28. December | Idiot-Jake

118 11 15
                                    

Mandag kl

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Mandag kl. 14:21

I går – efter vores kysse-session i det frosne sand – fortalte James mig, alt om hans pagt med Jake. Og nu er jeg pænt fucking irriteret på Jake, for jeg holder altså med min kæreste her.
   Jeg forstår slet ikke, at man kan bryde en pagt der er gammel. Til gengæld kan jeg sagtens forstå, hvorfor James er så såret og vred på ham. Jeg tror jeg vil kalde Jake for 'Idiot-Jake' fra nu af.
   Jeg er også sur på Chloe igen. Fordi hun er på Jake's side – rettelse: Idiot-Jake's side. Så nu er det ligesom små søskende mod store søskende. Det lyder måske også lidt for voldsomt. Der er ikke krig imellem os, jeg er bare sur på dem.
   James havde brug for at være alene, så han gik en tur med Bubble. Jeg kyssede ham og sagde, at han skulle passe på sig selv, inden han gik. For jeg blev altså virkelig bange i går. Han var der ikke da jeg vågnede, og efter jeg ved ikke hvor mange timer, var han ikke kommet tilbage. Så nu har vi aftalt, at han fortæller mig hvor han skal hen, så jeg ikke bliver bange igen.

   Jeg sætter farten op på mit skateboard, da jeg hører idiot-Jake's stemme.
   "Daisy, please," råber han. Jeg ignorerer ham og sætter farten yderligere op. "Daisy!" Jeg skruer højere op for musikken i mine ører og ignorer ham fortsat. Pludselig kommer han op på siden ad mig. Er jeg meget langsom? Eller er idiot-Jake bare meget hurtig?
   Jeg stønner irriteret, og gør alt hvad jeg kan for, at køre hurtigere end han løber. Dog stopper min fart helt, da han lægger armene om mig og løfter mig af boardet. Heldigvis for ham, stopper han også det, for ellers havde jeg slået ham ihjel. Ingen rør mit skateboard udover mig selv – og så har vi Jamie, som er en undtagelse.
   Jeg stønner igen, og han hiver mine høretelefoner ud af mine ører. "Gider du lade mig forklare?" Sukker han.
   Jeg himler med øjnene. "Næ, Jamie har forklaret mig nok, idiot-Jake," siger jeg og han ryster på hovedet, over det kælenavn jeg har givet ham. Jeg lægger armene over kors, og sender ham et blik der kan dræbe.
   "Lyt nu bare." Jeg sukker overdrevent før jeg overgiver mig. "Kan vi sætte os?" Spørger han og gestikulerer til kantstenen. Jeg nikker kort og tager mit skateboard med mig. Han starter i det sekunds jeg sidder ned. "Hør, alle mine kærester før Emma har været... Været komplicerede. James har aldrig kunne lide dem... Men han elskede Emma. Så jeg vidste, at det ville ramme ham hårdt, hvis jeg fortalte ham, at hun havde været mig utro... Derfor lod jeg være."
   "Så det var derfor, jeres mor også løj over for ham?"
   Han nikker. "Men jeg er ikke færdig." Jeg presser læberne sammen og lader ham tale videre. "Jeg havde siddet og tudet hele ferien, hvis det ikke havde været for June og Chloe. Og jeg er endnu mere ked af det nu, fordi jeg ved at jeg har såret ham–"
   Jeg rejser mig brat op. "Jake, det her handler ikke om dig!" Afbryder jeg skingert. Han sukker tungt mens han trækker mig ned og sidde igen.
   "Jeg ved godt, du holder med din kæreste, men du er nødt til at høre på mig." Jeg ruller med øjnene og han smiler skævt. Hvad smiler han af?!
   "Hvorfor laver du det fjæs?"
   "Du elsker ham bare virkelig højt," mumler han – stadig med et smil på hans irriterende ansigt.
   "Selvfølgelig gør jeg det, idiot-Jake."
   Han ryster på hovedet og ser op på mig igen."Jeg prøver bare at sige, at jeg ikke sagde det til ham, fordi jeg ikke ville såre ham."
   "Det var så det modsatte der skete. Du sårede ham dybt," siger jeg og pludselig kommer Bubble løbende imod mig. Jeg smiler til James, som går langsomt bag ved hende, og rejser mig op. Med det samme følger idiot-Jake mit eksempel, og stiller sig ved siden af mig. Da James er nået over til os, spænder han i kæben inden kysser mig kort i tindingen. Han værdiger ikke engang Jake et blik, før han svinger armen om min talje.
   "Hej Bubble," mumler jeg, og bukker mig ned for at nusse hende bag øret.
   "Vil du med hjem?" Spørger James sammenbidt og ser halv-panisk på mig. Jeg kysser ham beroligende på kæben, og hans sammenbidte udtryk forsvinder lige så stille.
   "Nej. Du bliver her og taler med idiot-Jake, så tager jeg Bubble." Jeg snupper hendes snor ud af hans hånd. "Og så laver vi min berømte chokoladekage, når du kommer hjem." Han stønner irriteret, og jeg smiler mens jeg placerer et kys på hans læber. "Aftale?"
   "Urgh, fint... Aftale." Han sender mig et prøvende smil og kysser mig tilbage.
   Jeg har lyttet lidt til Jake, og nu synes jeg også, at James skal høre på ham. Jeg tror faktisk godt, at de kan få det her løst, så længe James giver ham en fair chance, for at forklare sig.
   "Hyg jer, drenge." Jeg sætter gang i mit skateboard. Bubble begynder med det samme, at følge mit tempo.
   "God røv, skat," råber James til mig, og jeg kan høre Jake le højt.
   "Taaak," griner jeg og klapper mig selv i røven, med min frie hånd.

Christmas Call | ✓Donde viven las historias. Descúbrelo ahora