البارت العشرون.

52K 1K 48
                                    

البارت العشرون"_أسيرة عشقة_"

فتح عينه بتثاقل لينظر للواقفه أمامه قائله وهي تلوح بيدها أمامه: أبيه قصدي حمزه فوقت سامعني.

اعتدل بنومته يمرر يده بخصلاته الغزيره للخلف قائل:صحيت
أبتسمت بهدوء قائله:تلفونك عمال يرن بقاله اربع ساعات.
نهض من علي الفراش بحركه سريعه يستعيد نشاطه ليصبح أمامها انحني يهمس بنبرته الرجوليه البحته المميزه وهو يقبل جبهتها:صباح الخير.
رجعت للخلف قائله بتوتر:صباح النور.

بعثر خصلاتها وهو يبتسم بتسليه ودلف للمرحاض.
تنهدت وهي تجلس علي أحد المقاعد الموجودة قائله:والله ولا فهماك ولا فاهمه شخصيتك بس هو كده حلو ربنا يهديه ويفضل كده من غير عصبيه.

سمعت هاتفها يصدح هي تعرف صوته نهضت تبحث عنه التفتت لتجده يقف أمامها وبيده الهاتف تنحنحت بحرج ليمد يده به لها.
امسكت لتجد مريهان صديقتها مسبقاً لماذا تذكرتها الآن.

ابتعدت عنه قليلاً تجيب عليها دقائق وبدي علي وجهها الضيق لتبدأ بالرد بحده وغضب شديد اغلقت الهاتف تزفر بضيق.
جلست علي المقعد ليجلس أمامها وهو ممسك بهاتفه بهدوء قائل:بتتخانق معاكي عشان نديم.

اومأت بضيق..رفع بصره قائل:رقم جلوسك كام.
صمتت تتذكره لتمليه عليه بعدم اكتراث.

دقائق ونهض قائل وهو يتجه لخزانته:نتيجتك ظهرت.
انتبهت حواسها لجملته لتنهض قائله ببطئ وخوف:بجد ججبت كام.
فتح خزانته يختار أحد ملابسه قائل:أسود ولا رمادي.
أقتربت منه قائله وهي علي وشك البكاء:درجه قليله صح..ايوه أنا مكنتش بذاكر وكنت مهمله وجت فتره وفاة بابا.
أخرج بذلته قائل بساطة كأنه لم يستمع لها:يبقي أسود.
سقطت دموعها قائله:جبت كام.
عقد ساعديه أمام صدره قائل:تدفعي كام.
التفتت لتغادر قائله:يبقي درجه وحشه خلاص مش عاوزه..
قاطعها صوته يهتف بابتسامة:مبروك 93٪
تجمدت للحظه لتبدأ بالصراخ بهستيريا وهي تقفز أسرع يضع يده علي فمها قائل بزهول:يخربيتك هيفتكروني بعذبك ف إيه.
أحتضنته وهي تقفز وتصرخ بفرحه عارمه وبكاء شديد أبتعدت تمسك يده وهي مازالت تقفز قائله:نجحت ياحمزه نجححتتت ياحمززه بابا هيفرح أوي.

أمسك رأسها يقبلها قائل:مبروك ياروح حمزه بطلي صويت بقي واقعدي هاديه كده بدل ما اطلعلك رعد يحتفل معاكي.
وضعت يدها علي فمها قائله:سكت.

ضحك عليها بشده وهو يدلف للمرحاض..ارتمت علي الفراش تتحرك به بعشوائيه وسعاده وهي تردد"نجحت"

خرج بعدما أبدل ملابسه لاخري رسميه انيقه ووقف يصفف خصلاته أمام المرأه وقفت خلفه بابتسامة بلهاء قائله:عاوزه أدخل إعلام.

التفتت لها قائل:بكره ان شاء الله هبقي اخلي حد يقدملك فيها.

لتهز رأسها برفض قائله:انا هروح أقدم بنفسي مش عاوزه حد يقدملي.
صمت لدقائق يراجع جدول أعماله ليهتف بعدها بوجوم:ما انا مش قاعد علي ترابيزه بلياردو وفاضي طول الوقت انا عندي اجتماعات وشغل كتير.

أسيرة عشقه للكاتبة/شهد السيد"مُكتمله"حيث تعيش القصص. اكتشف الآن