Schodisko

21 1 0
                                    

V roku 1984 bývala stará vdova v dvojpodlažnom dome. Bola úplne nehybná a viazaná na invalidný vozík. Od záhadnej smrti manžela vyžadovala pomoc správcu, ktorý by ju denne navštívil, aby jej pomohol pri každodenných úlohách.

Čo sťažilo skutočnosť bolo, že dve podlažia domu boli spojené iba starým a rozpadnutým schodiskom. Keď sa stará dáma musela pohybovať medzi dvoma poschodiami, správca by musel niesť jej krehké telo ako dieťa hore a dole po schodoch. Jedného dňa polícia prijala hovor od vdovy. Došlo k vražde.

Keďže policajné jednotky boli v tom čase vzácne a vrah už opustil miesto činu, bol poslaný iba jeden detektív, aby vykonal úvodnú správu o mieste činu. Prišiel, aby videl, ako sa telo správcu rozlieha na podlahe, keď sa jeho hlasné akordy roztrhali a nechali kaluž krvi na prvej úrovni domu. Stará dáma sedela na schodisku na svojom invalidnom vozíku a pozorovala ho, bez pohybu a ticho, zdanlivo v šoku. Okamžite ju vylúčil ako podozrivú z dôvodu jej neschopnosti pohybovať sa hore a dole po schodoch a pretože bola uväznená v čase vraždy. Bolo to podobné ako smrť jej manžela, ktorý sa pred mnohými rokmi zadusil v spánku dole na gauči.

Detektív si nasadil rukavice, odfotil, prebral si dôkazy a zakryl telo, až kým koroner prišiel neskôr; všetky bežné obchodné činnosti. Prebehol celé prvé poschodie, aby zistil nejaké stopy, a potom sa opýtal starej dámy, či by sa mohol pozrieť hore. Trvala na tom, že bola celý čas na poschodí a ten deň tam nikto okrem nej nebol. Bez ohľadu na to detektív vystúpil po schodisku, ku ktorému sa pomaly a váhavo presunula stranou.

Za schodiskom bola úzka chodba s tromi zatvorenými dverami. Pozrel sa za každými dverami. Prázdna spálňa, nič. V kúpeľni, nič. Pomaly sa prešiel do poslednej spálne, v ktorej spala stará dáma.

Otvoril ju a všetko vyzeralo normálne: posteľ, šatník a nočný stolík s lampou. Z Hrôze skontroloval každú stenu miestnosti, pretože to nebolo to, čo objavil, ale to, čo nezistil, ho prinútilo zastaviť sa v jeho stopách a pomaly sa natiahol po pištoľ v puzdre. Bol to taký malý detail, že ho pri poslednom vyšetrovaní manželovej smrti úplne prehliadli.

Na poschodí nebol telefón.

Zrazu začul zvuk. Vytiahol zbraň a vrhol sa z miestnosti, len aby našiel na schodoch prázdny invalidný vozík.

Napísal: Jack

Creepypasty skTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang