• antalet läsare bara ökar och ökar, keep up that good work! Men jag har en fråga!
Hur fick ni tag på denna boken? Va det en kompis som tipsade? Eller var det en ren slump? Läste ni en annan novell och denna kom upp som förslag? Var det vid "upptäck"! Är SÅ nyfiken! Kommentera gärna min novell för de är så roligt att läsa alla! Så fort jag inte har något och göra går jag in och kollar om någon kommentar har rullat in! Men nu ska jag sluta tjata här är kapitel 90•
Kapitel 90
Violettas perspektiv
Jag bestämde mig för att träffa Sabina så jag tar upp telefonen och knappar in ett sms till henne!
" tja ska vi ses en stund? " skrev jag
" förlåt violetta, men jag mår inte bra " skrev hon
Vadå förlåt? Hon säger aldrig förlåt! Förlåt för att hon inte kan träffa mig eller förlåt för att hon har gjort något dumt?
" vad menar du? Hänt nåt?" Skrev jag men denna gången fick jag inget svar, väntade i flera minuter men hon hade läskvittenser på så jag såg ju faktiskt att hon hade öppnat det! Jag blev arg, jag vet inte vad hon har gjort men något är det och jag ska få reda på vad, jag ringer henne men inget svar! Jag ringer flera gånger men kopplar alltid till telefonsvararen!
- Felix, jag drar till Sabina ett tag, ska du hänga med och träffa min bästa vän eller ska du stanna här med din lillasyster!, säger jag retsamt
- kuggfråga? Svarar Felix och jag bara skrattar
Felix pappa och Marie kom hem för bara nån timme sen så vi lämnar inte henne själv.
När vi är framme vid Sabinas hus typ 5 minuter senare så går vi fram till dörren och knackar, inget svar, det brukar oftast betyda att hon är själv hemma så då brukar jag bara gå rakt in, jag rycker i handtaget men det är låst, jag vet vart extra nyckeln är men är det låst och ingen öppnar så är det väl ingen hemma....men hon sa ju att hon mådde dåligt? Ljög hon?
Vi går nerför uppfarten igen och Jag tar upp telefonen och skriver ett sms till henne.
" vart är du? Vi knackade nyss på men det är ingen hemma"
" åkte bort ett tag, kommer om några dagar "skrev hon
- pfft bullshit, säger jag och vänder om och går tillbaka till dörren med Felix bakom mig
Jag tar extra nyckeln som är nergrävd i jorden på blomman som hänger som en fin prydnad på dörren, mina händer blev alldeles jordiga så jag borstade snabbt av dom och nyckeln! Jag vet att hon inte har åkt bort för skulle hon åkt någonstans är det till mig! Jag låste upp dörren och tog av mig skorna och Felix gjorde samma sak sedan gick vi en bit in i huset!
- förra gången hon sa att hon åkte bort så satt hon hemma och åt godis och chips och glass och massa sånt, de ska inte hända igen, säger jag till Felix och Felix nickar förstående.
Jag går med bestämda steg in till vardagsrummet där Sabinas mobil ligger i soffan, även massa filtar ligger huller om buller i soffan!
- jag visste det, säger jag
- SABINA, skriker jag i huset
- DIN TELEFON ÄR HÄR OCH DU SVARADE PÅ MINA SMS INNAN VILKET BETYDER ATT DU ÄR HÄR SÅ KOM FRAM, skrek jag när hon inte svarade
- JAG KOMMER HITTA DIG ÄNDÅ SABINA, VEM DET ÄN ÄR SOM ÄR HÄR KAN BARA GÖMMA SIG ISÅFALL! Skrek jag ännu en gång när jag sett alla chips skålar på bordet och filmen som var pausad på tvn, antagligen är det någon här som jag inte vill träffa!
YOU ARE READING
Fucking the fooo? Pfft please
FanfictionVioletta dalewale Vågar stå upp för vad hon tycker och gör det med säkra ordval! Killar och förhållande? Nej det är ingenting för henne, sprit och one night stands? Ja det är exakt vad hon gör men vad händer när DEM kommer in i hennes liv, jo det b...