❝ another day ❥ leeminhojiwoo yang baru sampai mula meletokkan kepalanya di atas mejannya memandang tingkap di luar membuatkan jihyun memandangnya di pintu kelas .
tidak pernah dia melihat jiwoo seperti ini , dia berjalan ke arah jiwoo lalu menepuk bahu jiwoo perlahan . jiwoo memandang jihyun lalu senyum nipis , jihyun ikuti tersenyum .
" jiwoo , jom pergi ke taman sekejap " ajak jihyun lalu mereka berjalan keluar dari kelas bersama , sampai di taman jihyun dan jiwoo mula duduk di bangku tersedia .
" jiwoo kalau kau rasa nak luah , bagitahu . aku sedia mendengar luahan kau , aku kawan baik kau " kata jihyun bila melihat jiwoo mula menunduk kepalanya bermain jari jemarinya .
" semalam ibu dengan ayah aku bertengkar lagi , aku sebenarnya penat hidup macam ni . kekadang aku rasa nak mati " kata jiwoo , jihyun mendengar mula memegang tangan jiwoo . " kenapa kau nak mati , kau tahu tak ada orang sayangkan kau " kata jihyun sambil mengadap jiwoo .
" aku tahu ada yang masih sayangkan dan aku tahu ramai nak aku pergi supaya aman hidup mereka "
" kau dengar dari siapa ni ? " soal jihyun bila mendengar kata kata jiwoo sebentar tadi . " kau akan tahu siapa orangnya . aku nak pergi tandas " kata jiwoo lalu berjalan meninggalkan jihyun , jihyun yang mahu ikut , jiwoo menyuruhnya masuk kekelas semula .
" jihyun , mana jiwoo ? " soal chan bila melihat jiwoo tidak bersama jihyun kalau tidak mereka selalu bersama . " tandas , nanti dia balik lah " kata jihyun , chan mengangguk kepala .
jiwoo yang baru sahaja habis keluar dari tandas mula masuk ke kelas semula , semua memandangnya dengan pelik . selalunya jiwoo selalu memekak dan memanggil nama minho selalunya , hari tidak lagi .
sudah tiba masanya pertemuan mereka mula , seperti biasa mereka masih merancang lagi percutian mereka bersama . semua cadangan yang jiwoo beri tidak di sokong oleh mereka yang lain , ia membuatkan jihyun mula berangin sahaja .
" MINHO KENAPA KAU SELALU TOLAK CADANGAN JIWOO DENGAN MENTAH ? SAMPAI SUNHWA KAU TERIMA , AKU TAHU KORANG BERCINTA TAPI TAK PERLU LAH TOLAK DENGAN KASAR . KAU INGAT DIA TAK PERAH KE IDEA SEMUA ? " jerit jihyun , dia sudah lama memerhati minho dan sunhwa .
selalu sunhwa yang menang bukannya jiwoo , apa yang cadangan jiwoo beri sama apa yang sunhwa berikan . " aku terima sebab sunhwa bagi tepat , kau nak melenting kenapa ? oh lupa kawan baik kena backup . lepas itu , bila aku bercinta kau seorang yang bantah . yang lain okay sahaja , kau fikir aku suka ke dengan jiwoo ? aku dari dulu memang benci jiwoo ! kau tak fikir langsung malu orang . aku selalu di malukan sebab jiwoo dan jiwoo , kau ingat aku terima kau ke ? aku rasa kalau kau tak ada pun aku tak kisah . lagi aman ! " kata minho panjang .
air mata jiwoo mula menitik , mereka yang lain mula menenangkan minho supaya tidak berkata seperti itu malangnya minho sudah memberitahu hal sebenar . jihyun yang mendengar mula tergamam , jiwoo bangun dari duduknya itu lalu mengemas barangnya .
" jiwoo , minho tak sengaja cakap macam tu " kata jisung cuba menghentikan jiwoo . jiwoo mula menolak jisung ke tepi lalu keluar dari bilik pertemuan mereka sementara jihyun mengambil barangnya dan mengikuti jiwoo .
" minho , asal kau cakap macam tu " kata jisung , semuanya mula huru hara bila mereka mula bertengkar . mereka yang lain hanya mampu diam , tidak sangka minho akan berkata seperti itu .
" jiwoo ~ " panggil jihyun , jiwoo masih dengan jalannya tidak memandang langsung jihyun yang memanggilnya dari belakang . jihyun mula berhenti akibat penat, nampaknya dia perlu bercakap dengan jiwoo esok .
> to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
عشوائي" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "