Het is ondertussen alweer vrijdag. Sinds dat maandag Nathan is langs geweest heb ik niemand meer van school gezien. Dit ook op eigen verzoek aangezien ik echt moest bij komen van wat maandag is gebeurd. Al de hele week denk ik na over hoe zorgzaam Nathan is geweest voor mij en wat Tess me zei, hij heeft geen vriendin. Deze gedachte is deze week al minstens 100 keer in me op gekomen en ik heb geen idee wat er mee te doen. Ik heb wel nog met Tess geappt maar niet meer over Nathan, ik word er namelijk een beetje ongemakkelijk van. Nathan daarentegen heeft niks meer van zich laten horen. Zou hij zich gedwongen hebben gevoeld door Tess of heeft hij toch gewoon een vriendin? Ik word letterlijk gek van mijn gedachtes.
Als het rond vier uur in de middag is wordt er aangebeld. Ik verwacht niemand en ga door met het lezen van een boek. Als er op mijn deur wordt geklopt kijk ik op van mijn boek en zeg vragend "Binnen?". De deur gaat open en ik zie Tess, Nathan en Dan in de deuropening staan. "Wat doen jullie nou hier?" vraag ik lichtelijk verschrokken. "Heyy nou ook blij om jou te zien" zegt Dan lachend en gaat zitten aan het voeteneind van mijn bed. Vervolgens rent Tess naar mij toe en neemt me een een sterke knuffel. "Hey Em, ik heb je zo gemist" zegt ze. "Ik jou ook" zeg ik terug en ze laat me los. Achter Tess komt Nathan vandaan. " Hey gaat het weer beter met je?" vraagt hij een beetje nerveus en gaat zitten op de stoel naast mijn bed. "Ja hoor. Maandag kom ik gewoon weer naar school" lach ik. "Maar nog eens, waarom zijn jullie hier?" vraag ik. "We dachten je zult je wel alleen voelen dus als je zin hebt houden we een filmavond" zegt Tess. Ik vind dit zo lief van hun, wacht eens even. "Tess heb je de jongens soort van gedwongen hier te zijn?" zeg ik en kijk haar bedenkelijk aan. "Nee absoluut niet, ik heb het voorgesteld en hun stemde erin mee" zegt ze met haar handen omhoog. Ik kijk de jongens aan en geven me een lach en een knik terug. "Okee dan. Jullie kunnen onder aan mijn moeder vragen voor wat snacks en drinken en dan houden we wel een filmavond" lach ik terug.
Na twee uur film gekeken te hebben houden we even een pauze. We zitten met z'n vieren op mijn bed en we strekken ons even uit van de lange filmhouding die we hadden aangenomen. Dan gaat even naar onder om wat pizza's te regelen als avondeten als Nathan en Tess bij me zitten en na praten over wat ik gemist heb op school. Als Dan terug is met de pizza's eten we deze met smaak op. Je zou ons echt de pizzaclub kunnen noemen aangezien we er echt enorm van houden. Eigenlijk zou je ons nu sowieso een club kunnen noemen, we zijn als groep erg hecht geworden in een enorm korte tijd. Ze voelen alle drie erg vertrouwd aan en ik begin blij te worden dat ik hun als vrienden heb. "Zullen we anders een sleepover houden?" zegt Tess plotseling. De jongens schrikken even van Tess haar idee maar kijken dan wel lichtelijk enthousiast. "Euhhm ik weet niet Tess, zou ik mijn ouders even moeten vragen" zeg ik twijfelend. Ik wil het niet alleen aan mijn ouders alleen vragen maar wil mezelf ook meer bedenktijd geven. Ben ik wel in de stemming voor een sleepover? Voor dat ik mijn ouders kan roepen is Tess al naar beneden gerend om het te vragen en ze komt terug met een bigsmile en matrassen. "Je ouders vinden het prima en heb matrassen meegekregen" zegt ze heel blij en gooit de matrassen op de grond. Ik lach en zeg "Dat is dan geregeld".
Na een tijdje komt Tess terug gelopen met haar telefoon in haar hand. "Em sorry maar ik moet toch naar huis gaan" zegt ze met een verdrietige stem. "Wat is er aan de hand?" vraag ik en kijk bezorgd. "Mijn ouders vinden mijn punten te slecht van school en nu mag ik niet blijven slapen" zegt ze. Ik kijk haar medelevend aan maar kijk om naar Dan als hij de stilte doorbreekt " Ik moet ook gaan, schijnbaar moest ik oppassen op mijn zusje" zegt hij. "Oh oké. Jammer maar we halen het nog wel" ik kan mijn zin niet afmaken of die twee zijn al rennend mijn kamer uit. Ik kijk Nathan verbaasd aan als het opeens tot mij doordringt, dit was hun plan! Die koppelaar van een Tess heeft dit samen geregeld met Dan. Ik kijk lichtelijk beschamend naar Nathan en hij kijkt mij aan met zo'n blik van wat moet ik nu. "Ik kan snappen dat je er nu niks meer aan vind. Als je het niet leuk meer vind hoef je niet te blijven" zeg ik met een kleine teleurstellende stem. Hij kijkt me aan en zegt "En jou hier alleen achter laten omdat hun je nu teleurstellen, dacht het niet. Ik vermoed dat dit een plannetje was van Tess haar hand" zegt Nathan en grapt er een beetje bij. Ik kijk een beetje ongemakkelijk weg en focus me op de tv waar de film op pauze staat. "Kom we kijken de film af" zegt Nathan. Hij schuift zichzelf dicht naast mij en zet de film weer aan.
Om half elf beginnen mijn ogen erg moe te worden. "Ik zie dat je erg moe bent. laten we ons maar klaarmaken om te slapen" zegt Nathan en staat op van het bed. Hij steekt een hand uit zodat ik ook uit bed kan komen aangezien ik mezelf moet omkleden in een pyjama. "Ik draai me wel even om, dan kun jij je omkleden" zegt hij en kijkt de andere kant van de kamer in. Ik pak snel een shortama setje uit de kast en kleed me snel om. "Klaar" zeg ik en Nathan draait zich om. Hij staart me even aan als hij ziet dat de shortama erg nauwsluitend is. Hij stopt met staren als hij ziet dat ik het door begin te krijgen. Ik loop naar mijn bed toe en dus ook richting hem. Zodra ik aanstalten doe om in bed te gaan liggen trekt Nathan me tegen zich aan in een knuffel. Ik sla mijn armen ook om hem heen en zo staan we even. Na voor mijn gevoel echt uren laat hij me los en kijkt me aan. Zijn gezicht komt dichter bij de mijne en voor ik het weet heeft hij zijn lippen op de mijne gedrukt. Ik trek me terug en kijk hem even aan en vervolgens word ik rood in mijn gezicht. Nathan is duidelijk ook verrast door zijn eigen actie en kijkt me aan. We kijken elkaar diep in de ogen aan en zonder dat ik nadenk zoen ik hem terug. Bij het terug trekken uit de zoen glimlachen we nu allebei. "Ik vermoed dat je dus hetzelfde voelt als ik voor jou" zegt Nathan met een lieve zachte stem en houdt mijn gezicht tussen zijn handen. Ik kijk hem aan en het enigste wat ik kan is knikken. Hij tilt mij op en legt mij in bed neer. Zodra ik lig en voel ik hem naast mij komen liggen. Hij gooit de deken op ons en slaat zijn arm om mijn heen. "Slaaplekker Em" zegt hij en drukt een kus op mijn schouder. "Slaaplekker Nathan" zeg ik terug en doe mijn ogen dicht. Niet veel later val ik met het meest gelukkige gevoel in slaap.
JE LEEST
First teenage love
RomanceEmily is 17 jaar als ze al voor de zoveelste keer van school wisselt door een verhuizing van haar ouders. Met veel tegenzin begint ze alweer met een nieuw begin op haar nieuwe school. Ze vind haar nieuwe school en klas maar niks maar daar komt veran...