❝ another day ❥ leeminho" nak tolong ? " soal minho pada jiwoo bila melihat jiwoo mengemas balang balang kaca itu pada tempat asal , jiwoo mengeleng kepalanya . " tak , aku boleh buat " kata jiwoo , minho mengambil alatan dia situ .
" tak perlu , hari ni aku punya tugasan " kata jiwo , minho diam dan hanya ikut pendirian yang dia mahu menolong jiwoo . jiwoo hanya mengeluh sahaja , kenapa bersungguh sangat minho ni .
rehat pula , minho meletakkan sebungkus roti dan susu coklat di atas meja jiwoo lalu berjalan keluar dari kelas . jiwoo yang baru balik dari tandas berjalan menuju ke tempat duduknya , melihat roti dan susu di atas mejanya .
jiwoo mula mencari seseorang yang meletakkan roti dan susu itu di mejanya , dia membelek . " macam mana dia tahu aku suka roti ni dengan susu coklat " soal jiwoo . tak sangka dia merasa seseorang suka dia dalam diam .
" tak sangka ada orang suka aku dalam diam " kata jiwoo sambil tawa , " terima kasih sebab belikan " kata jiwoo lalu membuka bungkusan roti itu lalu memakannya . minho di belakang sebalik pintu belakang kelas tersenyum .
" kau buat apa dekat sini ? " soal jisung di belakang , minho mengurut dadanya perlahan . " kau intip jiwoo ? kau nak matikan jiwoo ke apa ? " soal jisung bila melihat jiwoo makan roti sambil bermain telefon miliknya itu .
" jiw— " , minho terus menarik tangan jisung dan menutup mulut jisung berjalan jauh dari kelasnya itu . " weh , kau jahat " kata jisung .
" kenapa aku jahat ? aku bagi roti dengan susu je , tak bagi racun pun " kata minho , jisung memandang minho seperti tidak percaya . " kau bagi sebab suruh dia matikan ? " soal jisung , tak percayalah minho nak bagi sebab jiwoo tak rehat .
" betullah , aku belum jahat mana . aku bagi sebab aku takut dia masuk angin je nanti " kata minho , jisung menutup mulutnya . " pft— tipulah , aku tak percaya . kau kan benci jiwoo seratus peratus , tak akan nak suka dia " kata jisung , minho mengeluh .
" kalau betul aku suka dia , apa kau nak buat ? " soal minho . " serius kau suka dia ? kenapa kau benci dia gila sampai tak kisah dia pergi pun tak apa . kenapa sekarang lain ? " soal jisung .
dia mula rasa minho yang dia kenal sekarang ni bukan seperti minho yang dia kenal sangat yang benci akan jiwoo dan berharap sangat jiwoo pergi dari hidupnya . kini lain .
" aku pun tak tahu lah jisung , sejak aku fikir balik apa aku cakap tu . terasa salah pula , aku dapat rasa jiwoo yang selalu ceriakan aku walaupun aku , aku kenal korang pun dari jiwoo . kalau tanpa jiwoo , aku tak akan kenal korang langsung dan kemungkinan aku akan pendiam sampai sekarang " kata minho dengan tunduk .
dia tahu salah dia sangat besar pada jiwoo , dia berharap sangat kesalahan dia dapat di maafkan oleh jiwoo dan diterima balik oleh jiwoo .
" sunhwa macam mana ? " soal jisung , minho mula teringat akan sunhwa . " aku kena jumpa sunhwa " kata minho lalu berlari mencari sunhwa . jisung memandang minho sudah pergi jauh darinya , waktu macam ini lah dia mula rasa bersalah .
minho menunggu sunhwa di rooftop , tiba sahaja sunhwa di rooftop . sunhwa berjalan ke arah minho , lalu tersenyum .
" ada apa nak jumpa saya ? " soal sunhwa , minho mengadap dirinya ke arah sunhwa . " saya dah fikir semula kata kata awak hari tu , boleh tak kita— "
" kita putus , sunhwa tahu . minho suka jiwoo , sunhwa tahu . jiwoo orang sesuai untuk minho , sunhwa harap minho dapat hati jiwoo balik macam mana jiwoo buat dekat minho . sunhwa pergi dulu " kata sunhwa lalu pergi dari situ .
to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Random" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "