Hoofdstuk 20

72 2 0
                                    

We zijn al een paar weken verder van de filmavond. Jullie zullen je vast afvragen hoe het is afgelopen met Tess en Dan. Eigenlijk best wel goed. Op de filmavond zelf is niet zoveel gebeurt en dat had meer te maken met Dan. Hij is een rustige en stille jongen en misschien zelfs wat onzeker. De vonk sloeg dus niet meteen over omdat Dan het niet durfde maar aangezien Tess wel heel erg in to Dan is heeft zij een week later zelf de stap gezet en hem gezoend. Zo zijn zo schattig samen!

Morgen is het 20 oktober, mijn verjaardag. Een paar dagen terug zijn mijn ouders weer vertrokken op zakenreis en ik heb nu vakantie. Mijn ouders voelde zich toch best schuldig dat ze niet op mijn verjaardag er zouden zijn dus hebben ze mij het aanbod gedaan om als verjaardagscadeau weer deel te gaan nemen aan piano lessen en wedstrijden. Ze wisten dat de broer van Nathan ook piano speelde op hoog niveau en hebben mij ingeschreven bij zijn school. Ik ben er echt blij mee! Sinds ik hier woon en gelukkig ben met de mensen om mij heen pak ik oude hobby's op. Ik speel nu weer heel veel piano en soms neem ik het ook op voor op mijn Instagram-account. 

Ik ben alleen thuis. Nathan kon niet komen en Tess en Dan hadden het ook te druk om af te spreken. Ik zit weer achter mijn piano in de woonkamer waar ik de laatste tijd alleen maar te vinden ben als ik alleen ben. Ik ben bezig om meer nummers te oefenen omdat ,als ik weer begin met pianoles, ik een soort van auditie moet doen om te laten zien wat ik kan. Ik besluit om  Faded van Alan Walker dit keer te oefenen. Na een tijdje ben ik tevreden met het resultaat en besluit ik het nummer nog eens te spelen maar dit keer neem ik het weer op. Ik kijk het filmpje na en post 'm op Instagram. Vreemd. Na een tijdje nog geen reactie's op mijn filmpje van Nathan en de rest. Normaal reageren ze binnen 5 minuten. 

Ik besluit om half zes om wat avondeten te maken. Ik kies ervoor om een klein wok gerecht met noedels in elkaar te flansen en dit op te eten bij de tv. Om half elf trek ik het niet meer. Ik ben enorm moe en ga slapen.

Volgende ochtend

Gapend word ik wakker. Het is mijn verjaardag! Ik pak mijn telefoon erbij en zie dat het negen uur is en ik heel veel felicitaties al heb ontvangen. Ik neem de tijd en reageer op ze allemaal. Ook Nathan, Tess en Dan hebben appjes gestuurd. Na felicitaties beantwoord te hebben bellen mijn ouders mij ook op. "Gefeliciteerd schat!" zeggen ze beiden blij. "Dankjewel" zeg ik terug. "Maak er met je vrienden een leuke dag van en we zien ons snel weer!" zeggen ze op het einde  van  het gesprek en de verbinding wordt verbroken. Ik stap mijn bed uit en besluit in mijn chill-outfit te blijven aangezien ik toch alleen maar een filmavond met sleepover gepland heb. Ik besluit pannenkoeken te maken als ontbijt, want als je jarig bent mag je eten wat je wilt!

De dag verloopt langzaam aangezien ik alleen ben. Om vijf uur gaat de deurbel en staan Nathan, Tess en Dan voor mijn neus. "Gefeliciteerd!" roepen ze alle drie. Tess en Dan omhelzen me en lopen alvast door naar de woonkamer. "Gefeliciteerd lieffie" zegt Nathan. Hij trekt me in een knuffel en zoenen voor wat wel eeuwen duurt. "Stelletje lebberaars, komen jullie nog" roept Tess uit de woonkamer. Ik word knal rood en samen loop ik snel met Nathan naar de woonkamer. "Ik wil je eerst ons cadeau geven Em" zegt Tess en duwt me een tasje in de handen. Ik haal er een boekje uit. '10 do's when your 18' staat op de voorkant. Ik ga stuk van het lachen en knuffel Tess en Dan als bedankje, "Nu ik!" roept Nathan en hij haalt een klein doosje te voorschijn. "Ik hoop dat je het leuk vind, ik wist niet zek" stamelt Nathan maar ik laat hem niet uitpraten. Ik trek hem in een knuffel als ik zie wat hij me gegeven heeft. Een zilveren kettinkje met muzieksleutel op een zilverplaatje. Als je het plaatje omdraait staat er 'Where music is, is love'. Als Nathan zich uit de knuffel trekt kijkt hij me blij aan. Ik laat een traan omdat ik het enorm mooi vind. "Fijn dat je het mooi vind" zegt hij en ik antwoord met een zoen.

Na een uurtje besluiten we om pizza te eten. Want ja we zijn nou eenmaal de pizzaclub. Als we de pizza's op hebben besluiten we de muziek aan te doen en te gaan dansen en drankshotjes te doen. Je zult wel denken, jullie zouden toch een filmavond houden? Ja, maar Tess vond dat we mijn verjaardag moesten partyen en we kregen haar niet omgepraat en het leek ons eigenlijk ook wel leuk. Het enigste waar ik niet zo zeker van ben is waar deze avond ons zal brengen aangezien ik nog nooit echt alcohol gedronken heb. Maar weet je fuck it! Je wordt maar een keer 18!

De avond verliep met drinken, dansen, nog meer drinken en nog meer dansen. Ik kwam er na wat glazen achter dat je je echt nergens voor schaamt als je flink wat gedronken hebt. Van met z'n alle de dronken polonaise doen tot aan een niet uitziend cowboys-dansje. Het gebeurde allemaal en we lagen vaak op de grond van het lachen. Tot we allemaal een beetje erg kapot waren en dus besloten we om toch maar bij de tv te gaan zitten. We keken heel even een aflevering van een serie maar met alcohol op konden we echt niet goed meer vatten wat er allemaal gebeurde. Om half twee s'nachts ben ik uiteindelijk de laatste die in slaap valt.

Volgende ochtend

Ik word wakker met barstende koppijn. Jezus, voelt een kater zo? Ik wil echt nooit meer drinken. Ik sta langzaam op en duw de arm van Nathan die om mij heen lag weg. Ik stap over de verstrengelde Tess en Dan heen en loop naar de keuken voor paracetamol. Op het aanrecht zie ik het oorlogsveld aan flessen die we gisteravond geleegd hebben. Ik tel 8 flesjes bier, 1 Jack Daniels whiskey fles en ik zie nog wat cocktail mixdrankjes staan. Het moment dat ik me besef hoeveel we gedronken hebben, of eigenlijk ik zelf, komt een misselijk gevoel tegemoet. Ik ren uit de keuken, de woonkamer door en ren naar de wc op de gang. De hele inhoud van mijn maag kots ik eruit. Ik ga echt nooit meer drinken. Ik hang over de wc-pot heen als mijn haar naar achteren wordt gedaan en een hand over mijn rug wrijft. "Gaat het Em?" vraagt Nathan met een schorre lichtelijk bezorgde stem. Ik sta op en wankel een beetje dus houd ik me aan hem vast. "Ik ga nooit meer drinken" zeg ik uitgeput. "Ha ha dat zal wel" zegt Nathan lachend. Ondersteunend lopen we terug naar de woonkamer waar Tess en Dan ook al wakker zijn. "Goodmoring sunshine!" roept Tess vrolijk. "Aauww Tess. Heb je geen hoofdpijn" vraag ik terwijl ik pijnlijk zucht. "Nope. Ik kan heel goed tegen drank. Jij zo te zien niet" zegt ze lachend

Met enige moeite dekken we de tafel en starten we met een ontbijt. Waar ik normaal als een vreetschuur alles naar binnen werk doe ik alles nu langzaam. Ik ben zo moe en om nog maar over die hoofdpijn te zwijgen. "Em, zullen we vanavond naar de film gaan?" vraagt Tess blij. Oh een bioscoopbezoekje. Het laatste waar ik nu aan denk. Ik zucht en kijk haar aan met een blik van 'meen je die?'. "Please Em het word leuk. Een ouwe taart zijn heb je later nog genoeg tijd voor" zegt ze lachend. "Oké goed dan. Maar laat me wel zo even bij slapen want mijn hoofd explodeert bijna" zeg ik.


First teenage loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu