❝ another day ❥ leeminhominho berjalan masuk ke kelas sambil melihat sekeliling kelas . dia menarik nafas lega , tiada gangguan yang boleh membuatkan dirinya mental dengan perangai si dia .
" dia tak datang lagi , lek dulu " kata chan sambil melihat music video twice di dalam telefonnya itu . minho terus duduk bila dengar kata kata chan , rakan semejanya itu .
" kalau boleh aku tak nak nampak dia tapi nak buat macam mana satu kelas pula tu " bebel minho , chan di sebelah masih khusyuk melayan telefonnya sehingga rakan sebelah berkata pun tidak dengar .
jiwoo yang baru sampai sahaja , terus ternampak minho lalu tersenyum . " selamat pagi minho ! " jerit jiwoo , rakan sekelas mereka sudah lali dengan jiwoo selalu menjerit bila melihat minho . minho yang mendengar terus pandang ke arah lain , terasa malu bila jiwoo menegurnya dengan jeritan .
boleh di katakan satu sekolah boleh mendengar jeritan jiwoo dengan menyebut namanya itu . " minho , dah sarapan ? kenapa tak tunggu saya kat bus stop ? " banyak soalan jiwoo di lontarkan , jihyun di sebelah pula menarik jiwoo supaya duduk di tempat mereka .
" minho , nanti rehat sesama tau " kata jiwoo lalu duduk di tempatnya bersebelahan dengan tingkap . " kau memang tak putus asa kan ? dari tahun lepas sampai sekarang kau tak putus asa " kata jihyun , jiwoo memandang jihyun lalu tersenyum .
" kau tahu kan , aku suka minho ! suka sangat sangat " kata jiwoo dapat didengari oleh minho dan rakan sekelas mereka yang lain . " aku tahu , minho pun tak suka kau . tak akan kau nak suka dia sampai ke tua " kata jihyun , cuba menyedari jiwoo tapi apakan daya , jiwoo degil dengan jatuh cintanya tu .
jiwoo memandang minho dengan senyum , bagaimana dia tak jatuh cinta kalau minho pun sejenis yang cool , kacak dan pandai dalam kelas mereka walaupun perangai sedikit kejam . " aku tak boleh lah berhenti suka dia , tengoklah cool dia tu . sumpah cair " kata jiwoo .
jihyun hanya mampu geleng kepala , tak tahu nak kata apa sudah . memang jiwoo sudah buta dengan minho , buta jatuh cinta dengan lelaki yang tak akan pernah suka dia .
guru kelas mereka membawa pelajar baru seorang gadis , " semua duduk tempat masing masing , cikgu nak kenalkan . ini sunhwa , kenalkan diri kamu " suruh guru kelas mereka , sunhwa mengangguk kepalanya lalu memandang setiap pelajar kelas di hadapannya .
" saya sunhwa dan berasal dari busan , saya pindah sini atas sebab urusan pekerjaan ayah saya . saya harap saya dapat mengenali korang semua dan dapat beri kerjasama " kata sunhwa , pelajar di kelas itu mula menepuk tangan mereka .
sunhw mula berjalan ke tempat duduk kosong di belakang minho , memandangkan tempat itu sudah lama kosong tiada pelajar lagi yang masuk sehingga ke harini . " ulangkaji ye semua , kamu tahun ni akan menduduki peperiksaan penting . selamat mengulangkaji " kata guru kelas mereka lalu berjalan keluar dari kelas mereka .
" bestlah sunhwa , dapat duduk belakang minho . agak agak boleh tukar tak ? " soal jiwoo pada jihyun , jihyun mendiamkan dirinya . tak lama kemudian , jiwoo mengangkat begnya dan bangun dari duduknya . jihyun dengan pantasnya menyuruh jiwoo duduk semula .
" tak perlu , kau duduk sini diam diam . ulang kaji cepat " kata jihyun dengan tegas , jiwoo mencebik . tak sengaja jiwoo memandang sunhwa sedang memangil minho di hadapannya . mereka mula berinteraksi sesama membuatkan jiwoo cemburu dengan keadaan mereka berdua .
" weh , sunhwa cakap dengan minho . kenapa dengan aku tak nak cakap ? " soal jiwoo pada jihyun . " itu sebab dia tak suka kau " kata jihyun , jiwoo mencebik .
tak support langsung sahabatnya disini dengan percintaan yang mendalam . jiwoo hanya memandang sahaja gelagat sunhwa dan minho sedang berinteraksi bersama . " tak apa , aku akan buat minho cakap dengan aku " kata jiwoo , " diam lah jiwoo , ulang kaji cepat " suruh jihyun .
> to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Random" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "