(זאת אני שם בוידיאו למעלה ואני מציירת מפה...)
***
קוראים יקרים,
שלום לכם וברוכים הבאים לתהליך הכתיבה שלי:)
לאחר שמצאנו את הרעיון וקיבלנו את ההשראה שהציתה את ליבנו ברעיון מבריק, אנחנו שואלים את השאלה ההבאה, "מה הלאה וכיצד אנחנו ממשיכים מכאן?", ובכן, כותבים רבים מתלבטים לרוב בדיוק במקום הזה בין שני נקודות כתיבה חשובות, חשובות לרוב באותה המידה, אם לא האחתיותר מהשניה.
העולם או הדמויות, זאת השאלה...
לפני שאני מתחילה עם שני הדברים, אני תמיד שואלת את עצמי, מה יותר חשוב מבין השניים. האם הדמויות חשובות יותר מהעולם הסובב סביבן, או שהעולם חשוב יותר מהדמויות בו הן חיות ולכן גם אני מקבלת לרוב את אותה התשובה שהיא פשוטה למדי - בלי האחד אין את השני.
הרי, איזה מין עולם היה זה ללא הדמויות ואילו מין דמויות היו אלו ללא העולם? ולא רק זה, אלא שהדמויות שלנו, כפי שגם אנחנו, בני-האדם, עומדים במרכז העולם, הרי העולם הפרטי והאישי שלנו סובב סביבנו וכל אחד ואחד מאיתנו הוא הגיבור של הסיפור האישי שלו. נכון הדבר שישנם הרבה אירועים שמתרחשים בעולמנו שלעיתים לא משפיעים עלינו באופן ישיר, אבל אנחנו כבני-אדם רגילים להגיב עליהם, כל אחד בדרך שלו, אם לא אותו הדבר בערך ולכן, לפני שנפנה אל הדמויות שלנו נתחיל בשאלה הפשוטה יותר ונדבר על הנושא הבא.
***
בניית העולם ומה אני עושה כאן בכלל?
אם כך, לאחר סיעור המוחות והשראה שמצאנו, אנחנו יודעים בערך איזה מין עולם זה וכן בנקודה הזאת, עלינו לפרט ולפתח את העולם הזה. תארו לעצמכם שבכל יום נולד עולם חדש, לא רק הסופרים אלא גם הילדים שחולמים ומככבים בעולמות שונים כגיבורים או אפילו נבלים של עצמם, אבל איך ולמה ומאיפה אנחנו אמורים להתחיל? אני אומרת, בואו ונתחיל מהקל ונלך לקשה.
נשאל שאלות פשוטות כמו לדוגמא, האם אנחנו בחלל או על האדמה? האם אנחנו בעתיד או בעבר? בירושליים, על מאדים או אפילו במקום שלא קיים בכלל? הדבר החשוב הוא להבין ולכתוב, איפה אנחנו נמצאים ולמה אנחנו פה?
ומכאן מתחילות השאלות המעניינות יותר. כיצד העולם שלנו נוצר? ב-7 ימים, מהצטברות של גז ואבק כוכבים או אפילו בשירותים מפלוץ של בחור באמצע חירבון? האם הוא היה שם במשך שנים, או שהוא נוצר לא מזמן, לפני כמה ימים? וכאן מתחילה הפילוסופיה הפשוטה, האם יש אלים, אמונה או דת בעולמנו? האם בני-האדם הם היחידים, או שבכלל לא קיימים בעולם הזה? האם יצורים אחרים מככבים בסיפורנו? האם הם הגיבורים, או הנבלים בסיפור? האם קיימת היסטוריה בעולם והאם העבר שלה השפיע באופן ישיר לדברים כפי שהם נראים היום? האם התושבים יודעים כיצד נברא העולם, או שהם מאמינים במשהו שונה לחלוטין מהאמת בכלל?
YOU ARE READING
מכתב לקורא
Diversosשלום לכולם, זוהי חבילת המכתבים שכתבתי בעבר לקוראים שלי בבית הספר (לא שהיו לי קוראים בבית הספר, רק המגרה היפה שלי), אבל בכל מקרה, פה בכללי נדבר על החיים ועל תהליכי הכתיבה/טיפים של הכותב ואיך זה משפיע עלינו ככותבים וקוראים...