Bölüm 33 (Ziyaret)

2K 96 16
                                    

-ERTESİ GÜN-

Bihter annesine sürpriz yapıp saraya gelmişti sabah erkenden. Mihrişah kahvaltı sofrasından daha yeni kalkmıştı. Sedire uzanmış, kafesli pencereden boğazı izliyordu. Birden kapı açılıp içeri Bihter girince çok şaşırdı. Hemen ayağa kalktı.

-Bihter'im! Neden geleceğini haber etmedin? Hazırlık yapardık biz de.

Bihter parlak pembe elbisesini sürüyerek annesine doğru ilerledi. Hafif bir eğilme ile annesini selamladıktan sonra sıkıca sarıldı. Geri çekilince hemen cevap verdi Bihter:

-Hazırlığa ne gerek validem? Validemizi görmeye habersiz de gelemeyecek miyiz?

-Olur mu öyle şey yavrum? Valide her zaman evladını en iyi şekilde ağırlamak ister. Eğer önceden haber verseydin en azından güzel bir sofra hazırlatırdık sana.

-Telaş buyurmayın validem. Yedik de geldik.

-İyi o halde gel de şöyle oturalım.

Mihrişah Bihter'in elinden tutarak onu sedire oturttu. Ardından da kendisi oturdu.

Havadan sudan sohbet ettikten sonra laf döndü dolaştı Billur'a geldi. Mihrişah Billur'un hikayesini ve dün akşamı anlattıktan sonra Bihter:

-Bu gece mi halvete girecek Billur?

-Öyle uygun gördük.

-En iyisini siz bilirsiniz validem. Lakin Billur'u hiç görmedik. Çok merak ediyoruz validemize büyük yardımı dokunan hatunun kızını.

-Hiç merak buyurma Bihter'im. Hemen çağırtayım onu. Lakin şu halvet işinden bahsetme lütfen. Ufak bir sınav bekliyor onu.

-Pek bir şey anlamış değilim ama nasıl isterseniz öyle olsun validem.

Birazdan Bihter üzerinde kırmızı, parıltılı bir elbiseyle içeri girdi. Eğilip Mihrişah'ı selamladı.

-Sultanım.

Sonra Bihter'e döndü.

-Siz de Mihrişah Sultan'ımızın büyük kızı Bihter Sultan olmalısınız. Yalnış mı biliriz?

-Doğru bilirsin Billur.

Billur Bihter'i de eğilerek selamladı. Mihrişah yerdeki minderi göstererek Billur'a oturmasını işaret etti. Billur geçip oturdu. Billur Bihter'e:

-Sizin evli olduğunuzu duydum sultanım.

-Evet. Mustafa Paşa ile nikahlıyım.

-Kocanızı seviyor musunuz sultanım?

Garip bir sessizlik olunca Billur büyük bir pot kırdığını anladı.

-Çok çok özür dilerim sultanım. Affınıza sığınıyorum.

-Önemli değil Billur. Soruna gelince. Bu evlilik benim istediğim bir evlilik değildi. Bazı nedenlerden dolayı annemin isteğiyle olmuş bir evlilikti. Bu nedenleri gelecekte sultan bir anne olunca anlarsın Billur.

Billur bu nedeni şimdiden anlayacak kadar zekiydi. Zaten herkes anlardı. Hüsnüşah Sultan'a karşı daha güçlü olmak! Billur:

-Peki sultanım. Ya nerede yaşıyorsunuz? Bir sarayda değil mi?

-Evet. Hünkar babam benim ve Mustafa Paşa için bir saray yaptırdı.

-Eminim çok güzeldir. Zaten sizin gibi bir sultana da güzel bir saray yakışır.

-Ah sağol canım.

Biraz daha sohbet ettikten sonra Billur müsade isteyerek dairesine çekildi. Bihter, Hürrem Şah ve hünkar abisi ile de görüştükten sonra akşam üstü kendi sarayına gitti.

-AKŞAM-

Boncuk Kalfa nefes nefese Billur'un küçük ama şirin dairesine geldi.

-Hayırdır Boncuk anam bir nefes al hele otur şöyle.

Boncuk kendini bir sedire etti. Eli kalbinde nefes almaya çalışıyordu. Solukları arasından birkaç hece çıkıyordu.

-Ha-ha hazır- lan Billur.

-Neden Boncuk anam? Biryere mi gidiyoruz?

Boncuk Kalfanın nefesi düzelince hemen:

-Yok kızım. Bu gece şehzademiz seni bekliyor.

-Neeee! Yani şimdi ben onla... Olmaz asla olmaz! Allah'ım!

-Kızım sakin ol.

-Nasıl sakin olayım ana nasıl! Nikahsız asla! Zira bu çok büyük bir zina olur!

-Şehzadenin emrine karşımı geleceksin?

-Allah'ın emrine karşı gelmenin yanında nedirki bu?! Kim dedi bunu sana?

-Greta... Aman Mihrişah Sultan dedi. Dün gece oğlu demiş ona.

-Hemen, hemen Mihrişah Sultan ablama git söyle; ben nikahsız asla gitmem oraya! Asla!

-Billur...

-Boncuk ana ben diyeceğimi dedim! Çekilebilirsin!

Boncuk çıktıktan sonra Billur kendini sedire attı. İçi çıkarcasına ağladı. Beni bir gecelik bir odalık mı sanmıştı Şehzade? O kadar cilvenin sonu bu olurdu zaten Billur! Al sana işte! Senin neyine saray!

-Mihrişah'ın Dairesi-

Boncuk yine nefes nefese Mihrişah'ın dairesine vardı. Yere kapandı.

-Sultanım.

-Kalk boncuk anam kalk.

-Sultanım. Bi-Billur kabul etmedi. Nikah olmadan olmaz diyor başka bir şey demiyor.

-Ala. Tam da beklediğim gibi. Tez Billur'a haber ver; Gelinliğini diktirmeye başlasın.

Alman KöleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin