❝ another day ❥ leeminhowaktu pendidikan jasmani , kelas mereka mula memanaskan badan . seperti biasa , jiwoo memandang sunhwa dan minho bersama , tidak tahu kenapa dia rasa tidak selesa melihat sunhwa dan minho bersama .
" pelajar lelaki boleh bermain apa korang nak dan pelajar perempuan main bola jaring " kata guru pendidikan jasmani lalu memberi kumpulan pada pelajar perempuan , minho memandang sunhwa memandangkan pelajar lelaki lebih suka melihat orang bermain banding mereka .
sepanjang permainan semua bersorak mengikuti permain suka , jiwoo memandang minho bila minho hanya memandang sunhwa sahaja . jiwoo mula hendak mengambil perhatian minho memandangkan minho hanya memandang sunhwa sahaja , selang beberapa minit , jiwoo dan sunhwa bersemuka bersama .
mereka berebut bola bersama dengan tanpa di sangka , jiwoo tersepak kaki sunhwa menyebabkan sunhwa terjatuh diikuti dirinya jua . " ah , sakit " kata sunhwa sambil memegang kakinya itu , jiwoo yang mendengar mula berjalan ke arah sunhwa .
muka jiwoo mula kelihatan risau , minho pula sudah berada di sebelah sunhwa sambil melihat kaki sunhwa , buku lalinya kelihatan terseliuh . " minho bawa dia ke bilik rawatan " suruh guru jasmani mereka , minho mula mendukung sunhwa dari belakangnya lalu berlari keluar dari dewan .
jiwoo yang memandang mula risau dengan sunhwa , di kelas . jiwoo masih memikirkan keadaan sunhwa , berharap sangat dia tidak ada apa apa masalah pada kakinya . " jiwoo nak pergi mana ? " soal jihyun bila melihat jiwoo berlari keluar dari kelas .
sampai di bilik rawatan , dia mula mencari sunhwa berada . kendengaran suara sunhwa seperti ketawa dengan suara minho bercakap , jiwoo mula terhenti di sebalik langsir sunhwa duduk .
" sunhwa " panggil minho , sunhwa mengehem . " kalau aku suka kau , kau terima ? " soal minho , jiwoo masih setia mendengar . hatinya , tuhan sahaja tahu apa dia rasa . " kalau aku pun suka kau macam mana ? " soal sunhwa pula , " jadi hari ni hari pertama kita bercinta " kata minho , jiwoo yang mendengar terus berjalan keluar dari situ .
hatinya mula rasa berkecai sangat sangat , tak sangka akhirnya minho suka pada sunhwa bukan padanya . jiwoo berjalan masuk ke dalam kelas lalu duduk di sebelah jihyun semula , jihyun melihat jiwoo mula tertanya .
" jiwoo , sunhwa okay kan ? " soal jihyun , jiwoo mengangguk kepalanya . " nasib baik , aku tahu bukan salah kau " kata jihyun cuba menyedapkan hati jiwoo , bagi jiwoo tidak . hatinya mula sakit , sakit sangat .
" jiwoo , jom pergi makan tteobokki dekat dengan sekolah " ajak jihyun , jiwoo memandang jihyun lalu mengeleng kepalanya . " kau pergilah , aku rasa tak sihat . aku balik dulu " kata jiwoo lalu berjalan ke lalu rumahnya , jihyun memandang sahaja jiwoo berjalan .
" mana jiwoo ? " soal hyunjin di belakang jihyun , " khamjagi ! lain kali buat la bunyi aish " marah jihyun . " dia balik rumah , katanya badan tak sihat " kata jihyun .
" jom makan tteobokki , minho ajak sebab ada hal nak bagitahu " kata jisung di sebelah hyunjin , tak pernah pernah pula minho mengajak si jihyun lepak bersama dengan mereka . " jap , korang dah bercinta ? " soal jihyun bila melihat sunhwa dan minho memandang sesama sendiri .
" jadi kau suruh aku datang sini , nak raikan korang bercinta . lepas itu kau suruh aku jangan bagitahu jiwoo ? " soal jihyun , perasaanya mula berapi bila mereka yang lain buat seperti itu pada kawan baiknya .
" kalau dia ada pun , dia akan jadi orang pisahkan . jadi lebih baik diam " kata seungmin , mereka yang lain mengangguk setuju . " sejujurnya , kitaorang tak suka jiwoo dengan perangai dia tu " kata seungmin lagi .
" dia suka malukan kita semua , terutama minho . kau jihyun tak akan tak rasa macam itu ? " soal changbin , jihyun mula mengengam tangannya . tak tahu kenapa dia pula rasa sakit hati bila mereka berkata seperti pada jiwoo . " aku tak kisah jiwoo macam tu , aku tahu dia jadi macam tu ada sebab dan aku sahaja tahu kenapa . apa apa pun , aku balik dulu . sakit pula hati aku bila korang kutuk kawan aku sendiri " kata jihyun lalu berjalan keluar dari kedai tersebut .
hyunjin yang mendengar terus berlari mengejar jihyun . " jihyun , janganlah terasa apa diorang kata . sejujurnya diorang masih suka berkawan dengan jiwoo " kata hyunjin , jihyun mula menangis teresak membuatkan hyunjin mula rasa bersalah lagi .
" janganlah nangis " kata hyunjin , cuba memujuk jihyun dari terus menangis . " jadi , jiwoo jadi macam tu sebab nak gembirakan hati dia ? selamani dia tak gembira sebab mak ayah dia selalu bergaduh , kesian jiwoo " kata hyunjin bila tahu kisah sebenar jiwoo .
" jiwoo selalu kata , ayah dia tak nak dia wujud langsung . boleh di katakan mati pun tak kisah , jiwoo ada abang dia tapi abang dia larikan diri . abang dia janji akan datang balik selepas abang dia stabil dengan pekerjaan dan semua ekonominya , dia akan ambil jiwoo jauh dari mak ayah dia . jihyun takut , jiwoo akan pergi jauh dari jihyun . dia sahaja boleh buat jihyun gembira " kata jihyun dengan panjangnya .
" jiwoo tak akan pergi jauh selagi kawannya masih di sebelah dia " kata hyunjin , cuba menenangkan jihyun .
> to be continue ❤️
YOU ARE READING
𝐚𝐧𝐨𝐭𝐡𝐞𝐫 𝐝𝐚𝐲 [ 𝐥𝐞𝐞 𝐦𝐢𝐧𝐡𝐨 ]
Ngẫu nhiên" kau berhentilah suka dia , bukan dia nak suka kau balik pun " " AKU BENCI KAU ! "