❥ c h a p t e r 21

410 52 18
                                    

 ❝ another day  ❥  leeminho

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



❝ another day ❥ leeminho





" tahu tak beberapa hari ni jiwoo banyak elak dari aku , kau rasa apa masalah dia ? " soal minho , jisung yang sedang bermain telefonnya memandang minho di hadapannya . " cuba fikir , kau ada buat salah dengan dia lagi ke ? " soal jisung , minho cuba ingat kembali adakah dia buat salah atau tidak .

hari pertama , jiwoo masuk ke kelas sementara minho mahu keluar dari kelas bersama bangchan . minho baru hendak sapa , jiwoo memandang ke arah lain lalu melepasinya berjalan ke arah jihyun . hari kedua , dia mengajak jiwoo untuk pergi temannya balik sekolah ini untuk membeli sesuatu untuk hari jadi jisung tapi jiwoo menolaknya .

hari keempat , minho memandang jiwoo dan mereka saling berpandangan . jiwoo terus memandang ke arah lain , minho mula terasa dirinya seolah banyak bersalah . " aku rasa tak ada salah " kata minho .

" kau semua tak salah " kata jisung , minho menedang kaki jisung membuatkan jisung ngadu sakit . " appeo lah ! " kata jisung sambil mengurut kakinya , " aku mengaku salah sebab aku nak dia pergi dari sini tapi aku minta maaf balik dekat dia " kata minho .

" jisung yaaaa ~ " panggil jiwoo lalu masuk ke dalam bilik pertemuan mereka , jiwoo terus terdiam bila minho berada di situ memandangnya diikuti jisung . " tak apalah jisung , lain kali kita jumpa " kata jiwoo lalu keluar dari bilik tersebut .

minho terus bangun lalu keluar dari bilik , nasib jiwoo tidak jauh bilik . minho menarik tangan jiwoo lalu menarik jiwoo ke rooftop , sampai di rooftop .

" jiwoo , saya ada buat salah ke ? " soal minho setelah melepaskan tangan jiwoo , jiwoo diam seketika . " tak , awak tak buat salah " kata jiwoo sambil menunduk kepalanya , " habis kenapa awak mengelak , awak buat saya rasa bersalah " kata minho lagi .

" hm awak buat saya makin suka dekat awak " kata jiwoo , minho memandang jiwoo . " tak dengar " kata minho , jiwoo memandang minho . " awak buat saya semakin suka dekat awak " kata jiwoo , minho memandang jiwoo .

minho senyum , " kenapa , saya makin hensem ? " soal minho , jiwoo memandang ke arah lain . " adalah sikit tu " kata jiwoo , minho masih memandang jiwoo . " kiyowo " puji minho .

" jom jadi pasangan comel " kata minho , jiwoo memandang ke arah minho . " kenapa pasangan comel ? " soal jiwoo , minho mengangkat bahunya . " mungkin sebab saya comel " kata minho , jiwoo buat muka . " jadi jiwoo , kita bercintakan ? " soal minho . " awak terima saya kan ? " soal minho lagi .

jiwoo mengangguk kepalanya sambil senyum , minho terus mencium pipi jiwoo lalu berlari keluar dari rooftop . " suka hati dia je " jiwoo mengikuti minho dari belakang .

hannah yang baru keluar dari tandas , terlihat sunhwa dan seungmin bersama . dia terus melangkah ke arah mereka berdua , dia tahu . wajah mereka seolah merancang sahaja jadi baik dia mengacau diorang berdua . " kau nak kena tangkap ke sebab kau tolak orang ? " soal seungmin , sunhwa mengangguk tanpa rasa bersalah .

" pergh , rancang nak buat dosa ke ? baik rancang macam mana nak jadi baik " kata hannah dengan senyum lalu berjalan masuk ke dalam kelasnya , berbincang berdekatan dengan kelas . " aku nak masuk kelas " kata seungmin lalu masuk ke kelas , sunhwa pula hanya pandang seungmin masuk ke kelas .

" seungmin " panggil hannah di sebelahnya , seungmin langsung tidak menyahut . " aku tahu kau baik , muka kau terserlah baiknya tapi sejak sunhwa ada , kau jadi jahat kenapa eh ? " soal hannah di sebelah seungmin .

seungmin menarik nafas panjang , dia sebenarnya tak suka orang masuk campur pasal hal dia ni . " kau sibuk hal kau boleh tak " seungmin memandang hannah dengan wajah agak geram . " cuba jadi baik , aku tak akan masuk urusan kau kalau kau baik pada semua orang . jiwoo mana buat salah apa apa pun dekat kau " .

" hyunjin , tukar tempat boleh ? " hyunjin terus memandang seungmin di belakangnya , jisung yang mendengar memandang hyunjin dan seungmin . " tak nak lah duduk dengan kau , nanti kau mula bising bila aku nyanyi " kata jisung , hyunjin dah ketawa bila mendengar kata - kata jisung .

" tak apalah " seungmin mula kembali memandang bukunya , " seungmin , bertaubatlah . pintu taubat masih terbuka " kata hannah dengan nada berbisik lalu memandang bukunya sendiri .













to be continue 💗

𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲  [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]Where stories live. Discover now