Hoofdstuk 1

321 4 0
                                    

Vandaag is dan toch echt de dag. Voor de zesde keer weer een nieuwe school, weer een nieuwe poging tot het maken van vrienden en weer voor de zesde keer weer een poging doen om niet te lijken als een nerd of een voorbeeld-leerling.

Samen met mijn ouders ben ik vorige week van het noorden van het land naar het uiterste zuiden puntje van het land verhuisd. Samen met de conclusie dat dit mijn zesde school wordt zul jij je vast afvragen hoe dat nou zit. Om het kort te houden, het werk van mijn ouders zorgt hier constant voor. Gelukkig ben ik na dit schooljaar 18 en ben ik als het goed is klaar met school en dus ook klaar met dit 'city hoppen'.

Het is acht uur in de ochtend en ik fiets naar mijn nieuwe school. Ik zet mijn fiets in de rekken en loop naar binnen en zoek een balie voor het ophalen van mijn kluisjessleutel. "Hallo mevrouw" zeg ik tegen de mevrouw achter de balie "Ik ben Emily Scott en begin hier vandaag voor het eerst". "Hallo Emily" zegt de mevrouw "Ik had al gehoord dat je vandaag zou komen, je komt zeker voor een kluisjessleutel?". "Ja mevrouw dat klopt de rest heb ik namelijk al ontvangen" knik ik."Dat is inderdaad zo, hier is je kluisjessleutel en je kluisjesnummer is 115" zegt ze met een aardige lach. Ik bedank haar en loop de gang achter me in opzoek naar mijn kluisje.

Na een paar minuten zoeken vind ik mijn kluisje en doe het open om er boeken in te doen die ik niet nodig heb de komende uren. Zodra ik mijn kluisje dicht doe arriveert er een ander meisje bij het kluisje naast mij. Ze kijkt me aan en vraagt "Hey! volgens mij ben jij nieuw hier". Ik knik en zeg "Ja dat klopt. Ik ben Emily en kom in de klas 4H te zitten". "Oh wat leuk, dan zit je bij mij in de klas!" zegt ze met een enthousiaste lach vervolgd met "Ohja ik ben Tess trouwens". "Kom anders maar met mij mee als je wilt, dan kan ik je rondleiden en je aan de andere voorstellen" zegt ze nog enthousiaster en we lopen samen richting de aula.

In de aula aangekomen volg ik Tess naar een tafel waar er nog 2 jongens en 1 meisje zitten. "Jongens dit is Emily zij is hier nieuw, Emily deze 2 jongens zijn Nathan en Dan en dat meisje is Ellen" zegt Tess. "Hoi" zeg ik een beetje onzeker. De 3 kijken mij aan en lachen vriendelijk en zeggen allebei "Hoi" terug. "In welke klas zit je" vraagt Ellen waarop ik antwoord "Klas 4H" wat meteen wordt vervolgd met "Ze zit bij mij en de jongens in de klas" door een hele opgewekte Tess. Ik lach en vraag aan Ellen "In welke klas zit jij dan?" en ze beantwoordt met "Ik zit in klas 4C". Ik knik en ga aan de tafel zitten en luister naar de gesprekken die Tess heeft met Ellen over het nieuwe nummer van een of andere band. Tijdens het luisteren valt het me op dat de 2 jongens rechts tegenover me mij vaak aan kijken. Ik houd in mijn gedachte dat het wel zal zijn omdat ik nieuw ben. Mijn gedachte wordt opgeschrikt door een keiharde bel. Laat deze dag dan maar snel beginnen.


First teenage loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu