Hoofdstuk 2

182 3 0
                                    

Samen met Tess loop ik het lokaal binnen van het eerste vak van vandaag, Engels. Ik loop de klas in en loop naar de docent toe. "Oh jij bent zeker de nieuwe leerling, ik ben mevrouw Petch, tevens je mentor" zegt ze. "Ik ben Emily" stel ik me voor. "Emily zoek maar een plek in de klas we gaan beginnen" zegt ze. Ik zet me neer naast Tess die een plekje voor me vrij hield. "Goodmorning class, before we begin I will say that we have a new student, Emily, will you introduce yourself in English please? zegt mevrouw Petch. Gezichten draaien zich om naar mij en ik word door vele ogen aangekeken. "I am Emily and I am 17 years old" zeg ik onzeker en lichtelijk stotterend. Ik ben nooit goed geweest in het voorstellen voor mezelf en al helemaal niet in een grote groep in het engels. Mevrouw Petch knikt en begint haar les.

Na het blokuur Engels volgde er nog een blokuur wiskunde. Ik loop samen met Tess wiskunde uit richting de aula als ik vol tegen iemand aan bots. Een meisje van ongeveer mijn leeftijd kijkt me geïrriteerd aan en zegt snauwend "Beter uitkijken bitch" en loopt verder. Ik kijk haar na en buk om mijn boeken en telefoon op te rapen. Zodra ik weer recht sta kijkt Tess me aan. "Wat?" vraag ik. "Dat was Lucy ze doet alsof ze hier de queen is, je bent er nog goed afgekomen met die snauw" zegt ze en we lopen verder naar de tafel waar Nathan en Dan al zitten. We zetten onze spullen aan de tafel neer en gaan zitten. Alweer houd ik mezelf stil en luister ik naar de gesprekken van Tess .

Om twee uur is school voorbij. Ik zeg Tess gedag en fiets richting huis. Ik loop de gang van het huis in en mijn moeder komt te voorschijn "En hoe was je eerste dag?" vraagt ze. "Zoals die andere 5 ook zijn geweest mam" antwoord ik terug. "Heb je wat vrienden gemaakt" vraagt ze aan me om er voor te zorgen dat ik niet meteen mijn kamer in vlucht. "Ja mam soort van niet veel" antwoord ik terug en neem de trap naar mijn kamer.

Ik gooi mijn tas op de grond en plof op bed neer. Ik pak mijn telefoon erbij en app Lisa, mijn beste vriendin.

Emily: Heyy Lies!

Lisa: Hey Em! Hoe is het daar? Overleef je het nog?

Emily: Soort van. Blijft allemaal hetzelfde als normaal.

Lisa: Komt echt wel goed hoor, nog een jaartje.

Emily: Ik mis je

Lisa: Ik jou ook, maar moet gaan hockey begint.

Ik sluit het gesprek af en ga naar Instagram. Ik zie dat Tess en de andere me daar al op gevonden hebben en mij hebben gevolgd. Een voor een volg ik ze terug en check ik hun profiel. Ik kom uiteindelijk bij het account van Nathan uit en scroll door zijn foto's heen. Hij ziet er zeker niet verkeerd uit. Ik stop bij een foto van hem met een meisje samen. Hij heeft een vriendin, logisch ook. Mijn gedachte worden verstoord door een roep van onder "Emily kom je? Het eten is klaar".

First teenage loveWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu