We zijn een week verder. Vrijdag al om precies te zijn. Ik zit in de laatste les van vandaag, gym. Ik help mee met het opzetten van het gymmateriaal en het afbouwen ervan. Echt meedoen doe ik nog niet in verband de ongelukken van een tijdje terug. Gelukkig mag ik volgende week wel weer mee gymmen. Het is leuk om de laatste uren voor het weekend niet veel te doen maar zo lang aan de kant zitten en toekijken is niet leuk meer na een tijdje.
Als de docent voor de laatste keer fluit stopt iedereen met gymmen en loopt naar de kleedkamers. Ik help de docent met het afbouwen en opruimen van allen gymmaterialen en loop daarna ook de kleedkamer in. "Ik heb zoveel zin in vanavond" zegt Tess enthousiast. Vanavond staat de filmavond gepland. We gaan proberen zoveel mogelijk delen van van The Maze Runner te kijken. Wat Tess alleen niet weet is dat ik toevallig niet lekker word en dat Nathan en ik haar met Dan alleen gaan laten. "Ja ik ook" zeg ik tegen Tess. Als we na een paar minuten de kleedkamers uitlopen voegen we ons bij Nathan en Dan die op ons stonden te wachten. "Om half zeven bij mij thuis" zegt Tess. "Ja en ik neem wel snacks en pizza mee" zegt Nathan. "Okee dan zie ik jullie dan!" zegt Tess en ze loopt weg. "Zal ik met jou mee fietsen?" vraagt Dan aan Nathan. "Sorry gast, gaat even niet. Ik had met Emily afgesproken om aan ons project te werken" zegt Nathan en wrijft met zijn hand over zijn nek. "No problem, zie jullie vanavond!" zegt Dan en hij loopt ook weg om naar huis te gaan. Nathan en ik lachen naar elkaar. "Dat hij ons geloofde" zeg ik zacht tegen Nathan. We gaan helemaal niet aan dat project werken maar we willen nog dingen halen voor de filmavond. "Zo moeilijk is hij nou ook niet. Hij gelooft het nog zelfs als je verteld dat kaas aan bomen hangt" zegt Nathan en we schieten allebei in de lag.
Eenmaal bij mij thuis aangekomen verzamelen we wat snacks in een tas. De tas proppen we vol met M&M's, chips, chocolate chip koekjes en fortune koekjes. Over dat laatste zul je je nu waarschijnlijk afvragen waarom. Nou het plan is om aan het begin van de avond iedereen zo'n koekje te laten open breken. In die van mij en Nathan zal er zo'n simpele standaard tekst uit komen. Maar in die van Dan en Tess zal er een hint over de liefde uit komen die specifiek voor hun bedoeld zijn. We hebben de teksten zelf uitgeprint en met wat gedoe in de koekjes gestopt. Als we alles klaar hebben besluiten we om nog wat Netflix te gaan kijken.
Om half zeven komen we aan bij het huis van Tess met pizza's en de zak met snacks. We zetten binnen alles in de kamer van Tess neer en even later is ook Dan aanwezig. "Oké jongens ready voor de film?" vraagt Tess. "Wacht!" zeg ik. "Ik wil eerst met jullie nog iets doen. Ik ben jullie enorm dankbaar voor jullie steun die ik de afgelopen tijd van jullie heb gehad. Dus ik zou graag met jullie fortune koekjes willen breken en eten" vervolg ik. Dan en Tess kijken me dankbaar aan en Nathan geeft ongezien een knipoog. Die jongen zal moeite hebben om zijn lach in te houden vanavond. Ik pak de zak met koekjes en geef de bestemde voor Tess en Dan aan hun. Als iedereen een koekje heeft breken we ze alle vier tegelijk open. We nemen de tijd om de boodschap te lezen als Tess keihard begint te lachen. "U zult zeer binnenkort uw nieuwe liefde vinden" leest ze lachend op. Wij beginnen ook te lachen om haar opgelezen tekst. "Jongens wat hebben jullie?" vraagt ze lachend. "Geluk ligt op uw route" zeg ik. "U zult zeer binnenkort een grote prestatie neerzetten" vervolgt Nathan. Alle ogen zijn nu op Dan gericht. "Cupido is in de buurt en zal uw leven verrijken met liefde" leest Dan op. Bij het uitspreken begint hij rood te worden en iedereen begint met lachen. Na een paar minuten zijn we eindelijk uitgelachen en starten we de film.
We zijn op de helft van het tweede deel als ik Nathan een seintje geef door over zijn arm te wrijven. "Jongens ik begin me niet zo goed te voelen" zeg ik geloofwaardig. Tess stopt de film en kijkt me aan. "Heb je iets nodig om je beter te voelen?" vraagt ze. "Nee nee hoeft niet" zeg ik. "Ze voelde zich voor dat we hier heen kwamen ook even niet goed." biecht Nathan geloofwaardig op. "Ah Em balen! Als het echt niet gaat kun je gaan hoor. Ik snap het wel." zegt ze bezorgt. Ik begin nu een beetje medelijden te krijgen aangezien ze bezorgt wordt om eigenlijk niks. "Ik denk dat het inderdaad beter is dat ik ga" zeg ik slap. Ik sta op en doe alsof ik zo slap ben dat ik omval. Nathan vangt me zoals afgesproken op. "Ik breng je wel naar huis" zegt Nathan en zet me recht op tegen zichzelf aan. "Wat jammer dat de avond nu al stopt" zegt Tess somber. "Dat hoeft toch niet. Dan jij kijkt de film toch wel met haar af he?" zegt Nathan met een bemoedigende blik naar Dan. "Euh ja shure" zegt Dan een beetje nerveus. Nathan geeft mij m'n jas aan en beiden maken we ons klaar om weg te gaan. We geven iedereen nog een knuffel en zoals afgesproken fluistert Nathan Dan nog veel succes in. We nemen afscheid en fietsen terug naar mijn huis.
Op de fiets richting huis barsten we in lachen uit. "Niet te geloven dat dit heeft gewerkt" zeg ik lachend. "Echt he. Je zag Dan echt kijken van wat moet ik nu" zegt Nathan lachend. "Goed acteer weer trouwens" complimenteer ik Nathan. "Kan hetzelfde over jou zeggen met je geloofwaardige val" lacht Nathan. Als we aankomen bij mij thuis kijken we nog even een serie. Na dat de serie is afgelopen ontvang ik een berichtje van Tess.
Bericht van Tess
Tess: Your bitch! Ik heb jullie plannetje wel door. Hoe kon je!
Emily: Payback time!
Ik begin te lachen en laat het berichtje aan Nathan zien. Beiden gaan we stuk om haar reactie. "Ben benieuwd of die twee iets met elkaar gaan krijgen" zegt Nathan. Ik knik en deel zijn mening. We besluiten om ons klaar te maken en te gaan slapen. Ik kleed me om in een hoodie van Nathan die hij aan had vandaag en ga in bed liggen. Nathan komt naast me liggen en duwt mij tegen zich aan. Samen vallen we snel in slaap.
JE LEEST
First teenage love
RomanceEmily is 17 jaar als ze al voor de zoveelste keer van school wisselt door een verhuizing van haar ouders. Met veel tegenzin begint ze alweer met een nieuw begin op haar nieuwe school. Ze vind haar nieuwe school en klas maar niks maar daar komt veran...