🍱16

134 20 0
                                    

─────────·  ·  ✦ • •─────────

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

─────────·  ·  ✦ • •─────────

Taehyung masuk ke dalam rumah selepas pulang daripada 'memburu' mangsa-mangsanya. Baju yang dipenuhi dengan darah itu dibuka.

"Tuan Taehyung, Puan Azra dah sedarkan diri tadi." Kata seorang pembantu itu. Taehyung sekarang angguk tanpa menoleh ke arahnya.

Baju yang kotor itu dibuang oleh pembantu tersebut. Bagi baju-bajunya yang terkena darah selepas dia membunuh adalah menjijikkan.

Lelaki kacak dan dingin itu masuk ke dalam biliknya . Nampak Azra yang sedang terbaring di atas katil.

Sebelum dia mendekati isterinya. Dia pergi membersihkan diri terlebih dahulu.














Usai itu Taehyung pergi ke arah Azra.

"Sweetheart bangunlah." Kata Taehyung seraya membelai-belai rambut Azra. Gadis itu bergerak sedikit akibat terasa sentuhan seseorang.

Azra mencelik matanya. Dia pandang Taehyung tanpa apa-apa riak wajah. Agak marah jugak sebab buat dia tengok benda-benda yang membuatkan dia terasa takut.

"Macam mana. Dah okay?" Soal Taehyung. Azra duduk bersandarkan kepala katil.

"Okay je. Awak balik awal?" Soal Azra. Taehyung senyum manis. Menampakkan senyuman petaknya. Tak pernah azra nampak dia senyum padanya.

"Kenapa?"

"Hari nie aku nak berdua dengan kau tanda maaf pasal semalam?" Balas Taehyung. Terselit sedikit senyuman dibibir azra.

"Tuan, nie maklumat tentang wanita yang berada dirumah Taehyung." Seorang lelaki mengambil file tersebut lalu dibukanya.

Dia tersenyun sinis.

"Ariana Azra. Isteri dia? Wow, permainan nie tambah menyeronokkan." Katanya. Dia berdir menatap gambar Taehyung dipapan kenyataan dihadapannya.

Sekeping gambar Azra diletak sebelah Taehyung.

"Aku Kim Min Hyuk takkan lepaskan kau. Nyawa kau di dalam genggaman aku taehyung dan juga isteri kau!" Min Hyuk menikam gambar tersebut.

"Tuan! Masa untuk kita pergi." Kata pekerja itu. Min hyuk teringat akan sesuatu dia ketawa sinis.

"Macam mana keadaan Kai dekat sana?" Soalnya.

"Dia telah mati dibunuh oleh Taehyung Tuan." Balas nya. Min Hyuk ketawa sakan. Dia mengambil pistolnya lalu letak dibelakang bajunya.

Taehyung tengok makanan yang dia telah pesan dari luar. Disebabkan Azra teringin pula nak makan benda halah nie dia pun terpaksa belikan.

Tetapi sebelum itu dia berikan pada seorang daripada mereka makan sedikit untuk memastikan makanan itu selamat.

"Okay!" Dia naik ke atas.

Azra sedang duduk bersandar di atas katil. Dia hanya pengsan tapi Taehyung layan dia macam dirinya sakit.

"Mah kek yang kau nak tu." Piring kecil dihulur pada Azra. Taehyung duduk dibarai katil.

Nampak kesan comot dihujung bibir Azra. Dia lap menggunakan ibu jarinya dan tersenyum. Azra terkebil-kebil dengan tindakkan suaminya.

Apa yang awak cuba buat nie Kim Taehyung. Aku taknak jatuh hati untuk kau. Jangan senyum macam tu please.

Jerit hati Azra.

"Awak saya nak tanya sesuatu boleh tak?" Taehyung sekadar angguk. Kek diletakkan disampingnya lalu air diteguk.

"Um, awak kan mafia. Mestilah banyak musuh. Awak tak takut ke kalau dia serang rumah nie?"

"Diaorang tak tahu kedudukkan aku. Kalau iyepun dekat rumahnya dikawal ketat memandangkan kau ada dekat sini. Lagipun aku tak takut kalau dia serang aku. Tapi, aku takut dia serang kau." Balas Taehyung. Azra senyum kelat.

Dia sayang aku ke?

"Saya rindu kawan saya, Helena." Kata Azra seraya menundukkan kepalanya. Taehyung mengeluh panjang.

"Nanti aku suruhlah sesiapa tolong tengokkan khabar dia untuk kau."

"Betul ke? Yeah!" Azra mula keserokkan. Dan dia teringat akan sesuatu.

"Awak ingat tak lagu yang awak selalu nyanyi waktu mandi. Lagu tu sedaplah. Lagu apa tu?" Senyuman Taehyung mati. Riak wajahnya berubah.

Azra mengetap bibir. Dia cuba sentuh bahu Taehyung. Tapi terbatal .

"Lagu untuk seseorang yang pernah hadit dalam hidup aku buat seketika."

✎_☆☆☆

Tbc
Vote me
💜

נιмιη







【ɢᴜᴄᴄɪ : ᴋɪᴍ ᴛᴀᴇʜYᴜɴɢ】Where stories live. Discover now