Daaaaag! Ik heb echt zoveel inspiratie. Laat ik het maar gauw opschrijven voordat ik het vergeet.
P.O.V Jaylinn.
Ik word wakker op de bank. Iedereen kijkt me aan. 'Wat is er'. Vraag ik schor. 'We hadden het over school, toen moest je huilen en ben je uiteindelijk in slaap gevallen'. 'Ik wil niet naar school'. Piep ik. 'Het zal wel moeten, je moet toch iets leren. Je kan er niet vanuit gaan dat je net zo succesvol word als ons en daar je geld mee verdienen'. Wow dat kwam hard aan. 'Oke dan, ik ga al naar school, wanneer'. 'De directie heeft ons verteld dat het het handigste is om morgen te beginnen, dan is het een nieuwe week en kom je niet halverwege de week in de klas'. 'Oke'. Zucht ik. 'Hebben we ook gym'. Vraag ik opeens heel hyper. I LOVE GYM, echt elke sport vind ik leuk, ookal gaan we iets heel stoms doen ik maak er altijd wel een feestje van. 'Ja schat dat heb je 3 keer in de week, op maandag, woensdag en vrijdag'. 'Dus ik heb morgen gym'. Vraag ik hoopvol. 'Ja schatje'. Ik begin gelijk door de kamer te stuiteren. Ik ren naar boven om te kijken of ik wel gymkleren heb. Ik kijk in mijn kast en gooi de hele kast overhoop als ik het niet kan vinden. 'Papa'. 'Ja schatje'. 'Ik heb geen gymkleren'. 'O ja dat is waar ook, maar de winkels zijn open, zullen we het even gaan halen'. 'Jaa over een uurtje want Nederland moet zo tegen Engeland'. 'Voetballen'. Vragen de jongens. 'Nee sukkels handbal natuurlijk'. 'Jay wij zeggen hier geen sukkels'. Zeg papa streng. 'Sorry'. 'Op welke zender komt dat'. 'Dat komt niet op TV maar op de live zender van de NPO'. 'Nou pak de MACBOOK maar dan sluiten we hem aan op de TV'. Ik ren naar boven om mijn MACBOOK te pakken. Als ik hem gevonden heb onder mijn berg kleren ren ik naar beneden en start hem op. Papa pakt een kabeltje voor in de laptop en in en voor in de TV. Ik zoek de site op en klik op live stream. Het is net 10 seconden begonnen.
~In de rust~
Nederland staat 14-10 voor op Engeland. Eigenlijk ben ik stiekem voor Nederland want ik vind Estavana Polman zo goed. 'Papa mag ik chipjes'. 'Ja hoor schatje pak maar uit de kast'. Ik loop naar de kast en pak de groene bus Pringles. Ik maak hem open en ga weer op de bank zitten. Na 5 minuten begint het weer.
~Na de wedstrijd~
Nederland heeft met 24-17 gewonnen van Engeland. Ik ben echt super blij. Ondertussen heb ik de hele bus Pringles al op. 'Zullen we dan maar gaan'. Vraagt Papa. Ik knik en loop naar de gang waar ik mijn Nike Air Max pak en ze aan doe. Ik doe ook mij jas aan en pak de jassen van de jongens ook maar even van de kapstok om zo aardig mogelijk over te komen. Ik geef iedereen zijn jas en dan gaan we opweg naar de sportwinkel.
~Weer thuis~
Als we thuis zijn ga ik gelijk naar boven om mijn nieuwe spullen in mijn ook nieuwe gymtas te doen. Ik heb het nieuwe handbal tunue van het Nederlands elftal gekregen en ook nog nieuwe handbalschoenen, want ik heb besloten dat ik op handbal ga. Ik doe mijn spullen in mijn tas en kijk op de klok. Half 7. Ik loop naar beneden en ga op de bank zitten. 'Gaan we nog eten'. 'We hebben net pizza besteld. Het komt over een half uurtje. We hebben voor jou een halve gedaan want een hele eet je toch niet op'. Antwoord Liam mijn vraag. 'Thanks Li'. Ik sta op en loop naar de keuken en pak een glas ranja. En ga weer op de bank zitten. Na een kwartiertje zijn de pizza's er en gaan we aan tafel.
~Half 9~
'Kom Jay we gaan naar bed, school begint morgen om half 9 dus je moet fris en fruitig zijn morgen op je eerste schooldag'. Ik knik en loop met papa mee naar boven. Ik doe mijn vaste dingen en ga in mijn bed liggen. Papa zingt nog een liedje voor me en dan val ik als een blok in slaap.
~Volgende dag~
Ik word wakker geschut. Ik doe mijn ogen open en zie dat papa mij heeft wakker gemaakt. 'Wat is er'. Vraag ik schor. 'Je moet zo naar school'. Ik kijk op de wekker en zie dat het al half 8 is. Ik stap uit bed en loop naar de kast voor een setje kleren. Mijn outfit bestaa vandaag uit; een skinny jeans, een t-shirt met print en een spijkerblousje. Ik trek de kleren aan en bind mijn haar in een staart aangezien we gelijk om half 9 gym hebben. Heb ik me laten vertellen door Liam. Als ik klaar ben is het 8 uur. Over een kwartiertje moeten we gaan. Ik loop naar beneden en zie Papa mijn brood smeren. Ik ga aan tafel zitten en zet mijn tas naast me op de stoel. 'Kijk is Jay een broodje met pindakaas en hageslag'. 'Thanks papie, heb je ook nog een koekje en een pakje voor mij voor in de pauze?' 'Tuurlijk'. Hij loopt naar de koelkast en pakt er een pakje Wicky en een pakje koekjes voor mij. 'Dankje'. Ik eet mijn broodje op en loop dan naar de gang om mijn schoenen aan te trekken. Als ik klaar ben is het kwart over 8 en gaan we naar school. Het is maar 5 minuten met de auto, dus zolang is het niet. We rijden er heen en papa loop mee naar binnen. We lopen naar de Receptie. 'Hallo, ik kom Jaylinn Horan naar school brengen'. Zegt papa tegen de vrouw achter de "balie". 'Hallo, ik zie in het systeem dat je vandaag zou komen, nou welkom. Je zit in groep 3A en dat is hier de hoek om en dan de eerste deur links, het is lokaal 4. Als je het niet kunt vinden kom je maar terug'. 'Oke dank u wel'. Zeg ik beleefd en ik loop met papa naar lokaal 4. Ik zie al een paar kinderen zitten en ik loop het lokaal in. Opeens is iedereen stil. De juf komt naar mij toe en stelt zich voor. 'Hallo Jaylinn, ik ben juf Anne'. 'Jaylinn'. Zeg ik verlegen. 'Geef je papa maar een dikke knuffel en dan gaan we zo gymen'. Ik geef papa een dikke knuffel en een kus. 'Heel veel plezier op school Jay'. 'Dankje ik denk dat het wel goed komt'. 'Kom maar Jay ga hier maar zitten'. Ik ga op mijn plek zitten en zwaai nog een keer naar papa voor dat ie wegloopt. 'Oke jongens allemaal even stil, we gaan zo naar de gymzaal. Loop allemaal 2 aan 2 naar de gymzaal'. Iedereen staat op en ik loop er achteraan. Ik loop achter de meisjes aan naar de meisjes kleedkamer en kleed me op in mijn nieuwe gymkleren. Als ik klaar ben ga ik op een bankje zitten wachten totdat er andere klaar zijn. Als iedereen klaar is lopen we allemaal naar binnen. Ik zie dat juf Anne de wandrekken uitdoet en ik heb al gelijk zin in de gymles. Klimmen en klauteren is echt iets voor mij. 'Goed ga allemaal even zitten. Dan ga ik uitleggen wat de bedoeling is'. Als juf Anne alles heeft uitgelegd kunnen we aan de slag. Als ik een paar keer ben geweest gaat het helemaal mis, ik val van het klimrek, plat op mijn knie, gelijk begin ik te gillen en glijden te tranen als een waterval over mijn wangen. De juf komt snel naar me toe gerend en probeert me te kalmeren. 'Jongens kan een van jullie de conciërge halen en zeggen dat hij 112 moet bellen'. Een aantal meiden lopen weg en de juf kijkt naar mijn knie. 'Meisje toch, dit is niet best het staat een beetje scheef. Maar ik weet niet of dat hoort, ik ben geen dokter. En dat ook nog eens op je eerst schooldag. De meiden komen na 5 minuten de gymzaal weer in met de conciërge achter ze aan. 'Ik heb 112 gebeld en die komen er zo snel mogelijk aan, moeten we de ouders ook niet inlichten'. 'Ja dat doe ik wel'.
P.O.V Niall
Ik zit rustig op de bank een filmpje te kijken als de huistelefoon gaat. Ik kijk op de nummerherkenning en zie dat het school is. Wat zou er gebeurd zijn. 'Hallo met Niall'. 'Hallo Niall met juf Anne. Kan je zo snel mogelijk naar school komen het gaat niet goed met Jaylinn'. 'Ik kom er zo snel mogelijk aan'. Zeg ik helemaal in paniek. Als ik heb opgehangen raak ik helemaal in de stress, wat kan er gebeurd zijn. 'Jongens ik ben weg'. 'Waar ga je heen'. 'Ik moet naar school, er is iets met Jaylinn'. 'Oke, we zien je straks wel'. Ik ren zo snel mogelijk naar mijn auto en rij met een noodgang naar school. Als ik op school aankom zie ik een ambulance staan. Er schieten allemaal scenarios door me heen. Ik ren zo snel als ik kan naar de gymzaal en zie Jaylinn met 2 mensen van de ambulance dienst liggen. 'Hee Jay wat is er gebeurd'. Vraag ik helemaal in paniek. Een man van de ambulance diens komt naar me toe. 'Ze is van het klimrek gevallen en toen plat op haar rechter knie terecht gekomen. We moeten haar meenemen naar het ziekenhuis om foto's te laten maken van haar knie, het ziet er niet goed uit'. 'Oke'. Zeg ik helemaal in shock. Ze leggen Jaylinn op de brancard en rijden haar naar de ambulance. 'Jay ik ga met mijn eigen auto ik zie je zo in het ziekenhuis, oke'. Ze kan alleen maar knikken, je ziet dat ze zoveel pijn heeft. Ik loop naar de auto en zie juf Anne nog aankomen rennen. 'Sterkte'. 'Dank u wel'. Ik stap de auto in en race achter de ambulance aan. Ik zet de telefoon op handsfree en bel de jongens. 'Hallo met Liam'. 'He Liam met mij zet hem even op de luidspreker wil je'. 'Oke?' Zegt ie met een twijfel in zijn stem. 'Ik ben onderweg naar het ziekenhuis, ik kwam aan bij school en toen zag ik een ambulance staan, wat bleek nou Jaylinn was van het klimrek gevallen en recht op haar rechter knie terecht gekomen'. Het is een tijdje stil aan de andere kant van de lijn. 'We komen eraan'. Zegt Liam en dan hangt hij op. Ik rij verder achter de ambulance aan.
P.O.V Jaylinn.
Ik word de ambulance ingereden en papa komt naar mij toe; 'Jay ik ga met mijn eigen auto ik zie je zo in het ziekenhuis, oke'. Ik kan alleen nog maar knikken. Ik heb zoveel pijn aan mijn knie dat er geen zinnig woordje meer uitkomt. De deuren van de ambulance gaan dicht en er komt een vrouw naast mij zitten. We beginnen te rijden, tenminste zo voelt het. 'We gaan je even wat tegen de pijn geven, dat doen we via een naaldje in je hand. Het kan misschien even pijn doen maar daarna voel je het niet meer'. Ik knik en de vrouw pak wat spulletjes. Ik draai mijn hoofd de andere kant op als ik het naaldje zie. 'Kom die hoor'. Ik voel een prikje in mijn linker hand en dan voel ik het al niet meer. 'Deed het pijn'. Ik knik nee. Ze pakt nog een spuit maar dan zonder naald en zet het op iets wat aan de naald vast zit. 'Dit is een soort pijnstiller, hier kun je een beetje moe van worden maar dat hoort'. Ze spuit het er langzaam in totdat de spuit helemaal leeg is. Ondertussen zijn we aangekomen bij het ziekenhuis. Als de deuren open gaan zie ik papa al staan. Hij pakt gelijk mijn hand en loop met me mee het ziekenhuis in...
Zozo dat was een heel lang hoofdstuk. Applausje voor mij.. Ik hoop dat jullie het leuk vonden. Vote/Comment.
JE LEEST
Adopted by One Direction
FanfictionOntmoet Jaylinn in dit verhaal. Jaylinn woont sinds haar 5de in een weeshuis omdat haar ouders zijn verongelukt in een auto ongeluk. Ze heeft niet veel herinneringen van haar ouders, maar toen ze het nieuws hoorde dat haar ouders er niet meer waren...