❝ another day ❥ leeminhominho terlihat jiwoo berada di bus stop , terus dia berjalan ke jiwoo dan duduk di sebelah jiwoo . jiwoo memandang minho , tidak pernah pernah dia terserempak dengan minho mahupun pergi ke sekolah sama .
" aku ingat kau dah gerak dulu sebab tak nak datang sama dengan aku " kata jiwoo . " harini aku lambat dan aku nampak kau jadi apa salah datang sama " kata minho , jiwoo diam .
bas sudah kelihatan dari jauh mula tiba di hadapan mereka , jiwoo dan minho masuk ke dalam bas itu dan berjalan masuk menuju ke tempat duduk .
jiwoo duduk di belakang bersebelahan dengan tingkap , minho duduk bersebelahan dengan jiwoo . jiwoo menjauh sedikit , jiwoo boleh merasakan lengannya bakal bersentuhan dengan minho jika terlalu dekat .
di sekolah , jisung terus terpandang jiwoo dan minho dari jauh , tangannya mula menepuk bahu chan di sebelah . " chan , kau tengok minho tu . bila masa entah diorang rapat , hari tu kemain lagi kata rimas dengan jiwoo " kata jisung , chan mengangguk kepalanya .
" aku dapat rasakan minho nak pikat jiwoo " sampuk jeongin , " tak akan lah , mesti minho nak buat something dekat jiwoo . dah benci tu benci saja lah " kata seungmin , changbin menunjuk tangannya , untuk menepuk tangan . seungmin membalasnya .
" korang ni , kalau jenis mulut tak reti nak cakap baik . sampai ke tua cakap buruk pasal orang , mana tahu minho rasa bersalah " kata hyunjin , mereka semua memerhati tingkah laku minho .
jihyun yang berada di kelas sedikit terkejut , minho dan jiwoo datang bersama . ini kali pertama dalam sejarah , minho datang bersama dengan jiwoo . kalau tidak dia lah orang pertama datang awal ke sekolah sebelum jiwoo .
" sejak bi— " mulut jihyun di tutup oleh jiwoo , dia malas hendak cakap pasal ni . ikutkan dia tak mahu datang bersama dengan minho , dia nak sangat jauhi dari minho tapi minho seolah hendak dekat darinya .
" macam mana minho boleh datang bersama dengan kau ? " soal jihyun dengan nada bisik , jiwoo buat muka . " aku pun tak tahu weh , aku duduk dekat bus stop lepas tu minho datang tiba tiba dekat aku . aku pun pelik " kata jiwoo . dia pun tidak tahu kenapa sejak kebelakangan minho mula tunjuk sedikit ambil beratnya pada jiwoo .
sunhwa menunggu di roftoop menunggu sambil melihat pemandangan sekolah mereka , minho membuka pintu lalu menutupnya .
" ada apa awak suruh saya datang sini ? " soal minho bila melihat sunhwa memandangnya tersenyum . " saja " kata sunhwa lalu duduk di kerusi tersedia , memandang wajah minho di sebelahnya .
" awak , saya nak cakap sesuatu " kata sunhwa sambil menunduk kepalanya , minho mengehem . " saya nak awak jujur boleh ? " soal sunhwa , minho mengangguk kepalanya .
" awak suka jiwoo kan ? " soal sunhwa lagi , minho terdiam dan memandang ke arah lain . " betulkan awak suka jiwoo ? " soal sunhwa lagi , minho tidak menjawab .
" saya nak awak fikir masak masak hubungan kita ni , saya tak sukalah kalau orang yang ada hubungan dengan saya perasaan dia ke orang lain . kalau awak ada jawapan , bagitahu saya . saya tak naklah awak akan rasa bersalah sebab awak suka kat orang bukan saya , apa apa pun . tolong bagitahu kalau awak tak ada perasaan , saya pergi dulu " kata sunhwa lalu berjalan keluar dari rooftop .
hanya tinggal minho di rooftop dengan masih memikirkan keadaan sekarang , adakah dia suka jiwoo atau sunhwa ? tapi persoalannya kenapa dia mula rasa suka pada jiwoo bukan sunhwa .
to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Diversos" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "