"Nak teruskan pergaduhan dan kena api ini atau leraikan dan makan sarapan yang disediakan?" ugut Syahmi dengan senyuman sinisnya.
Muaz dan Khaulah menelan air liur mereka dengan pahit. Mereka segera mendengar arahan Syahmi dan mengambil tempat masing-masing di ruang makan. Huzair tersenyum melihat cara Syahmi mengatasi keadaan itu. Suasana di ruang makan itu amat sunyi kecuali bunyi sudu dan garpu.
"Kak Irah. Nanti akak akan pergi buat senaman akak ke?" soal Batrisya, memecah kesunyian yang ada di ruang itu. Hazirah mengangguk manakala yang lain memandang mereka berdua dengan pandangan keliru.
"Akak selalu buat senaman fisikal walaupun dia hanya ada kuasa abiliti dahulu," terang Batrisya apabila perasan pandangan mereka.
"Walaupun sekarang ada kuasa Kembar Lagenda, tak semestinya aku akan bergantung seratus peratus pada kuasa. Aku cuba untuk meningkat stamina dari dulu sampai ke sekarang," kata Hazirah dengan lebih terperinci.
Muaz dan Khaulah mengangguk manakala Syahmi hanya mendiamkan diri. Setelah mereka bersarapan, Hazirah membersihkan pinggan mangkuk bersama Batrisya. Muaz, Huzair dan Syahmi pula pergi berjumpa The Alpha untuk latih bersama. Khaulah menuju ke biliknya. Hazirah pula menuju ke padang besar di belakang rumah dan memulakan senaman hariannya. Selepas beberapa minit, Khaulah turun bersama telefon bimbitnya. Dia dan Batrisya melihat Hazirah bersenam. Khaulah sempat merakam senaman tersebut. Mereka seronok melihat Hazirah bersenam sehingga tidak perasan akan kepulangan Muaz, Huzair dan Syahmi bersama The Alpha.
"Wow. Sempurnanya teknik dia tu. Tak silap aku, itu teknik kendo," puji Muaz sambil memerhati Hazirah.
"Aik, bila masa korang sampai? Tak perasan pula," soal Batrisya dengan terkejut.
"Dalam sepuluh atau lima belas minit yang lepas," balas Syahmi sambil memandang Hazirah, yang sudah habis bersenam selama sejam.
Hazirah senyum apabila perasan akan kedatangan The Alpha, Muaz dan Syahmi. Dia meminta diri untuk ke bilik dan membersihkan diri akibat berpeluh. The Alpha, Syahmi, Muaz, Batrisya dan Khaulah sedang berborak di ruang tamu apabila Hazirah sudah siap dengan blaus merah dan jeans. Mereka ke perpustakaan mini untuk berbincang tentang siapa ketua dan nama kumpulan mereka. Cikgu Luthfi akan datang ke rumah itu tidak lama lagi. The Alpha, Huzair, Muaz, Batrisya, Syahmi, Khaulah dan Hazirah duduk di meja dan kerusi yang disediakan. Tidak lama kemudian, Cikgu Luthfi sampai ke rumah mereka.
"Siapa ketua dan nama kumpulan korang?" soal Cikgu Luthfi sambil memandang setiap satu anak muridnya. Suasana di perpustakaan senyap apabila semua memikirkan siapa yang ingin mereka jadikan sebagai ketua kumpulan mereka sehingga Muaz memecah kesunyian.
"Mungkin Syahmi sesuai untuk menjadi ketua. Kalau nak pilih Huzair, dia sudah menjadi mentor kita walaupun dalam kumpulan yang sama," kata Muaz tiba-tiba. Syahmi memandang Muaz dengan pandangan keliru. The Alpha dan Cikgu Luthfi juga memandang Muaz sebelum memandang yang lain untuk mendapat kepastian.
"Aku pun rasa Syahmi patut menjadi ketua. Dia seorang yang tegas dan sedikit dingin tetapi dia juga mempunyai sikap peramah dan penyayang kepada kawan-kawan dan keluarga. Dia layak menjadi seorang pemimpin," terang Khaulah. Batrsiya, Muaz dan Hazirah setuju dengan Khaulah. Mereka memandang Syahmi jikalau dia setuju untuk menjadi ketua mereka. Syahmi, sedar akan pandangan itu, mengangguk tanda setuju.
"Nama kumpulan pula?" Soal Huzair pula.
"Shadow Knights?"
"Passion Warrior?"
Khaulah dan Batrisya berkata dan berpandangan. Mereka sekumpulan seakan-akan tidak tahu nama apa yang patut mereka pilih. Cikgu Luthfi perasan akan kekeliruan itu dan memberi sebuah cadangan.
YOU ARE READING
The Lost Heir of Avalor [TLHA]
FantasyCOMPLETED Hazirah Aisyah, seorang gadis yang berusia 17 tahun dan dia tidak mempunyai kawan di sekolah kerana matanya yang berwarna coklat muda berbanding yang lain. Di sekolah, semua rakan sekolahnya mempunyai kuasa. Manakala dia? Hazirah tidak mem...