❥ c h a p t e r 24

416 51 24
                                    

👆🏻 ❝ EX by Stray Kids ❞




👆🏻  ❝ EX by Stray Kids ❞

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


❝ another day ❥ leeminho




" jiwoo , cuba buat macam selalu kau buat dekat aku dulu . minhoooo yaa ~ " suruh minho , jiwoo mengeleng kepalanya . " shireo nanti annoying gila " kata jiwoo , minho mula merenget .

" alah , buatlah ~ " suruh minho , masih merenget ia membuatkan jiwoo tersenyum bila ingat kembali perangainya . " arraseo nanti aku buat " kata jiwoo , " janji ? " minho menunjuk jari kelikingnya menunggu jiwoo menyambutnya .

" janji " kata jiwoo , kini mereka membuat pinky promise bersama .

di kelas , minho baru sahaja sampai lalu menyangkut begnya di sebelah meja lalu duduk . kelihatan chan sibuk melihat twice seperti biasa .

" minho ~ " jerit jiwoo , sesungguhnya dia malu hendak buat disebabkan janji semalam jadi dia terpaksa tunaikan . semua memandang jiwoo diikuti jihyun di sebelah .

minho tersenyum bila melihat jiwoo buat seperti itu , pipi jiwoo mula kemerahan . " jiwoo ~ " panggil minho , kini mereka memandang minho . minho mengangkat bahunya lalu menyuruh jiwoo duduk ke tempatnya .

" kenapa kau buat macam tu ? " soal jihyun dengan nada bisik , jiwoo menutup mukannya . dulu dia tidak pernah malu apa dia buat entah kenapa dia malu bila buat kembali seperti dulu dia selalu buat pada minho .

" jiwoo ya " panggil seungmin di pintu hadapan kelas jiwoo , jiwoo memandang ke arah pintu kelas . ia seungmin , minho terlihat memandang jiwoo dan seungmin selisih ganti . " nak jumpa kau sekejap " kata seungmin , jiwoo mengangguk kepala lalu berjalan keluar dari kelas itu .

" ada apa nak jumpa ? " soal jiwoo , seungmin memandang jiwoo setelah sampai di hadapannya , tiba sahaja seungmin menunduk kepalanya di hadapan jiwoo . " aku nak minta maaf sebab kutuk kau selalu dan aku tinggalkan kau dekat hutan berseorangan . aku minta maaf sangat " kata seungmin masih menunduk kepala .

sebenarnya hatinya tak mampu hendak pandang wajah jiwoo sebab terasa banyak sangat salah dia pada jiwoo . dia pun tidak tahu kenapa jahat sangat dia masa itu , padahal jiwoo tak pernah buat salah pada dia atau sakitkan hatinya .

" seungmin-ah , aku dah lama maafkan kau . lagipun kau mana ada buat salah , aku tahu kau budak baik jadi jangan lah tunduk lama sangat kepala tu . tak sakit ke ? " soal jiwoo , boleh lagi buat lawak hambar di situ .

" hehe , sakit jiwoo . kalau macam tu aku masuk kelas dulu " kata seungmin sambil senyum lalu berjalan terus ke kelasnya memandangkan kelas mereka sama tingkat . " itu sahaja ke ? " soal minho . jiwoo mengangguk kepalanya , minho ni 24/7 nak sibuk hal dia , jiwoo pun tak tahu minho sejenis busybody .

" jiwoo , jom date dekat rooftop " ajak minho , jiwoo mengeleng kepalanya . " kita kan tak lama lagi nak exam jadi baik kita belajar sesama banding dating " kata jiwoo , minho cebik . " lepas exam dating " sambung jiwoo lalu melangkah meninggalkan minho di situ . minho sudah tersenyum .

" apa jawapan kau , hannah ? " soal seungmin , sudah hampir 30 kali dia menyoal hannah benda yang sama . menunggu jawapan hannah terima atau tidak dirinya . " seungmin , baik kau sibuk salin nota jangan sibuk tanya pasal tu " kata hannah lalu menghalang seungmin dari pandangnya dengan cara pandang ke arah lain .

seungmin cebik , " kalau kau dah sedia nak bagi jawapan . chat aku tahu " suruh seungmin lalu memandang buku notanya itu . hannah sempat memandang seungmin di sebelahnya . dia menarik nafas panjang , macam mana dia hendak bagi jawapan pada seungmin ye ?

jisung berjalan ke arah kelas minho memandangkan guru semua sibuk dengan mesyuarat mereka , dia memandang jihyun di berseorangan di tempat duduknya . tanpa fikir panjang , jisung berjalan masuk ke kelas minho lalu duduk di tempat jiwoo , " mana jiwoo ? " soal jisung secara tiba .

" kau kalau tak buat aku terkejut , memang tak sahkan . jiwoo keluar dengan minho dekat dataran sana , kau mesti tak ada kerjakan ? bila nak ulang kaji ? " soal jihyun , jisung pula masih blur dengan soalan jihyun . banyak sangat soalan jihyun lontarkan .

" aku nak ulangkaji dengan kau " kata jisung lalu senyum , jihyun diam memandang jisung . " jisung , bertaubatlah . pergi buka buku kau dan belajar " suruh jihyun , jisung mengangguk kepalanya . " kalau kau nampak aku tiba baca buku dan ulangkaji jangan tanya tau sebab kau suruh " kata jisung lalu berjalan keluar dari kelas minho .

" haih , macamlah dia nak ulangkaji . ingat aku tak tahu perangai dia , suruh ulang kaji bukan nak ulang kaji tapi main " bebel jihyun , chan mendengar mula tersengih . " kau tak tahu ke ? jisung memang ulangkajilah bila kau suruh ulangkaji " kata chan masih melayan telefonnya di tangan .

" tipulah " kata jihyun dengan muka tak percaya , chan meletakkan telefonnya di atas meja . " betul weh , minho yang datang rumah dia pun terkejut sebab bila kitaorang suruh mana dia buat . tapi bila kau suruh dia buat , kau tak pelik ? " soal chan , jihyun diam .

jihyun memikirkan jisung ni kena sampuk ke sampai pandai mengulangkaji pelajaran tiba sahaja . " kalau kau nak tahu pergilah rumah dia " kata chan lalu menatap telefonnya .

" tak akan lah ? "

malam itu , hannah memandang telefon miliknya . nama seungmin terpapar di screen telefonnya , patutkah dia bagitahu jawapannya ? setelah beberapa minit memikirkan , dia patut beri jawapan pada seungmin .

seungmin duduk di bangku taman sambil kakinya bermain daun yang bersepah di hadapannya , tiba terlihat kaki seseorang di hadapannya lalu seungmin mendonggak kepalanya ke atas . hannah di hadapannya , lalu duduk di sebelahnya .

" apa jawapan kau ? " soal seungmin , hannah diam . tak lama hannah bersuara , " aku terima kau " kata hannah lalu mengemam bibirnya . tiba jantungnya berdegup kencang , tak tahu kenapa ia berdegup . mungkin dia sebab dia memberi jawapan pada seungmin .

seungmin memandang hannah , lalu senyum . " terima kasih sebab terima aku walaupun perangai aku tak baik tapi aku cuba jadi baik " kata seungmin , lalu dia meletakkan tangannya di kepala hannah .

lalu mengusapnya , hannah memandang seungmin di sebelahnya . lalu dia memegang dadanya , makin parah jantungnya berdegup . " kenapa , sakit ke ? " soal seungmin dengan wajah risau .

hannah mengeleng kepalanya , nak tak nak dia perlu beredar dari situ kalau tidak makin melarat jantungnya boleh terkeluar jantungnya kalau makin kuat degupan nya .

" hannah ? " panggil seungmin , hannah terus bangun dari terus berlari meninggalkan seungmin di situ membuatkan seungmin terpinga melihatnya tiba sahaja berlari tanpa mengucap apa - apa .










to be continue 💗

𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲  [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]Where stories live. Discover now