❝ another day ❥ leeminhohari ni , hari sukan tahunan buat sekolah mereka . ramai pelajar mula mengumpul seperti setiap tahun biasa mereka akan mengumpul mengikuti rumah sukan . jiwoo mencebik bila dia sedar yang dia sama rumah sukan dengan minho , ini semua kerana perangai dulu dia .
semua nak ikut minho iaitu rumah sukan sama , kelab sama dan juga persatuan pun sama . jihyun yang memandang jiwoo hanya tertawa sahaja , " jiwoo , aku pergi dulu . minho ada dekat sana , kau pergilah " kata jisung di sebelah jihyun , tak apa masalah jisung ni .
" jisung , tak lama lagi kau masuk hospital . jangan nak mengenakan aku dengan minho , kau tahukan dia benci aku sama rumah sukan dia dengan " kata jiwoo cuba mengingati jisung kerana minho masih bencikan dia . " yela , dah lah . aku dengan jihyun nak pergi rumah sukan sendiri , jangan risau chan ada " kata jisung lalu menarik lengan jihyun pergi ke rumah sukan .
chan dan minho berjalan ke arah jiwoo memandangkan jiwoo dan mereka berdua memakai baju sukan warna yang sama . " jiwoo jom pergi rumah sukan " ajak chan , jiwoo mengangguk dan berjalan dari belakang mereka .
sepanjang hari , mereka yang lain sibuk menyorak nama rumah mereka manakala jiwoo hanya diam memandang pasukan sedang sibuk bermain . diam bukan sebab lain itu kerana minho berada di sebelahnya , dulu selalu bising di sebelah selalu juga kena maki dengan minho .
tapi harini dia hanya mahu diam sahaja , tak mahu kena maki oleh sesiapa termasuk minho . minho yang mula menyedari jiwoo diam melihat tingkah laku ahli pasukan rumah sukannya itu , mula menengur jiwoo .
" kau tak nak sorak ke ? nah ambil ni " minho memberi kain banner pada jiwoo memandangkan chan tiada di situ atas kerana dia di paksa oleh guru terpaksa dia join .
" tak apalah , aku tak suka jerit jerit ni dah " kata jiwoo , ye nak tunjuk pada minho yang dia sudah berubah seratus peratus walaupun ia hanya sedikit sahaja perubahannya . " jiwoo , aku tak kisah kau nak jerit macam tahun lepas . kalau kau malu aku boleh tolong jerit sesama " kata minho senyum .
jiwoo memandang senyuman minho .
' kejap , dia senyum lagi ' bisik jiwoo di hati , matanya masih memandang minho diikuti minho . " nak ? " pelawa minho , senyuman masih lagi terukir di jiwoo . " tak apalah , baik kita diam " kata jiwoo , minho terus mengangguk kepalanya lalu memandang hadapan semula .
ketika rehat , jiwoo terus berlari ke arah jihyun . nasib jihyun berada di beg mereka sedang bersantai menunggu jiwoo , jiwoo terus menepuk lengan jihyun .
" ah appeo " jerit jihyun dengan nada sedikit perlahan , jiwoo mencebik . " weh , macam mana aku nak move on dengan minho kalau dia sikit senyum dekat aku " kata jiwoo .
" wait a minute , dia senyum dekat kau . seriuslah ? " soal jihyun dengan tidak percayanya . " ye , aku cuba nak berhenti suka dia . tapi kenapa dia sikit senyum dari aku luka kat jari lagi " kata jiwoo lalu memandang jarinya yang terbalut cantik .
" entahlah weh , aku pun tak faham dengan minho tu . dia suka kau ke tak sebenarnya , hari tu kemain maki kau yang dia tak suka kau " kata jihyun , jiwoo mencebik lagi bila teringat kata kata minho .
" nampaknya aku kena soal minholah kenapa dia sikit senyum " kata jiwoo , jihyun mengangguk setuju apa yang dikatakan jiwoo tadi . " kalau dia cakap saja macam mana ? "
" sunhwa , senang betul kau minta putus dengan minho " kata yejin sambil senyum memandang jiwoo dan minho dari jauh , ye dari jauh mereka memandang minho cuba berbual dengan jiwoo .
" aku saja minta putus , aku nak tengok juga macam mana dia pikat jiwoo . dia fikir dah buat aku sakit hati sebab apa , dia banyak sebut jiwoo banding hubungan " kata sunhwa , yejin mengangguk kepalanya .
" jadi kau nak buat apa ? " soal yejin , sunhwa mula senyum memandang jiwoo . " adalah , yang penting jiwoo boleh pergi dari minho " kata sunhwa , dia mahu jiwoo ikut jejaknya bagaimana dia rasa yang minho lebihkan jiwoo pada dirinya .
" jiwoo " panggil minho dari jauh , jiwoo berhenti langkahnya lalu memandang belakang , minho berada di hadapannya senyum . " nak tak keluar jejalan " tanya minho , menanti jiwoo menjawabnya .
jiwoo mula memikirkan , ya atau tidak sahaja jawapanya pada minho . " nae " jawab jiwoo , minho senyum . " jumpa hari sabtu pukul 1 petang " kata minho lalu meninggalkan jiwoo .
" hah , kenapa senyum sengsorang " soal seseorang dari tepi jiwoo , " yah , terkejut orang . suka hati orang lah senyum sengsorang " kata jiwoo lalu berjalan ke kereta eunwoo , eunwoo mengeleng kepalanya sambil senyum melihat adiknya itu .
" bagitahulah apa yang seronok sangat tu " soal eunwoo lalu mengikuti jiwoo ke keretannya . " adalah "
to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Diversos" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "