarazí a celá zbledne, jako by si najednou uvědomila, že mluví právě se mnou.
,,K čemu?" zeptám se a ona rychle pokýve hlavou v záporném gestu.
,,K ničemu," odvětí spěšně.
,,To ale není to, proč jsem s tebou potřebovala mluvit," vrátí sek předchozímu tématu má společnice.
,,Tehdy mu bylo osmnáct let, jí bylo šestnáct, když mu zemřela a v ten moment něco v něm umřelo s ní. Nikoho od té doby nemiloval a myslím, že ani nechtěl. Možná se bál, že by skončil stejně. Kolem svého srdce postavil tlusté hradby a začal se chovat tak, jak se chová. Jeho růžové brýle byly navždy zničeny, už nikdy nechtěl vidět pozitivní stránky věci, smát se a cítit. Projevovat emoce. I přes veškeré mé i Farlanovy snahy se z něj stal někdo jiný, ale teď? Erene, ty jsi ho změnil! Teď, jak ho vidím s Farlanem, takhle se spolu škádlili naposledy když ji ještě měl. On to možná neví, ale vracíš ho zpět do života. A za to jsem ti neskutečně vděčná," řekne, oči se jí přitom lesknou. Poté se ke mně vrhne a obejme mne, já jí obětí zaskočeně oplácím.

,,Nevím, jestli je to skutečně mou zásluhou. Ale jsem rád, že je takový, jaký je a jestli mu pomáhám, je to jedině dobře. Miluju ho," řeknu jistě a ona se usměje.
,,To jsem ráda. Totiž, to, že jsi se dostal k jeho srdci, to byl pro všechny ostatní nadlidský úkol. Jsme sice jeho přátelé, ale tohle dokázali jen dva lidé. Jeho sestra a ty. Víš, že je to neskutečně náročné, ale když už ho někdo přiměje milovat, miluje hluboce, na maximum. Udělal by pro tebe první poslední a jsem si jistá, že by pro tebe skočil do ohně. Takový on zkrátka je," řekne zasněně. Je to všechno pravda? Zní to tak krásně. Já bych pro Leviho udělal to samé, je mým vším.
,,Víš, opravdu mu na tobě záleží. A když řeknu opravdu ve spojitosti s Levim, myslím tím, že by za tebe položil život. Pokud ho odkopneš, zlomí ho to. A pokud ho podruhé něco tak moc zlomí, nevím, jestli to zvládne. Už tehdy na tom byl doopravdy psychicky špatně, myslím, že další taková rána by ho mohla stát život. Prosím tě proto, pokud ho opravdu miluješ, neubliž mu," řekne prosebně a tiše.
,,Nikdy bych mu neublížil," řeknu jistě a rozhodně a poté zasalutuji.
,,Přísahám," řeknu, ruku přitisknu co nejblíže k srdci. Doopravdy ho miluju a budu si za tím stát.
,,To jsem moc ráda, Erene," zašeptá šťastně a usměje se, zářivě a radostně. Poté mi gesto oplatí, jednou rukou na srdci a druhou za zády. Její postoj je skutečně jako opravdového vojáka.
,,Opravdu ráda."

...

Ahoj všem,

Vydávání kapitol v průběhu školního roku 2020/21 bude nakonec stejné, jako na začátku mého psaní- kapitoly budou vycházet jednou týdně vždy v pátek. Pokusím se vám občas něco vydat i jindy, ale pátky budou vždy s kapitolou. Mrzí mne to, ale bohužel to jinak nejde. Předem děkuji za pochopení.

Být člověkem (Ereri/Riren)✔️Kde žijí příběhy. Začni objevovat