❥ c h a p t e r 19

404 55 17
                                    

 ❝ another day  ❥  leeminho

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.



❝ another day ❥ leeminho





seungmin memandang sunhwa seolah mereka sudah merancang apa yang patut seungmin buat pada jiwoo ,   " jiwoo-ah , jom teman aku pergi kedai kejap "  ajak seungmin , jisung yang mendengar pun pelik .   " sejak bila kau rapat dengan jiwoo ? "  soal jisung membuatkan semua memandang seungmin .

" salah ke aku nak kawan dengan jiwoo , tak akan korang saja boleh kawan "  kata seungmin lalu berjalan keluar dari kebun nenek jihyun .  " jiwoo , hati - hati dengan seungmin "  kata jisung , tak pernah - pernah seungmin nak ajak jiwoo pergi mana - mana selalunya dengan jeongin tidak pun dengan hyunjin .

jiwoo dan seungmin berjalan ke suatu tempat membuatkan jiwoo memandang seungmin pelik , tiba sahaja kawasan itu semakin dekat dengan hutan .  " seungmin , kata nak pergi kedai kenapa kita sampai ke hutan ? "  soal jiwoo , seungmin diam .

" jiwoo , tadikan aku nampak anak anjing dekat situ . aku takut nak pergi sana , boleh tak kau tengokkan "   kata seungmin sambil menunjuk rumah usang .  jiwoo mula rasa tak sedap hati , kenapa rumah usang . dah lah dia takut pada gwishin .

" apa kata kita ajak yang lain , seungmin tahukan jiwoo takut pada benda "  kata jiwoo , seungmin mengeleng kepalanya .  " gwechana , seungmin ada tapi jiwoo jalan dulu "  kata seungmin , jiwoo membuat muka kasihan dia . seungmin langsung tidak rasa apa - apa .

jiwoo nak atau tidak , terpaksa lah dia pergi sementara seungmin di belakangnya .  " seungmin tak ada pun " kata jiwoo sambil melilau mencari anak anjing ,  " seungmin ? " jiwoo memandang belakang , langsung tiada seungmin di belakangnya .

jiwoo keluar dari rumah tersebut , tiada kelibat seungmin .  " seungmin ! "  panggil jiwoo dengan nada jerit , dia mula menyumpah . nampaknya dia kena tunggu seseorang datang lah ni datang selamat , sudah lah hutan lepas itu kawasan pula terlalu jauh dari tempat nenek jihyun .

kenapa dia langsung tidak ingat jalan balik ke rumah ,  hari makin gelap .  jisung memandang jam di dinding ,  " lamanya jiwoo dengan seungmin "  kata jisung bila melihat jam di dinding ,  minho memandang jam .

" aku tak sedap hati lah " kata minho , seungmin baru sahaja masuk ke dalam rumah membuatkan seluruh penghuni rumah memandangnya . " mana jiwoo ? " soal jisung , seungmin mengangkat bahunya lalu pergi ke arah bilik .

minho terus menarik tangan seungmin , " mana jiwoo ? kau buat apa dekat dia ? " soal minho , seungmin menepis tangan minho dengan kasar . " YAH SEUNGMIN ! AKU DAH KATAKAN KALAU APA APA TERJADI DEKAT JIWOO , KAU AKU BELASAH " kata minho sambil menarik kolar baju seungmin .

" minho dah lah , kita cari jiwoo " kata chan dengan nada lembut sambil cuba melepaskan tangan minho dari genggam . " khaja , kita cari jiwoo "  kata jisung lalu menarik tangan minho , chan sudah menghembus nafas berat .

" seungmin hyung , aku tak sangka kau buat macam ni "  kata jeongin , lalu masuk kedalam bilik , hyunjin terlihat jeongin masuk bilik rasa kasihan .  " seungmin , siapa ajar kau buat macam ni ? " soal hyunjin , dia pun rasa kecewa dengan seungmin .

" dasar , aku tak sangka perangai seungmin macam ni "  kata minho , jisung hanya mampu diam sahaja . mereka mula mencari jiwoo , hasilnya tiada jumpa  .  " weh jom balik , aku lapar "  kata jisung , minho langsung tidak mendengar .  " minho ~ "  panggil jisung , minho langsung tak dengar . 

" min— "

" kalau kau nak balik , balik dulu . aku cari jiwoo "  kata minho ,  " aku balik nanti aku suruh chan cari kau "  kata jisung lalu berjalan pulang ke rumah semula , minho masih mencari .

selang beberapa jam , minho pulang kerumah . hampa sungguh rasanya bila tidak jumpa jiwoo langsung ,   " jumpa tak ? "  soal jihyun setelah keluar dari rumah bila mendengar minho sudah balik .  minho menggeleng kepala . 

" aih , aku kasihan jiwoo tak makan je ni  "  kata jihyun , tiba sahaja pintu pagar terbuka membuatkan semua memandang ke arah pagar tersebut   .

jiwoo di hadapan pagar bersama seseorang di belakangnya .  minho terus berjalan ke arah jiwoo lalu memeluknya ,  " jiwoo aku ingat kau hilang "  kata minho , jiwoo mula terkejut dengan tindakan minho .

ye memeluknya secara tiba . " minho , boleh tak lepas . aku rasa semua pandang " kata jiwoo bila sedar semua melihat minho dan jiwoo diikut gadis di belakang jiwoo .

minho yang menyedari terus melepaskan pelukkan dan memandang ke tempat lain , malu mula terasa bila semua memandangnya .  " hannah ! " panggil jihyun bila melihat sepupunya hannah di belakang jiwoo .

" bila kau ada dekat sini ? " soal jihyun lalu memeluk hannah , " aku baru sampai petang tadi , pastu aku nampak dia sesat . aku tolong lah tak tahu pula dia kawan kau senanglah balik rumah sesama " terang hannah .

" marilah masuk , sejuk dekat luar ni " kata nenek jihyun dan hannah . mereka terus masuk ke dalam rumah , masuk sahaja .

hannah memandang seungmin sekilas lalu memandang ke hadapan semula berjalan ke meja makan .










to be continue 💗

𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲  [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]Where stories live. Discover now