❝ another day ❥ leeminho" weh , aku tak senanglah " kata jiwoo bila matanya memandang minho dan sunhwa , seolah mereka kenal lama sahaja . kali pertama jiwoo melihat minho senyum pada seseorang , " kau tak senang apa ? buat math ke ? " soal jihyun melihat jiwoo sibuk meninjau ke arah minho dan sunhwa .
jihyun mengeleng kepalanya , sudah agak bukan senang kerja sekolah tapi minho dan sunhwa . " jiwoo , diorang kawan sahajalah . macam kau juga " kata jihyun cuba menenangkan sahabatnya , melihat jiwoo mengengam pen itu sangat kuat sudah tahu , kes cemburu .
" jiwoo , diorang kawan sahaja . kau ni pun " kata jihyun cuba menenangkan sahabatnya itu lalu menolak badan jiwoo mengadap hadapan semula . " tak , minho aku ada orang nak curi ! " kata jiwoo pada jihyun .
" dia tak curi , dia cakap saja . dah buat kerja tu " suruh jihyun lalu memeluk leher jiwoo supaya jangan memandang ke arah minho dan sunhwa .
" kau tengok tu , minho dan sunhwa tak berinteraksi dah . jadi dia tak curi minho kau " kata jihyun setelah selang beberapa minit minho dan sunhwa tidak bercakap sudah .
waktu rehat sudah tiba , jiwoo terus berlari ke arah minho yang sedang keluar dari kelas bersama chan di sebelah serta kawan mereka menunggu di luar menunggu chan dan minho .
" minho , jom rehat sesama ! " ajak jiwoo lalu menarik tangan minho untuk berjalan laju , minho mula menolak tangan jiwoo apa kan daya , kekuatan jiwoo boleh kalah dengan para lelaki .
" boleh lepas tak ? " kata minho dingin setelah sampai di hadapan kantin sementara jihyun mengikuti kawan minho yang lain . " tak nak , sebab saya dan awak tak boleh di pisahkan hehe " sengih jiwoo masih memegang lengan minho sambil menunggu giliran mereka membeli .
" minho ! kenapa awak tak nak makan banyak ? awak kena makan banyak nanti mula sakit saya susah " kata jiwoo , boleh dikatakan semua pelajar juga sudah lali dengan keadaan bising jiwoo ni , dia paling bising antara semua pelajar .
" jiwoo , minho kan dah makan banyak . tak nampak ke ? " kata chan bila melihat jiwoo menambah semula makanan itu pada minho . " tak , kau nampak tak dia cengkung tu " kata jiwoo bila menunjuk wajah minho . minho pula hanya memekak sahaja telingannya , tak tahu hendak buat apa dengan si jiwoo ni .
" minho " panggil sunhwa di sebelah jiwoo , minho memandang sunhwa . " nanti tolong tunjukkan saya ke perpustakaan ye " kata sunhwa , minho mengangguk kepalanya sambil tersenyum . jiwoo memandang minho dan sunhwa selisih ganti .
" kenapa dia tak nak tanya orang lain ? " soal jiwoo pada minho , minho hanya diam dan bangun dari duduknya sambil membawa dulangnya itu . jiwoo memandang minho berjalan ke arah tempat letak dulang itu lalu berjalan pergi .
" haha , dia tak layan kau " ejek jisung , jiwoo memandang tajam pada jisung . " mian " kata jisung lalu menunduk kepalanya , tahu takut bila jiwoo memandang jelingan muat . terus jiwoo membangun dari tempatnya lalu berjalan menuju ke arah minho .
" minho lepas ni awak nak pergi mana ? " soal jiwoo bila sudah sampai di sebelah minho . " jiwoo , boleh tak jangan ikut aku saja . rimas lah " kata minho , jiwoo memandang minho .
" okay , tapi esok aku ikut kau ke mana kau nak pergi " kata jiwoo , masih tidak putus asa dengan minho . minho mula mengeluh , penat dah dia melayan si jiwoo ni .
balik sekolah , jiwoo berjalan ke hadapan minho . " minho , jom petang ni pergi jejalan . kita pergi ke kedai yang baru buka " ajak jiwoo , minho pula masih mengemas barangnya . " hari ni aku ada ulang kaji , tak boleh " kata minho lalu menyandarkan begnya di belakangnya itu lalu berjalan keluar dari kelas .
jiwoo masih setia mengikutinya dari belakang , sementara jihyun pula hanya berjalan dari belakang mereka berdua sambil geleng kepala .
jihyun pun sudah penat melihat si jiwoo ini , masih tetap tak putus asa dengan minho . tak ada hati ke si jiwoo ni , dah banyak kali minho menolak dia tapi masih hendak bersama .
" jumpa esok , lee minho ~ " kata jiwoo sambil senyum dan melambai tangan ke arah minho walaupun tidak di balas oleh minho . " kau ni jiwoo , tak penat ke lagi yang minho tak akan pandang kau " kata jihyun , jiwoo dan jihyun berjalan bersama menuju ke jalan rumah mereka .
" tak , aku percaya dia suka kat aku balik . cuma ambil masa lama sikit lah , tapi mesti berjaya punya " kata jiwoo , jihyun hanya mengeleng kepala sahaja . " kalau tak ? " soal jihyun .
" aku akan bagitahu dia , aku suka dia dan kalau dia tolak aku lagi . mungkin itu kali terakhir aku akan suka dia " kata jiwoo lalu memandang wajah jihyun .
" kau akan okay ? " soal jihyun , jiwoo mengangguk kepalanya sambil senyum nipis . sampai sahaja di rumah , jiwoo masuk ke dalam rumahnya . kelihatan bersepah sahaja keadaan rumahnya .
mesti ibu dan ayahnya baru sahaja bertengkar , jiwoo melepaskan keluhan lalu berjalan masuk ke biliknya . hari hari dia akan mendengar pertengkaran ibu bapanya , tiap hari juga dia terpaksa pekak telinga mendengar ibu dan ayahnya mula menengki sesama sendiri .
" minho ~ " panggil jiwoo dengan lembut pada minho yang baru sahaja masuk di perkarangan sekolah mereka . minho memandang jiwoo lalu memandang ke hadapan semula , hatinya mula mengatakan , tak penat ke minah ni .
" kau dah sarapan ke ? sarapan apa ? jiwoo tak sarapan lagi , nak tak teman jiwoo pergi kantin " kata jiwoo , lalu memandang wajah minho . " kau pergi sendirilah , aku banyak kerja nak buat lepas ni " kata minho setelah mereka sampai di kelas .
" susah betul jiwoo ni nak putus asa , apa kata kau terima dia " kata chan sambil memandang jiwoo duduk memandang jihyun . sambil berbual kosong bersama .
" dia bukan orang yang aku suka , kalau boleh . aku tak kisah dia tak ada pun , aman hidup " kata minho pada chan . " tak baik , macam mana kalau betul betul dia tak ada . aku nak tengok siapa orang pertama mula menyesal " kata chan sambil senyum .
minho hanya gelak kekok , tapi hatinya bakal akan suka apa yang dikatakan dia bakal berlaku satu hari nanti .
> to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Random" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "