❥ c h a p t e r 14

504 61 25
                                    

❝ another day ❥ leeminho

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

❝ another day ❥ leeminho










hari adalah harinya di mana lee minho kali pertama mengajak jiwoo keluar , jiwoo yang sedang bersiap dengan t-shirt di masukkan ke dalam jeans . lalu memandang cermin kelihatan dirinya dari atas sehingga ke kakinya .

dia tersenyum bila melihat pakaian di pakaianya , tidak tahu minho akan sukakan dia berpakaian begini atau tidak . eunwoo mengetuk pintu lalu membuka pintu bilik jiwoo .

dia memandang adiknya itu , dahinya di kerut . " kau nak pergi mana ? " soal eunwoo , memang dia tidak tahu apa apa jiwoo hendak kemana harini . " jumpa bakal suami " kata jiwoo lalu mengambil totebagnya itu di atas katil lalu berjalan ke arah eunwoo .

" kau tak bagitahu pun kau nak keluar " kata eunwoo , jiwoo tersengih . " aku bagitahu pun kau bukan bagi " kata jiwoo lalu menolak eunwoo untuk ketepi sedikit untuk laluan dia keluar dari biliknya .

" jiwoo , kalau macam tu aku nak ikut . nak tahu juga perangai budak yang ajak kau keluar tu " kata eunwoo , jiwoo memandang eunwoo tajam . kacau daun betul si eunwoo ni , " tak payah , duduk rumah diam diam main game dengan woojin tu " kata jiwoo lalu keluar dari rumah tersebut .

sampai di mall , jiwoo memandang eunwoo dengan jelingan . nak atau tidak dia terpaksa bawa eunwoo , sebab apa ?

sebelum ke mall .

" jiwoo , aku nak ikut juga " kata eunwoo dengan nada menrenget , jiwoo di luar memandang eunwoo seolah hendak baling sahaja palsu di hadapannya itu ke arah eunwoo . junha yang mendengar di luar kerana mahu menyidai baju itu memandang eunwoo .

" kau fikir comel ke buat macam tu ? " soal junha dengan muka agak geli di situ . woojin yang mendengar terus keluar , " ei , kau buat comel lagi ! " soal woojin , seumur hidupnya . pernah sekali sahaja buat comel di hadapan junha selebihnya tidak sudah selepas junha menyumbat dia dengan daging balutan daun salad .

" bawalah oppa kamu yang comel ni ~ " kini memang melampau , jiwoo nak atau tidak terpaksa bawa si eunwoo ni , kalau tidak sampai ke maghrib dia akan buat comel .

" kau kalau buat hal , balik rumah habis kau " kata jiwoo lalu memandang minho yang baru sahaja sampai itu sudah berada di hadapan jiwoo dan juga eunwoo di sebelah jiwoo .

" maaf , aku terpaksa bawa a— "

" namchin jiwoo " kata eunwoo , jiwoo memukul lengan eunwoo . " ah appeo " ngadu eunwoo sambil mengusap lengannya itu . " jangan layan dia , jom lah kita berjalan " kata jiwoo , minho memandang eunwoo serta eunwoo memandang minho .

" nak pergi mana ? " soal minho pada jiwoo sambil senyum , " saya pun tak tahu " jawab jiwoo . " wayang nak ? " jiwoo mengangguk kepalanya lalu berjalan meninggalkan eunwoo di belakang .

" ceh , dapat jumpa kawan . tinggalkan aku " kata eunwoo sendirian lalu mengikuti minho dan jiwoo dari belakang . ikutkan mahu sahaja dia kacau jiwoo dan minho ni .

minho yang baru membeli tiket untuk tiga orang berjalan terus ke jiwoo dan eunwoo yang sudah membeli popcorn dan minuman untuk mereka . " aku duduk tengah " kata eunwoo bila minho baru sahaja hendak beri nombor kedudukan jiwoo .

" nae " kata minho lalu memberi tiket pada eunwoo dan jiwoo seterusnya . di panggung , eunwoo duduk tengah antara jiwoo dan minho membuatkan jiwoo memandang eunwoo geram .

tak lama si eunwoo ni , bakal ke kubur nampaknya . sepanjang tayangan wayang berjalan , jiwoo dan minho tidak sengaja tersentuh tangan mereka sementara eunwoo memandang jiwoo dan minho selisih ganti .

terus eunwoo menepuk tangan minho dan jiwoo , " jangan nak memacam " bisik eunwoo pada minho dan jiwoo . sepanjang mereka berada di mall , eunwoo selalu berada di tengah antara jiwoo dan minho membuatkan jiwoo mula sabar dengan perangai eunwoo .

" nak pergi tandas dulu " kata jiwoo lalu berjalan ke tandas sementara minho dan eunwoo memandang sesama sendiri lalu memandang ke arah lain . agak kekok antara mereka berdua .

" apa hubungan kau dengan jiwoo ? " soal eunwoo .

" kawan sekelas " jawab minho , mereka langsung tidak memandang sesama sendiri . eunwoo memeluk tubuh lalu memandang minho , " kau kan yang cakap dekat jiwoo yang kau benci dia " kata eunwoo lalu memandang minho . minho memandang eunwoo .

" itu dulu , sekarang dah lain " kata minho , eunwoo senyum . " sekarang baru suka ? kalau kau masih buat jiwoo macam dulu . aku cari kau " kata eunwoo lalu memandang jiwoo yang baru keluar dari tandas .

" khaja " kata jiwoo lalu berjalan ke hadapan sebelum minho dan eunwoo berjalan . " apa hubungan jiwoo dengan dia " .











to be continue ❤️

𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲  [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]Where stories live. Discover now