שישה טיפים לכתיבת פלֶאשׁבֵּקים

65 6 2
                                    


***

קוראים יקרים,

שלום לכם וברוכים הבאים לתהליך הכתיבה שלי:)

כמו שאתם ראיתם בפרק הקודם החלטתי להעביר לפה כמה פרקים מהספר של נאנורימו, כי אין הרבה שקראו אותו וגם חשבתי שאולי הטיפים האלו יעזרו גם לחבר'ה כאן. בכל אופן, כיוון שגם אני מתקשה בפלאשבקים ולא תמיד משתמשת בהם במהלך הסיפורים שלי. אז עשיתי עליו מחקר קצר בשבילכם ובשבילי בכדי לנסות ליצור כלי-עזר פשוטים לכתיבת פלאשקבים.

פלאשבק הוא דרך בה אנחנו יכולים להציג אירועים שקרו בעבר (לפני המתרחש בעלילה המסופרת והנוכחית)

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

פלאשבק הוא דרך בה אנחנו יכולים להציג אירועים שקרו בעבר (לפני המתרחש בעלילה המסופרת והנוכחית). הוא מופיע במהלך הספר שלכם דרך זיכרונותיה של הדמות הראשית, או הסיפורים שמספרים לה. הפלאשבק יכול להתבטא בכמה דרכים:

דרך הדמות הראשית - היא מספרת לנו (הקוראים) את מאורעות העבר (לדוגמא; הדמות שלכם עושה וידוי בפני דמות אחרת), או שהיא מספרת לדמות אחרת את העבר שלה.

 מחשבה או חפץ - הם יכולים לעשות טריגר בסיטואציות מסוימות (לדוגמא; הדמות שלכם פוגשת בדמות/ נחשפת לפיסת מידע/ נזכרת במשהו או רואה חפץ מסויים) והטריגר הזה זורק אותה לאירועי העבר.

 חלום - החלום מופיע במהלך הספר והדמות הראשית נזכרת דרכו במאורעות העבר.

 פיסת מידע מפורש - פיסת המידע יכולה לעבור דרך מכתב, עיתון, רדיו, טלוויזיה וכו'... דבר שהדמות הראשית נחשפת אליהם וזה מה שמעלה בה את הזכרונות הללו.

• דרך ראשי הפרקים - ראשי הפרקים יכולים להיקרא על שמות האירועים שהתרחשו, או שאפשר להוסיף את השנים בתחילת הפרק ובכך לסמן על כך שחזרנו אל העבר או התקדמו אל העתיד.

יש כאלו שמשתמשים בפלאשבקים בכדי להתחיל את הסיפורים שלהם. הפרולוגים, לדוגמא נכנסים לקטגוריה הזאת; הם מסבירים את ההיסטוריה של העולם דרך פירוט של דמות מסוימת, או אפילו חפץ קדוש סביבו נכתב הסיפור. יש כאלו שמתחילים את הסיפור שלהם מהסוף. הפרולוג או הפרק הראשון מתחיל בנקודת השיא של כל הספר ומתאר את העתיד ואז פרק לאחר מכן, אנחנו חוזרים אל הנקודה משם הכל התחיל.

מכתב לקוראWhere stories live. Discover now