حرامي في البيت 😂

2.7K 133 5
                                    

(وحشتوني جداً يا حلوين .. ده البارت الجديد)

★★عند مكتب فارس ...
#كان فارس يعمل على بعض الأغاني حين رن هاتفه بنغمة مميزة فإبتسم لسماعها وقد عرف من المتصل فأغلق الملفات وأمسك بهاتفه ورد على المكالمه ...
روان بغيظ :- إيه يا باشا مبتردش ليه كنت بترقص على النغمة يا خفيف .
فارس بضحك :- ههههههههههههه لأ بس كنت بتفرج على صورتك وهي منورة شاشة الموبايل يا روني وبعدين إنتي بتتصلي بيا لما بيكون فيه مصيبة يلا ارغي وقولي مجهزة لإيه المرادي .
روان ببرود :- والله على حسب عايز تسمع مصيبتي الجديدة ولا لأ يا روميو .
فارس وهو يسب سهيلة داخله وقال بغيظ :- إنجزي وقولي طيب حصل إيه المرادي .
روان بخفوت :- هو آدم وسهيلة هيشتغلوا مع بعض بجد يا فارس يعني أقصد هيبقوا دايما قدام بعض علطول .
فارس بتنهد :- هاااه أه يا روان مظبوط سهيلة هتشتغل معانا وهي إللي هتصور آدم من بكرة ومكتبها جنب مكتبه لازقين ف بعض يعني هيبقوا مع بعض اليوم كله .
روان بتردد :- طب وبعدين هنعمل إيه والنهاردة بالليل بالذات لما نتجمع كلنا إحنا الاربعة سهيلة قالت مش هتيجي علشان هو هيبقى موجود معانا يا فارس هنتصرف إزاي .
فارس بابتسامة وقد خطر ف باله فكرة :- بس يا ستي سبيها عليا أنا وهي هتيجي متخافيش وعارف مين هيقنعها زي كل مرة .
روان بسخرية :- ده كان زمان يا فارس سهيلة بتاعت دلوقتي غير بتاعت زمان خلاص إتغيرت 180 درجة ومش هترجع تاني .
فارس بغمزة :- ومين عارف يمكن ترجع تاني وتوقع على بوزها ونرتاح إحنا بقى ونلتفت لنفسنا ونشوف حالنا ولا إيه رأيك .
روان بخجل وتغير الموضوع :- معرفش بقى نظامهم إيه وبعدين أنت بتقول نفسنا وحالنا بتجمع ليه وبقولك إيه قولي هتعمل إيه معاهم علشان يتجمعوا تاني سوا .
فارس بغيظ :- وربنا ما هقولك على حاجة وخليكي كده فضولك ياكلك وسيبي تجميعهم ده عليا أنا زي ما قولتلك .
روان بفضول :- فارس قولي علشان خاطري الفضول مجنني يوووه بقى قول .
فارس بابتسامة :- إنسي مش هيحصل يا روني ويلا روحي استعدي علشان هنتجمع بالليل فالحتة بتاعتنا وأنا هجيب آدم وبرضو هجيب سهيلة .
روان بحنق :- غور ياد أنت الواحد ميعرفش ياخد معاك لا حق ولا باطل عبوشكلك عيل بارد طيب يا أخويا لما أبقى هناك هكلمك .
فارس بضحك :- هههههههههههههههه يخربيت لسانك الطويل يا روان أم خدود تجنن بلد وبعدين خلاص مش هقول حاجة تانية لأحسن أتشتم تاني منك يلا يا موزة سلاموز .
روان بابتسامة :- سلام يا فارس باشا وملكش دعوة بخدودي اوك وإلا أنت حر .
فارس بغيظ :- أنا غلطان ليكي يا شيخة ده أمه دعياله إللي هياخدك .
روان بضحك :- هههههههههههههه هيبقى على قلبه أحلى من العسل طبعا ده أنا روان أم الخدود على سن ورمح يا بابا مش أي حد وخلاص .
فارس وهو يقلدها بسخرية :- أنا روان أم الخدود الملبن يا بابا مش أي حد وخلاص ننننن يا شيخة اتلهي إنتي مفيش فيكي غير الخدود وبس يا روني هانم فهمتي ولا أفهمك .
روان بغيظ وحنق شديدين :- فااااررررس ده أنت أبرد من صاحبك أبو عيون تخوف يا عبيط .
فارس بابتسامة :- خلاص يا روني متزعليش أنا بهزر معاكي ياقلبي يلا أسيبك علشان أكمل شغلي ولما توصلي مكان تجمعنا اتصلي بيا وأنا أفهمك هنعمل إيه علشان نجمعهم تاني مع بعض .
روان بخجل وابتسامة :- ماشي يا أخويا يلا سلام حاضر لما هوصل هكلمك وربنا يستر بقى ونعرف نلم شملهم من جديد ومحدش ييجي يعكنن عليهم حياتهم ويحاول يخربها .
فارس بدعاء وخوف مبهم :- يارب يا روني يارب ربنا يسمع منك ياقلبي ويسترها عليهم ومعانا ونقدر على الجوز دول والاتنين أعند من بعض .
روان بتوديع :- هقفل أنا اوك يلا باي يا فارس وركز ف شغلك أنت بس .
فارس برومانسية :- باي ياقلب فارس من جوا أعماقه من عيوني يا سندريلا .
(مش ناوين يخلصوا ولا إيه دول 🤔🧐 أنا زهقت من المحن ده 🙄🤦)
روان بابتسامة :- سلام يا فارس ولم نفسك .
فارس بضحك :- هههههههههههه حاضر ياقلبي باي .
#أغلق كلاهما المكالمه وترك فارس هاتفه على المكتب وأكمل عمله وعلى ثغره ابتسام جميلة وهو شارد في ملامح روان ...
(يلا نسيبه يشتغل ونروح حتة تانية أحسن من الملل ده)

مصورتي الغبية 🤦📸 مكتملة (تم تعديلها)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن