Bölüm 38 (Hayal Kırıklığı)

2K 72 1
                                    

-BİRKAÇ GÜN SONRA-

Mihrişah Bahriye'yi çağırdı.

-Gel otur şöyle Bahriye.

Bahriye oturunca Mihrişah söze girdi.

-Bu gece bir eğlence düzenlemek istiyorum. Gülsüm'ü Mehmet'e göstermek istiyorum bu sayede. Sence iyi olur mu?

-Bence gayet iyi olur. Gülsüm'ü iyice eğitirsek pekalada efendimizi büyüleyebilir. 

-Öyleyse bana şimdi hemen Gülsüm'ü çağır.

-Peki.

Birazdan Gülsüm Mihrişah'ın karşısındaydı.

-Va-valıdee sooltanim.

Gülsüm Türkçe konuşmakta güçlük çekiyordu.

-Gülsüm bu gece bir eğlence düzenleyeceğim. Bu eğlencede sen de raks edeceksin. Senden padişahı büyülemeni istiyorum.

-Что! Я сказал вам ранее, султан, я не хочу султана. Я не хочу деньги в почтовые расходы. Я просто хочу, чтобы пойти в моем родном городе. Прошу меня понять.(Ne! Ben size daha öncede dedim sultanım, ben padişahı istemiyorum. Para pul da istemiyorum. Tek istediğim memleketime gitmek. Yalvarırım anlayın beni.)

Gülsüm sinirlenince Rusça konuşmaya başlamıştı. Sinirinden yüzü kıpkırmızı olmuştu.

Mihrişah Bahriye'ye Gülsüm'ü çıkarması için işaret etti.

Bahriye Gülsüm' yaklaştı.

-Haydi çıkalım Gülsüm.

Gülsüm selam vererek hızla çıktı. Kapının önünde Bahriye kolundan yakaladı onu. Bir kenara çekti.

-Bana bak Gülsüm. Valide Mihrişah Sultan geçen gün sana hayat hikayesini özetlemişti. O da bu saraya geldiğinde bir köleden ibaretti. Buradaki ilk ve tek dostu bendim. Onun neler yaşadığını en iyi ben bilirim. Rahmetli efendimiz Sultan Murad'ın ilk hanımı ona neler neler çektirmişti. Ama o asla pes etmedi.

Gülsüm gözlerini kısmış dikkatle Bahriye'yi dinliyordu.

-Bak şimdi görüyormusun? O köle Greta'dan ilk Haseki Sultan yarattı. Sonra da Valide Sultan. Ve şunu da bilki bu saraya bir defa girdin mi çıkışı yok. Valide Sultan sana değer veriyor, seni beğeniyor. Bence karşı çıkma. Zira sonu hiç de iyi olmaz. Herkesin bir sabırı vardır. Koskoca Valide Sultan senin nazını mı çekecek? 

-A-ama been...

Bahriye sözünü kesti.

-Gülsüm beni dinle. Gözlerime bak.

Gülsüm başını kaldırıp Bahriye'nin yüzüne baktı.

-Bak eğer Valide Sultan'ın dediklerini yaparsan, hünkarın ilk gözüne sonrada yatağına girersen, ardından bir şehzade doğurursan haremde Valide Sultan'dan sonra ilk senin sözün geçer. Ve Allah uzun ömürler versin Valide Sultan ruhunu teslim ederse bu haremi sen yönetirsin. Bitti mi sandın? Allah uzun ömürler versin Padişah vefat ettiğinde senin oğlun tahta çıkar ve sen valide sultan olursun.

Bahriye'yi dinlerken Gülsüm'ün  gözleri ışıldamaya başlamıştı. Bahriye susunca Gülsüm gülümsedi.

-Anladın mı?

-Anlaadi been.

-Ha şöylee. Şimdi doğru hamama. Diğer raks edecek cariyelerde orda. Git yetiş onlara.

Alman KöleHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin