***
קוראים יקרים,
שלום לכם וברוכים הבאים לתהליך הכתיבה שלי:)
זה משהו שהוא חשוב בשבילי, כי אני סובלת ממחסומי כתיבה איומים. הדברים שאציע הם הדרכים בהם אני נלחמת במחסומי הכתיבה שלי, כך שאתם מוזמנים להשתמש בהם אם הם מוצאים חן בעיניכם. כמובן שזה לא משהו חדש ובטח כבר שמעתם על הטיפים הללו, כי לכל הכותבים המוח לעיתים עובד אותו הדבר.
1. פעילות גופנית - לפעמים כשאנחנו יושבים יותר מדי מול המחשב ואנחנו מרגישים שנתקענו, הגוף שלנו זקוק לתנועה. תנועה יכולה לעזור לפימפום כלי-הדם ברחבי הגוף, דבר שיוצר תנועה גם במוח. לכן אני אציע לכם לעשות פעולה גופנית; זאת יכולה להיות יוגה, איירוביקה, כפיפות בטן ואפילו הליכה (משהו שלאור הסגר אפשר לעשות גם ברחבי הבית או אפילו סיבוב או שניים בחדר שלכם - ואם מישהו נכנס לכם באמצע, תעמידו פנים ששד לקח את השליטה על הגוף שלכם).
2. משהו אחר לחלוטין - לפעמים אנחנו צריכים קצת לצאת מהמחשבה ולהתעסק בעיניינים אחרים. עיניינים שלא בהכרח יכולים להיות קשורים לכתיבה או אומנות מכל סוג שהוא. הדברים הללו יכולים להיות ניקיון של החדר שלכם, שטיפת כלים, שואב אבק, שיעורי בית, סידור ארונות, שיחה עמוקה עם חברה וכו'... אני לא מציעה בזמן הזה לצפות בסרטונים או בטלוויזיה, כיוון שלרוב זה משהו שיכול להוציא מריכוז לחלוטין.
3. אומנות מכל סוג - לפעמים אנחנו זקוקים לדחיפה קלה שתעזור לנו לצאת מהתקיעות בה אנחנו נמצאים. בין הדברים הכי טובים שיכולים לעזור לנו זאת צורה אחרת של אומנות; אם זה לצייר משהו על דף, או לנגן (אם אנחנו מנגנים). או שפשוט לצפות באומנות; לשמוע פלייליסט של הסיפור או הדמות שלנו, או לחפש תמונות בפינטרסט אשר יפיחו בנו השראה (תמונות בהם העלילה דומה לעלילה שלנו בצורה כזאת או אחרת).
4. שינוי מקום - בניגוד לפרק הבא (בו יופיע הנושא "מרחב כתיבה") זה משהו שאולי כן יכול לעזור לנו. לפעמים המקום בו אנחנו יושבים, מפריע לנו להתרכז וכך מונע מאיתנו להתקדם הלאה. לכן, שינוי מקום ברחבי הבית, יכול לעזור לנו. אם ישבנו על המיטה, אולי כדאי שנעבור לשולחן העבודה (או להפך). אם ישבנו בחדר, אולי כדאי שנעבור למטבח וכו'...
5. כתיבה אוטומטית - זה משהו שתמיד עוזר לי, אבל לא תמיד אני מצליחה בו. ברגע שאני מגיעה למבוי סתום והמוח שלי אומר לי שהוא לא מסוגל לזה יותר, לעיתים אני פשוט ממשיכה לכתוב. לפעמים זאת הדרך הכי נכונה לפעול בה; להמשיך לכתוב גם אם קשה, גם אם זה לא נראה טוב בעין. אנחנו תמיד יכולים לחזור, לתקן או לשנות את מה שכתבנו יום אחרי זה.
***
אני מקווה שהפרק עזר לכם. אשמח לשמוע מכם, מה הדבר הכי טוב שעוזר לכם לצאת ממחסום כתיבה?
היום הוא היום האחרון לנאנו, אם השתתפתם אשמח לשמוע איך היה ומה היו הקשיים? האם הצלחתם לעמוד במטרות שלכם?
כמו תמיד, תודה רבה ושתהיה לכם כתיבה מהנה!
בכבוד רב,
שושנה
YOU ARE READING
מכתב לקורא
Randomשלום לכולם, זוהי חבילת המכתבים שכתבתי בעבר לקוראים שלי בבית הספר (לא שהיו לי קוראים בבית הספר, רק המגרה היפה שלי), אבל בכל מקרה, פה בכללי נדבר על החיים ועל תהליכי הכתיבה/טיפים של הכותב ואיך זה משפיע עלינו ככותבים וקוראים...