~28🐇

481 9 0
                                    

Selepas beberapa hari, Irsya dan Hazriq pulang ke rumah. Ariz dan Arisya memeluk Irsya dengan erat. "Ariz, Asya, mama kena rehat." kata Hazriq lembut. "Ok. Tapi, lepas ni kami nak main dengan mama." kata Ariz.

"Yee. Papa nak bawak mama pergi masuk bilik. Mama pening lagi ni." kata Hazriq kepada anak²nya. Irsya tidak berkata apa² kerana dia masih belum mengingati akan Hazriq dan anak²nya.

Selepas masuk ke dalam bilik, Irsya disuruh berehat manakala Hazriq turun ke bawah untuk mengambil air suam. Irsya bangun semula untuk melihat sekeliling selepas melihat Hazriq keluar dari bilik itu.

Irsya terlihat gambarnya bersama Hazriq berada di atas pelamin. 'Kenape aku tak ingat langsung pasal ni.' kata Irsya di dalam hati. Tiba² Hazriq masuk ke dalam bilik itu dan membuatkan Irsya terkejut.

"Ouh sayang buat ape dekat situ. Kenape tak berbaring." kata Hazriq. "Saye tertengok gambar ni." kata Irsya. "Ouh gambar tu. Sayang, meh lah dulu duduk sini. Makan ubat." kata Hazriq.

"Ok." kata Irsya lalu duduk di atas katil. "Nah ubat ni. Lepas sayang makan ubat, sayang tidur tau. Doktor cakap sayang kena banyak berehat." kata Hazriq. "Hhmm okey." balas Irsya pendek.

Selepas makan ubat, Irsya tidur seperti yang disuruh oleh Hazriq.

Keesokkannya, Irsya bangun dan melihat Hazriq sudah tiada. Dia mihat ke arah pintu apabila pintu itu dibuka. "Ouh sayang dah bangun?" kata Hazriq. Irsya sekadar tersenyum nipis tanpa berkata apa².

"Abang ada masakkan bubur sikit ni. Sayang makanlah." kata Hazriq. Irsya mengangguk kerana dia sudah lapar. "Saye nak pergi cuci muka dengan berus gigi." kata Irsya. Hazriq mengangguk tanda dia setuju.

Selepas 5 minit, Irsya keluar dan melihat Hazriq sudah tiada. Dia pergi ke arah makanan itu dan makannya dengan gelojoh. Hazriq masuk ke dalam bilik itu lalu pergi ke arah Irsya yang sedang makan.

"Amboi, gelojohnye makan. Makanlah pelan²." kata Hazriq sambil menggosok kepala Irsya. Irsya menggerakkan badannya sedikit kerana dia berasa tidak selesa dengan kelakuan Hazriq.

"Kenape ni sayang. Sayang still tak selesa dengan abang ke." kata Hazriq. "Saye nak makan." kata Irsya pendek. Hazriq tersenyum kelat tetapi dia faham akan keadaan Irsya yang hilang ingatan.

"Abang nak ambil anak kita dekat sekolah kejap lagi. Sayang nak ikut ke?" kata Hazriq. "Boleh." kata Irsya. Irsya mengangkat dulang dan berdiri. "Saye nak letak pinggan dekat bawah." kata Irsya lalu bergerak pergi.

Hazriq mengangguk dan bangun untuk bersiap. Dia juga sempat berpesan kepada Irsya untuk bersiap.

Skip

"Nasib baik Irsya hilang ingatan. Kalau tak sekali dengan aku masuk jail. Kau ni, buat ape² pun fikirlah dulu." kata Hafiz. "Issh kau ni. Bisinglah. Aku tahulah apa yang aku buat." kata syira.

"Kalau kau tahu, kau takkan tolak dia jatuh tangga. Bodoh." kata Hafiz. "Takyahla bising sangat. Sekarang ni fikir macam mane nak pisahkan diorang." kata Syira. "Mane lah aku tahu. Kau fikirlah." kata Hafiz.

"Kita jumpa bomoh nak tak." kata Syira. "Okey jugak. Lagipun aku ada jumpa sorang bomoh." kata Hafiz. "Bila kita boleh jumpa dia." kata Syira. "Lusa." kata Hafiz. "Esoklah. Cepat sikit." kata Syira.

"Dia mane ade esok." kata Hafiz. "Okeylah." kata Syira. "Tapi kau kene sediakan duit 5 ribu." kata Hafiz. "Okey. Tapi kalau rak jadi ape², siap kau." kata Syira. "Kau nih. Dia tu bomoh terhandal bukannya macam kau." kata Hafiz.

Author pov (Hazriq and Irsya)

Selepas mengambil Ariz dan Arisya, mereka pulang ke rumah. Mereka masuk ke dalam rumah. "Sayang okey ke tak ni." kata Hazriq. "Okey cuma pening sikit." kata Irsya. "Sayang naik rehat dulu." kata Hazriq.

Irsya mengangguk lalu begerak naik ke atas. Irsya berbaring di atas katil dan teringat kembali apa yang dilihatnya di sekolah tadi.

Flashback

Irsya melihat seorang perempuan yang tidak dikenalinya melihat ke arah mereka. Hazriq sibuk bersembang bersama pakguard manakala Irsya hanya duduk di sebelah Hazriq.

Dia melihat perempuan itu hanya tersenyum sinis melihat mereka. Hazriq tidak perasan akan perpuan itu kerana sibuk bersembang. Irsya melihat perempuan itu pergi menaiki kereta bewarna hitam.

End flashback

Sejak itulah Irsya pening kepala. Hazriq masuk dalam bilik dan bertanya kepada Irsya. "Sayang okey ke tak ni." kata Hazriq. "Okey." kata Irsya. "Ni abang ada belikan fon baru." kata Hazriq.

Hazriq mengeluarkan kotak telefon yang berada di dalam plastik dan membwrikannya kepada Irsya. "Thankyou abang." kata Irsya sambil meneliti kotak itu dari hujung ke hujung.

"Kenape. Sayng tak suka ke." kata Hazriq. "Taklah. Sayang suka sangat." kata Irsya. "Abang beli ni pun takut sayang bosan duduk rumah sorang². Dahlah. Abang nak keluar kejap jumpa member." kata Hazriq.

"Okey." kata Irsya lalu menyalami tangan Hazriq. Hazriq pula mencium kepala Irsya dengan lembut. Hazriq keluar dari bilik dan pergi menuju ke dalam kereta. Lalu bunyi keretanya hilang dari perkarangan rumah.

Hazreen datang ke rumah. Dia mencari Irsya sampai ke dalam bilik. "Sya." kata Hazreen. Irsya yang ralit melihat fonnya itu, memandang ke arah Hazreen dengan perasaan terkejut.

"Kau ni terkejut beruk tu dah kenape." kata Hazreen. "Yelah. Kau masuk macam tu je." kata Irsya. "Hehehe. Aku nak bawak Ariz dengan Asya pergi taman. Kau nak ikut tak." kata Hazreen.

"Mestilah nak. Aku bosan sangat duduk rumah ni." kata Irsya. "Kalau macam tu siaplah cepat." kata Hazreen. "Jap. Kau tunggu dekat bawah. Aku beritahu dekat Haz." kata Irsya.

"Okeylah. Cepat sikit. Kalau tak aku tinggal kau." kata Hazreen. "Yelah." kata Irsya. Hazreen pergi menunggu berasam Ariz dan Arisya di bawah sambil menonton televisyen. Irsya pula memberitahu Hazriq.

Selepas Hazriq mengizinkan Irsya keluar, Irsya bersiap dan turun ke bawah. "Ha tu pun kau. Kau buat ape lama sangat." kata Hazreen. "Sorrylah." kata Irsya. "Jom mama." kata Ariz dan Arisya serentak.

Irsya mengangguk sambil tersenyum melihat gelagat anak²nya walaupun dia tidak ingat akan anaknya. Namun dia tahu itu ialah anak²nya. "Ehh jap. Aku lupa na bawak fon aku. Jap aku ambil." kata Hazreen.

"Issh dia ni. Tadi suruh aku cepat. Sekarang dia yang lambat." kata Irsya. "kejap je. Korang tunggu dalam kereta dulu. Nah kunci." kata Hazreen. Irsya mengambil kunci itu. "Ha yelah. Cepat sikit." kata Irsya.

Irsya dan anak²nya masuk ke dalam perut kereta manakala Hazreen mengambil telefonnya yang berada di rumahnya sendiri. Irsya hanya menggeleng dengan perilaku Hazreen.

************************************
Done 1004 words. Please vote and comment. Abaikan typo. Hope enjoy.. 😚☺️

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 28, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Psycho Husband💖Where stories live. Discover now