(סליחה מראש על שאכתוב בלשון רבים)
***
קוראים יקרים,
שלום לכם וברוכים הבאים לתהליך הכתיבה שלי:)
טוב, אז לפי המכתב הקודם, אתם יכולים לתאר לעצמכם שבשנים האחרונות, למדתי דרכים וטכניקות כתיבה חדשות אשר למדתי בקורסים של כתיבה, יצירת דמויות ועולם באוניברסיטה וכעת אחרי שנים של "ניסיון" (וזה אכן במרכאות, כיוון שהניסיון שלי היה בקולנוע וספרי ילדים ולא בכתיבה עצמה, אלא בציור) אני פה ושמחה אהיה לשתף איתכם, כיצד הטבתי את דרכי הכתיבה שלי, כתיבה, אגב שהייתה מחורבנת לגמרי בהתחלה.
ובכן, אז הלמידה שלי התחלקה לשלושה שלבים, שלבים, אגב, שחילקתי בעצמי, אבל הם היו קיימים עוד לפני שהגעתי לעולם הזה וכשאני אומרת הגעתי, אני מתכוונת בחללית שהגיעה ישירות ממארס, היי אני חייזר, על כל פנים, השלבים הללו, הן טכניקה שאני משתמשת בה וכן, אתם לא חייבים להשתמש בה, אבל יצרתי אותה לשם נוחות, אז אתם מוזמנים לעשות איתה מה שבא לכם.
***
אז, השלב הראשון שלי היה להבין איפה הייתה הטעות שלי והטעות הראשונה שלי הייתה שהתחלתי לכתוב ישירות מבלי להכין את עצמי קודם לכן, מבלי "להכיר" את הדמויות שלי, או את העולם שלי בצורה טובה ועמוקה יותר, מבלי לבנות את הסיפור שלי מלכתחילה ולהבין ממה הוא מתחיל וכיצד ייגמר וכן, לא יכולתי בעצם לסיים את הסיפור ולהגיע לסופו, בגלל שלא הכרתי את הדמויות או את העולם טוב מספיק, וכן, חילקתי את השלב הראשון לחמש נקודות של "עבודת כתיבה" ורק לאחר מכן, התחלתי לכתוב את הסיפור שלי במלואו.
הנקודה הראשונה: סיעור-מוחות והעלת הרעיונות.
הנקודה השניה: דמויות.
הנקודה השלישית: העולם.
הנקודה הרביעית: אאוטליין, שהוא השרטוט, או הגרף של כל הסיפור שלכם.
והנקודה החמישית: פרקים, משהו אגב שאתם לא חייבים לעשות, אבל זה יעזור לכם.
במכתבים ההבאים שלי, אני ארחיב על הנושא לעומק ואסביר על מה כל אחת מהנקודות האלו מתבססת וכיצד בעצם להבין את הסיפור שלכם ולהתחיל אותו/איתו, מבלי להתחיל לכתוב בכלל, אם זה נשמע הגיוני בעיניכם.
YOU ARE READING
מכתב לקורא
De Todoשלום לכולם, זוהי חבילת המכתבים שכתבתי בעבר לקוראים שלי בבית הספר (לא שהיו לי קוראים בבית הספר, רק המגרה היפה שלי), אבל בכל מקרה, פה בכללי נדבר על החיים ועל תהליכי הכתיבה/טיפים של הכותב ואיך זה משפיע עלינו ככותבים וקוראים...