(إزاي الحال .. رجعتلكم بفصل جديد .. ويارب يعجبكم .. ندخل بقى روايتنا يلا)
★★في منزل روان ...
#في غرفة كبيرة مطلية باللون البنفسجي الهادئ تحتوي على سرير كبير و خزانة ملابس كبيرة ومكتبها الأسود وفوقه عدة أرفف بها مجموعة روايات كثيرة ما بين الرومانسية والضحك والاكشن .. كانت روان تجلس على سريرها ترتدي منامة قطنية باللون الزهري أظهرت قوامها الرائع وتمسك بهاتفها تقلب فيه بملل شديد فخطر في بالها فكرة ودقت عدة أزرار ووضعته على أذنها وانتظرت الرد من الجهة الأخرى ....
روان بابتسامة :- هلا والله على الرخيصة كلبة الجنيه وحشاني أوي يابت مش ناوية تيجي عندي بقى و تزوريني يا جزمة قديمة .
سهيلة بضحكة :- ههههههههههههه بتشتميني يا روني إخص عليكي بجد ده أنا أنتيمتك يا كلبة السرايا إنتي من عيني ياقلبي هعدي عليكي قبل ما أروح البيت اوك .
روان بمرح :- عااااااااا بيجااااااد هتيجي دلوقتي يا سوسو اوووباااا هنزل أستناكي تحت حالا .
سهيلة بضحك :- هههههههههههههه خلاص يا مجنونة أنا دخلت الكومباوند وقربت على الڤيلا بتاعتكم يعني بالظبط ربعاية وأكون قدامك .
روان وهي تقفز من فوق السرير وتركض خارج الغرفة بسرعة :- اشطااااا إقفلي وأنا هنزل أستناكي تحت قدام البوابة .
سهيلة بخفوت :- في حاجات حصلت معايا وكنت عايزة أقولك عليها .
روان بتساؤل :- إيه الحكاية وصوتك مش عاجبني خالص هو حصل إيه بالظبط .
سهيلة بحزن وتذكر :- الكاميرا بتاعتي اتكسرت بسبب تور خبطت فيه بالغلط وأنا بصور قطة شوفتها ف الشارع وكمان قالي كلام جارح أوي يا روان بس وربنا لأوريه وأخليه يكره نفسه .
روان بحيرة :- بصي أنا كده اتلخبطت لما توصلي هنا هنتكلم وأفهم منك إيه إللي حصل النهاردة معاكي خلاص ياقمري .
سهيلة بخفوت :- ماشي يا روان أسيبك أنا علشان قربت أوصلك .
روان بابتسامة :- تمام ياقمري مع السلامة حبيبتي وأنا مستنياكي .
سهيلة بابتسامة :- ماشي ياقمري يلا سلام .
روان وهي تغلق المكالمة :- باي باي ياعسولتي .
#نزلت روان على درجات الفيلا بسرعة وأخبرت والديها أن صديقتها ستحضر الآن وستبقى معها قليلا .. وفي نفس الوقت كانت سهيلة قد وصلت إلى منزل روان وركنت سيارتها أمامه ونزلت منها ثم ذهبت إلى باب المنزل و رنت جرسه ففتحت لها الخادمة وقبل أن تدخل سهيلة إلى المنزل ركضت إليها روان وإحتضنتها بقوة وبعدها أدخلتها إلى المنزل .. سلمت سهيلة على أهل روان وبعد ذلك أخذتها روان إلى غرفتها بالأعلى ....
روان بابتسامة :- تعالي يا ستي أدينا بقينا لوحدنا يلا بقى إحكيلي عملتي إيه في الشركة إللي قدمتي فيها ومين المدير بقى .
سهيلة وهي تجلس على السرير وقالت بخفوت :- ولا حاجة قدمت ف شركة فارس ومضيت العقود واتوثقت كمان وهصور آدم الحديدي يا روني هانم شفتي الحظ الزفت .
روان بصدمة :- يا ليلة طين معقولة إنتي وآدم مع بعض من تاني مش ده إللي خبطتي فيه وإنتي بتصوري القطة زي ما قولتي .
سهيلة بحزن :- أه هو نفسه التور إللي أنا خبطت فيه بالغلط طلع نفسه آدم الحديدي أنتيمنا الرابع إللي كان مختفي بقاله فترة .
روان بحيرة أكبر :- يعني إنتي دلوقتي بتشتغلي ف شركة فارس وآدم ومن بكرة كده هتبدأي معاهم وإللي هتصوريه طلع آدم جارنا وأنتيمنا الرابع وكمان هو نفسه الشخص إللي خبطتي فيه وقالك كلام جارح وكسرلك الكاميرا إللي جابتهالك طنط قبل وفاتها بفترة .
سهيلة بدموع :- أيوة هو وعمري ما هسامحه على الكاميرا إللي كسرهالي وبيقولي إنتي فاضلك شنب وتبقي راجل وإني زبالة ومكاني على الأرض أداس بالرجلين اهئ اهئ اهئ بجد حيوان و واطي ولما توفت مامتي إحتجت ليه ومكنش جنبي كان مع الشملولة في ألمانيا إلهي تولع مطرح مهي قاعدة البعيدة جتها داهية تاخدها تلاقيهم إتجوزوا وعايشين مع بعض حياة وردي .
روان بابتسامة وهي تمسح دموع سهيلة :- لا غلطانة آدم برغم إنه كان في ألمانيا معاها بس دايما كان بيكلمني أنا وفارس ويطمن عليكي وبعدين قصته هو والحية دي إنتهت من بعد ما سافرتي أمريكا خانته مع صاحبه ومشيت ومنعرفش عنها حاجة فبلاش تظلميه يا سوسو ويمكن القدر رجع جمعكم تاني علشان تكمل حكايتكم سوا .
سهيلة بحدة خفيفة :- لا يا روان مش هيحصل أبداً وعمري ما هكون ليه ومش هسامحه أنا هشتغل معاه وبس ومليش دعوة بيه ولا باللي حصل معاه بسبب دارين و حازم أنا هبقى مجرد فتوغرافر وبس لشركته ومش حاجة تانية .
روان بخفوت :- مين عارف بكرة هيحصل إيه والقدر مخبيلنا إيه ومين هيبقى مع مين .
سهيلة بغمزة :- معروفة يا روني إنتي هتاخدي مين وإياكي تنكري وإلا هسيحلك هااا .
روان وهي تلكزها في ذراعها :- أه يا باردة يا حيوانة اتلمي يابت وخلي عندك دم وعيب كده على فكرة وإلا هضربك والله .
سهيلة بتأوه وتضحك :- ااااه منك لله يا جزمة قديمة بقى كده هههههههههههههههه طب والله هسيحلك وأقوله يا روان إنك بتحبيه من وإنتي ف ثانوي وصبرك عليا هظبطك والله .
روان بخوف وتكتم فم سهيلة بيدها :- بس بس اتكتمي يا قردة الكلب إنتي وبعدين ده كان زمان ومفيش حاجة بينا أصلا غير كلام عادي والله لكن إللي ف دماغك دي أوهام .
سهيلة بهمهمة :- هممم مممم هههممممم مهههمم .
روان بعدم فهم :- إيه بتقولي إيه مش فاهمة حاجة أنا يابنتي فسري كلامك .
سهيلة وهي تنظر ليد روان على فمها وهمهمت مرة أخرى :- مممم هههممممم ههمممم ممممم .
روان بضحك :- ههههههههههه طب خلاص خلاص أهو شيلتها ممكن تقوليلي كنتي بتقولي إيه من شوية صغننين .
سهيلة بصراخ طفولي :- ااااعااااا ياااااا حيوااااااانةةة بوقيييي وجعنييييي بسببكككك إنتييييي والمنيل على عينه جتكم نيلة ووكسة .
روان بضحك :- ههههههههههههههههه معلش ياقلبي متزعليش قلبك أبيض وبخطين حمر هههههههههههه .
سهيلة وهي تقذفها بالوسادة :- بس يا كلبة متتريقيش على الفريق بتاعي إللي بحبه مش أحسن من التاني الموكوس على عينه .
روان وهي تدبدب بقدميها في الأرض كالاطفال وتقول بتذمر :- يوووه بقى إنتي باردة وغلسة ومتلجة يا زفتة الطين إنتي الله منك وربنا إنتي وآدم لوحين تلج وزي بعض يارب اسمع مني ودبسهم ف بعض علشان أنا أرتاح .
سهيلة وهي تضحك بشدة :- هههههههههههههههه بس يا مجنونة بقى أنا أتجوز ده يا مامي ده يخوف أوي ومنظره مرعب جداً بعيونه الزرقاء وسماره ده لا لا شوفيلي حد تاني أتجوزه والله فكرة أنا أتجوز فارس وإنتي خدي آدم هههههههههههههههه والله لايقين على بعض جداً أنتو الاتنين ثنائي مثالي .
روان بفم مفتوح وصدمة :- يا نهارك الفحلقي إللي ملوش ملامح بقى أنا أتجوز ده يععع لا إنتي بتحلمي أكيد والله ما يرجع هو ليكي إنتي وخلصنا .
سهيلة بغمزة :- أومال فارس يروح فين ولا يرضيكي يتجوز غيرك يا روني .
روان بغيظ :- وأنا مالي وماله يا أوزعة وبعدين ما يتجوز ولا يتنيل دخلي أنا إيه يعمل إللي يعجبه ومليش دعوة بيه أنا .
سهيلة بلامبالاة :- طيب ياختي أسيبك أنا وأمشي علشان أستعد للشغل بكرة مع التور أبو عيون زرقاء تخوف وربنا يصبرني وأستحمل غلاسته ومش أنفجر فيه من غيظي .
روان بضحك :- ههههههههههههههه هتستحملي وأنا عارفاكي بس ساعة ما تقلبي يبقى الله يرحمك يا دومة هههههههههههههه بس خفي عليه يا سوسو ده دومة برضو العضو الرابع ف حزبنا .
سهيلة وهي تهم بالمغادرة وتقف عند باب غرفة روان بضحك :- ههههههههههههههه لا ياقلبي إللي عمله معايا هيطلع على عينيه وهربيه بطريقتي وهعلمه الأدب على إيدي بس الصبرررر حلووو .
روان وهي تقف جانبها وتقول بمرح :- مش مرتحالك خالص أنا وناوية على إيه معاه يا لوليتا .
سهيلة بغمزة :- تؤتؤتؤ ده سر المهنة يا روني ومينفعش تعرفي إنتي بس watch and learn وسيبي تأديبه عليا أنا .
روان بخوف مصطنع :- ربنا يستر على الواد منك يا سوسو أنا بدأت أخاف منك .
سهيلة وهي تنزل الدرج ومعها روان :- متقلقيش أوي كده أومال لما أبدأ ف الشغل هتعملي إيه .
روان بابتسامة :- هجيب طبق فشار وأقعد أتفرج عليكم وأنتو بتتناقروا مع بعض كعادتكم .
سهيلة بابتسامة وقد وصلت إلى نهاية الدرج :- على راحتك بس خدي بالك أنا حبيت أقولك إن الواد فارس فعلا بيحبك بس مستني يقولك هو وقالي متجبيش سيرة قدامها غير لما أعترفلها أنا بس إنتي عارفاني مش بعرف أخبي عليكي علشان كده قولتلك تمام يا روني .
روان بخجل وابتسامة :- يييه طب خلاص فكك منه دلوقتي ومتنسيش تسلميلي على عمو محمد اوك ياقلبي أديني قولتلك .
سهيلة وهي تقبل خدودها :- ممووواااه من عيوني حاضر ياقلبي يوصل سلامك يلا أسيبك وأمشي لأحسن أتأخر عليه .
روان وهي تودعها عند باب الڤيلا :- ماشي ياقمري باي باي ومتنسيش هنتجمع بالليل هستناكي .
سهيلة بغيظ :- مع التور لأ إنسي مش هيحصل أبداً فاهمة يا روان ومش تستخدمي طرقك علشان تجبيني زي كل مرة .
روان بوداعة :- أنا يا سوسو لا والله بالعكس ده آدم هو إللي بيقولي أعمل كده وفارس بينفذ .
سهيلة بحنق :- ااااخ طلع شيخ الشباب هو السبب من البداية طيب ياختي يلا سلاموز بالموز ياقمري باي عسولة .
روان بتلويح :- باي باي عمري .
#غادرت سهيلة في سيارتها وذهبت إلى منزلها الذي يبعد عن منزل روان بڤيلتين الأولى ڤيلا أهل فارس والثانية ڤيلا أهل آدم أما الڤيلا الرابعة فهي لأهل الفتاة التي ستعمل مع فارس مساعدة خاصة ....
(نسيبهم القمرات ونروح حتة تانية عند الغلسين وأنتو عارفين هما مين 😂)
أنت تقرأ
مصورتي الغبية 🤦📸 مكتملة (تم تعديلها)
Romanceهتبقى مختلفة أكيد عن عشقت أوزعتي ولكن برضو فيها كوميدي و رومانسية وأكشن وكده .. هتحبوها وأنا متأكده من كده 😉