Kapitel 80

2.8K 95 6
                                    

Asså jag har INGA IDÉER alls längre! Men allt kommer dra igång, lite drama och mycket Depp modes för det är vad jag är på humör för! Väldigt mycket låtar som passar perfekt in i min novell kommer komma med så snälla lyssna på dom samtidigt!

Kapitel 80

Violettas perspektiv

Fortfarande på Frida intervjun

- okej vi är tillbaka och vi har just fått reda på vem novalie är! Säger Frida och kollar mot mig

- är det okej att vi ställer frågor? frågar Frida mig och jag nickar

- vi kan inte hålla det för oss själva för alltid, säger jag och Oscar och Felix nickar och instämmer

- hur länge fick du hålla Novalie...tills hon...aa, säger Frida

- dog? Ungefär 10 min, jag trodde hon skulle vakna igen för jag hade läst en sak på Facebook att läkarna hade sagt att det inte gick att rädda en kvinnas nyfödda son, han slutade andas men efter ett tag pågrund av hans mammas kroppsvärme och närhet så började hjärtat att slå och nu lever han utan några problem, som en helt vanlig människa, novalie hade kunnat överleva men vi valde att stänga av allt och låta henne somna in, men som sagt hon var för liten när hon föddes, varför hon föddes så tidigt var för att jag då föll omkull och hamnade på min mage, någonting var fel och det var tvunga att få ut henne, de sa att hon aldrig skulle kunna leva ett normalt liv, jag ville att mitt barn skulle få det bra, men jag vet hur ungarna behandlar varandra på dagis, dom är inte snälla mot de som är annorlunda, det var mitt livs tuffaste val att låta henne somna in, men jag bad till Gud när hon låg i mina armar och tog sina sista andetag att jag skulle få ett tecken, jag ville inte att novalie skulle tro att jag inte ville ha henne och att jag gav upp på henne så jag bad om ett tecken och jag fick 2 hjärtslag av Novalie, när det var gjort förstod jag att det var det enda rätta för både hennes och våran skull.
Felix skulle aldrig klara av att få en unge nu, hans karriär har nyss startat och jag skulle bara inte klara av det, jag var inte redo! Jag tror inte någon utav oss var redo, Jag har alltid trott att allt som händer har en mening, detta var säkert det, jag kanske inte kan se henne men jag kan känna när hon är här hos mig, jag får träffa henne när min tur kommer, vi har haft våran egna minnes stund, jag Oscar och Felix, det var också då vi redde ut dittan och dattan, Novalie lärde mig att älska, inte mig själv utan andra, hon förde oss tillsamman igen, säger jag och tittar mot Killarna och de tittar rörande mot mig och tårar rann från Felix kinder men jag fällde inte en enda tår, det var färdig gråtit nu, novalie gör mig inte ledsen, hon gör mig glad! Även om hon inte är med mig!

- shhh gråt inte Felix, Hon gör oss inte ledsna, hon gör oss glada, säger jag till Felix och torkar bort tårar som rinner från hans kinder

- det var...starkt sagt violetta, säger Frida och daff och kat och resten av crewet börjar Applådera och killarna börjar också, sedan har alla i studion börjat klappa och jag känner hur rodnaden sprider på kinderna, jag viskar till novalie där uppe "tack, jag älskar dig" sen kände jag den awkwardness som bildats runt mig av alla applåder

Fucking the fooo? Pfft pleaseWhere stories live. Discover now