BAB 15

543 13 0
                                    

" Macam mana perkembangan kau dah tahu mereka ada kat mana sekarang? " soal Aysar.

" Maaf tuan kami masih dalam pencarian " ujar Ramli serba salah.

" Apa?! Masih belum jumpa kau tahu tak yang hilang tu anak saudara aku tau, dengan pekerja aku hilang. Dah 3 hari still belum ada perkembangan! "

" Maaf tuan kami akan usaha lebih lagi untuk cari mereka "

" Maaf-maaf yang tu je kau tahu sebut?! " Dalam masa yang sama Aysar baru teringat tentang kata Amira yang Shahril ada kirimkan gambar.

" Gambar? Gambar yang adik aku terima daripada Shahril tu ada kat mana sekarang? "

" Saya ada buat copy dia tuan, ada dekat saya sekarang "

Aysar mengambil gambar yang dipegang oleh Ramli. Dia meneliti setiap sudut tempat yang Tiara dan Lara berada sekarang.

' Bilik ni macam aku pernah tengok? '

" Macam dekat rumah? Yes aku dah tahu kat mana rumah kebun! Shahril pernah bawa aku dulu dekat sini " Aysar terus ingatkan tempat yang Shahril pernah bawanya suatu ketika dahulu.

" Ikut aku kumpul orang-orang kita, aku dah tahu kat mana mereka sekarang! " Asyar terus mengambil perkakas barangnya, tidak lupa sepucuk pistol dia yang memang sudah mempunyai lesen menembak sekadar membawa untuk berjaga-jaga.

🌼🌼🌼🌼🌼

Tiara melepaskan batuk yang keras, tidak sangka cubaan melarikan dirinya berjaya. Dia bersama Lara berada ditengah-tengah hutan tebal yang luas.

" Lara pegang tangan Auntie kuat-kuat sekarang kita kena cari jalan keluar, dekat sini bukan tempat yang selamat untuk kita " aku menarik tangan Lara untuk mengikut setiap langkah larian aku.

" Hahahaha... Kau nak lari mana perempuan?! " Jeritan kuat Shahril menakutkan, membuatkan langkah aku semakin laju untuk cuba melarikan diri.

" Auntie, Lara takut lah Lara nak balik " Lara mula merengek ketakutan, jika Lara sendiri takut apatah lagi aku sendiri. Shahril sudah jadi tak betul, umpama orang yang sudah hilang arah.

Di depan matanya sendiri Shahril membunuh orangnya kerana melepaskan ikatan tangan mereka.

" Sabar sayang Auntie cuba cari jalan keluar ye, nanti kita dah keluar dari sini kita cari mama dengan papa " Aku terus mendukung Lara untuk mempercepatkan lagi langkah kami.

" Kau nak lari mana perempuan?! " Shahril yang tiba-tiba muncul di depan kami, membuatkan aku bertambah takut.

" Lepaskan aku dengan Lara, kau dah gila?! " Aku mengundur kebelakang untuk mencari jarak antara kami.

" Kau ni bodoh lah perempuan, kau ingat aku tak tahu selok belok hutan ni?! Hahaha... Bodoh betul kau ni perempuan " Shahril memegang sebilah pisau membuatkan aku memeluk erat tubuh kecil Lara.

" Kau... Kau memang tak guna sanggup kau nak bunuh anak kau sendiri?! "

" Memang aku sanggup hahaha... Sebab kalau aku tak dapat jaga anak aku perempuan tu pun tak boleh dapat. Jadi sama-sama adil "

Aku cuba untuk mengambil kayu yang berada dekat dengan aku, dengan segala tenaga yang masih tersisa aku memukul kuat badan Shahril menyebabkan dia jatuh terbaring. Tanpa membuang peluang yang ada aku melarikan diri.

BISIK PADA HATIWhere stories live. Discover now