"Aku terima nikahnya Irsya Qismina binti Mohd Syahid dengan mas kahwinnya 1000 ringgit tunai." Ucap Hazriq dengan sekali lafaz. Kini Irsya selamat bergelar isteri kepada Hazriq sekali lagi.
'Alhamdulillah. Aku dah boleh terima dia sebagai suami aku. Aku harap dia takkan ulang kesalahan dia lagi lepas ni.' kata Irsya di dalam hatinya. "Yey. Lepasni bolehla manja² dengan papa." kata Arisya.
Irsya dan Hazriq hanya tergelak kecil melihat Arisya. Ariz hanya tersenyum. Selepas selai kesemuanya, mereka bergerak ke rumah baharu mereka. Sesampainya mereka dia rumah baharu itu,
"Wah besarnya. Lagi besar dari rumah kita, kan mama." kata Ariz. "Yee. Dah pergi mandi, lepastu turun makan." kata Irsya. "Lepasni awak tak payah masak. Dekat rumah ni ade bibik." kata Hazriq.
Ariz dan Arisya bergerak ke bilik masing² untuk meneroka bilik mereka. "Sebelum kita cerai pun, memang dah ade bibik kan?" kata Irsya menyindir. Hazriq memeluk belakang Irsya.
"Issh ape ni. Nanti anak² nampaklah." kata Irsya. "Kalau diorang nampak pun kenape? Bukannya haram. Kita dah kahwin kan?" kata Hazriq. Irsya melepaskan pegangan Hazriq.
"Awak jangan macam² ehh. Kita kahwin ni bukan sebab cinta ke saye sayang awak ke, tapi sebab Arisya dengan Ariz. Dah saye nak mandi." kata Irsya lalu meninggalkan Hazriq di ruang tamu.
Irsya mandi selama 20 minit lalu dia turun untuk menolong Mak Jah(bibik) di dapur. "Ehh mak Jah. Kenape tak tunggu Sya datang dulu. Saya boleh tolong buat." kata Irsya. "Tak payahla Puan Irsya." kata Mak Jah.
"Janganlah panggil puan Irsya. Saye tak selesa. Panggil je sya. Kan lagi elok." kata Irsya. "Baik Sya." kata mak Jah. "Meh Sya tolong ambil pinggan dengan cawan." kata Irsya. Mak Jah sekadar mengangguk.
Skip
Mereka makan dengan berselera. "Mama. Papa. Bila nak honeymoon, nanti kitorang nak ikut." kata Arisya. "Amboi kecil² dah pandai honeymoon ehh. Tulah tengok banyak drama lagi." kata Irsya.
"Hehehe. Kitorang bosan. Dah lama tak jalan²." kata Arisya. "Kalau macam tu, nanti papa bawak Ariz dengan Asya pergi mane je ariz dengan asya nak pergi. Ok?" kata Hazriq. "Ok!!!" kata Ariz dan Arisya serentak.
Skip 1 bulan kemudian.
"Tak guna." kata Syira sambil menghentak meja. "Kau dah kenape. Nak mampus dah ke." kata Hafiz. "Kau tahu tak, Hazriq dah kahwin balik dengan betina sial tu." kata Syira dengan geramnya.
"Hah? Kenape kau tak bagitahu aku hah?" kata Hafiz. Macam mane aku nak bagitahu kau. Aku pun tak tahu. Ni pun aku dapat tahu dari mama dia je." kata Syira. "Aku tak kira. Aku akan dapatkan Irsya tak kira apa pun." kata Hafiz.
"Aku dah dapat satu rancangan tapi tak tahulah kau nak ikut ke tak." kata Syira. "Bagitahulah cepat." kata Hafiz. "Macam ni........
Irsya pov.
'Dah genap sebulan aku rujuk dengan dia, perasaan aku dekat dia semakin bertambah walau macam mana pun aku benci dia. Dia pun tak pukul aku macam dulu dah. Aku harap semua ni akan kekal macam ni.' kata Irsya di dalam hati.
Irsya terasa sesuatu mahu keluar dari tengkuknya lalu dia bergegas berlari ke tandas. Dia membuangkan segala isi yang mahu keluar. Hazriq yang tersedar akan keadaan itu, terus berlari masuk ke dalam tandas.
"Sayang okey tak ni. Jom pergi klinik." kata Hazriq. "Sayang okey cuma.... Irsya pengsan di dakapan suaminya. Hazriq meletakkan Irsya di atas katil dan terus mendail nama ridzwan dan menyuruhnya datang.
Skip
"Guess what?" kata Ridzwan dengan teruja. "ape. Dia okey tak? Dia sakit ape? Kau boleh rawat dia tak?" kata Hazriq bertubi² kerana risau. "Issh kau ni. Sabar jelah. Bini kau mengandung dah sebulan wey." kata Ridzwan.
"Kau biar betul. Aku akan jadi ayah lagilah ni." kata Hazriq teruja. "Yeeee. Wey nanti belanjalah aku. Bini kau kan mengandung. Kenalah berparti sikit." kata Ridzwan. "Nanti aku belanja kaulah." kata Hazriq.
Dia menghalau Ridzwan untuk berdua²an dengan Irsya. "Ehh kau agak² ah. Aku tunggu kau dekat ruang tamu tau." kata Ridzwan. "Pergi je lah." kata Hazriq yang menyebabkan Irsya terbangun.
Ridzwan sudah pergi ke bawah. "Abang. Kenape saye pengsan tadi." kata Irsya. "awak tahu tak yang awak tu mengandung. Lain kali jangan buat kerja yang berat² tau." kata Hazriq risaukan Irsya.
"Yelah. Saye dah tahu pun. Saye pergi check dengan Hazreen." kata Irsya. "habis tu. Kenape awak nak buat kerja berat lagi." kata Irsya. "Bosan lah." kata Irsya.
"Saye penat. Saye nak tidur kejap." kata Irsya. "aikkk baru je bangun nak tidur balik?" kata Hazriq. "Hehehe." kata Irsya. "Tidurlah. Nanti asar, abang kejut." kata Hazriq sambil mengusap kepala Irsya.
"Okey." Balas Irsya pendek lalu dia tidur. Hazriq turun kebawah selepas teringat Ridzwan berada di bawah. Dia menuruni anak tangga. "Papa². Betulke mama mengandung." kata Arisya.
"Ye. Macam mane Asya dengan Ariz tahu ni." kata Hazriq. "Pakcik Ridzwan bagitahu kitorang." kata Ariz. "Ala. Papa baru nak buat surprise dengan Ariz dengan Asya." kata Hazriq.
"Jom turun. Pakcik Ridzwan panggil papa turun bawah." kata Ariz. "Hhmm jom. Asya. Tolong suruh MakJah buat Jus oren dekat Pakcik Ridzwan." kata Hazriq. "Okey papa." kata Arisya.
Ariz dan Hazriq turun ke bawah dan menuju ke tempat dimana Ridzwan duduki. "Woiii. Kau asal senyum sorang² ni. Dah gila ke." kata Hazriq. "Papa tahu tak. Mama Reen dengan Pakcik Ridzwan ber...." tidak sempat Ariz berkata² terus Ridzwan mencekup mulut Ariz.
"Ber apa." kata Hazriq. "Ehh mane ade ape². Kitorang borak kosong je." kata Ridzwan. "Kau jangan main² dengan adik aku. Kalau tak, kena dengan aku. Tapi kalau kau suka dia betul² tak ape." kata Hazriq.
"Yelah." kata Ridzwan. MakJah meletakkan jus oren 4 gelas dia atas meja. "Terima kasih makjah." kata Hazriq. "Sama²." makJah berlalu pergi ke dapur. Arisya pula duduk di sebelah Hazriq.
"Papa. Tadi mama pesan kalau papa nak keluar, tolong belikan mama nasi goreng kampung." kata Arisya. " hhmm okey. Kejap lagi Asya duduk rumah jaga mama. Ariz ikut papa pergi beli makanan mama." kata Hazriq.
"Ok." kata Ariz dan Arisya serentak. "Bro. Aku balik dulu. Ada emergency dekat hospital." kata Ridzwan. "hhmm okey." kata Hazriq lalu menghantar Ridzwan ke pintu. Begitu jugalah dengan Ariz dan Arisya.
Mereka setia menunggu Ridzwan hilang di mata. "Hhmm pakcik Ridzwan dah balik, jomlah pergi beli ape yang mama nak." kata Hazriq. "Okey." kata Ariz pendek.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Doone 1007 words. Please vote and comment. 😋☺️
YOU ARE READING
Psycho Husband💖
FantasyIrsya seorang yang masih mencari pekerjaan yang disukainya. CEO di tempat kerjanya pula berminat dengannya dan di sinilah bermulanya pengembaraan hidup dia. UNTUK CERITA YANG SELANJUTNYA, BACALAH CERITA INI. HAPPY READING Min baru...