Wraak (1)

644 24 0
                                    

/Liselotte\

Als ik wakker word doet alles pijn, maar vooral mijn enkel. Ik open mijn ogen en zie dat ik in chic bed lig. Niet in het ziekenhuis of in mijn eigen bed maar in een vreemd chic huis. Als ik rondkijk zie ik nog een mooi wit bed. Daarop ligt Fenna, ze ziet er slecht uit. Ze zit onder de blauwe plekken en ziet heel bleek. Ik probeer uit bed te stappen. Het gaat heel moeilijk. Als ik bij haar aankom ligt er bloed naast haar en ik zie dat het van de steekwond moet zijn. "Fenna? Hey word is wakker.. Alles oke?" Fenna kreunt en draait haar hoofd naar mij. Haar gezicht vertrekt van de pijn. Ik aai over haar hoofd en help haar overeind. We lopen samen naar de deur. Als we door de deur zijn staan we in een lange marmeren gang. "Evert? Bram? Menno?" "Liselotte ben jij dat?!" "Ja! Waar ben je Fenna heeft verzorging nodig en snel!" "Hier loop naar mijn stem!" Ik loop in de richting van waar het geluid vandaan komt. "Bram? Evert? Menno?" "Hier kom snel!" Ik loop strompelend met Fenna in mijn armen naar de 4de deur. Als ik naar binnen loop zie ik Menno vastgebonden aan een stoel. Net als Bram. Evert ligt levenloos op de grond. Er staat hier ook een bed. Ik leg Fenna voorzichtig op bed en loop naar Menno. Ik maak hem los en daarna Bram ook. Bram rent naar Fenna en kijkt hulpeloos naar haar. Hij wenkt Menno. Ik loop naar Evert en voel in zijn nek. "Ik voel een normale hartslag!!" roep ik opgelucht. Ik kijk hem aan en zeg zacht "Evert word wakker! We hebben je nodig!" Evert begint te hoesten en kijkt me aan. Ik knuffel hem voorzichtig en begin te huilen. "Ik ben zo blij dat er niks aan de hand is!" Opeens word mijn geluk verstoord door Fenna's gil...

OpofferingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu