David přišel domu kolem 9..
Luky byl v obýváku a hrál na plastationu basketbal.
D: ,,Čau." vešel David do obýváku, kterej maj spojenej s kuchyní. ,,Donesl jsem pizzu, dáš si?"
L: ,,Nemám hlad."
D: ,,Co si celej den jedl?"
L: ,,Omáčku od má...Mery."
David se sám pro sebe pousmál.
D: ,,Co hraješ?" sedl si k němu.
L: ,,Basket, vidíš ne?"
D: ,,Dáme proti sobě?"
L: ,,Asi si už půjdu lehnout." vypnul to a chtěl odejít do pokoje.
D: ,,Luky zadrž."
L: ,,No.."
D: ,,Přehnal jsem to, uvědomil jsem di to a chci, abysme spolu vycházeli."
L: ,,Kdyby nebylo mě, tak by tady Filda nebo i Mery nemuseli bejt.. Jenom protože si paličatej. Mery ti chtěla jenom pomoct."
D: ,,Já to vím. Mery mi odpustila."
L: ,,Protože je moc hodná..."
D: ,,Já vím, je to skvělá ženská."
L: ,,Tak by sis jí měl začít vážit a ne jí ještě přidělávat starosti.."
D: ,,Ty si taky ze začátku nebyl zrovna dvakrát příjemnej."
L: ,,Ale v tý době nebyla těhotná..."
D: ,,Takže mi neodpustíš?"
L: ,,Ne, teda aspoň ne v tuhle chvíli."
D: ,,Jo chápu to."
Luky šel do pokoje a David zůstal na gauči. Přemýšlel jak by se mohl usmířit s Lukym a jak to "vynahradit" Mery. Z přemýšlení usnul..
Když se ráno probral bylo kolem 7. Luky zrovna vylezl z pokoje. Sedl si ke stolu a vzal si pizzu.
L: ,,Si spal tady?"
D: ,,Jo, jsem přemýšlel, jak bych to měl Mery vynahradit."
L: ,,Aha."
D: ,,Nevěděl by si o něčem?"
L: ,,Ne, nevim. Myslim si, že ty jako učitel s titulem Mgr. na to přijdeš. Chytrej si na to dost ne?" zvedl se od stolu.
D: ,,Luky počkej."
L: ,,Hmm?" otočil se k Davidovi.
D: ,,Nepomohl by si mi s tim?"
L: ,,Já? Proč já?"
D: ,,Tak s Mery si hodně rozumíš, tak by si to nějak mohl zjistit ne?"
L: ,,Aha, na tohle jsem ti dobrej, ale jakmile ti řeknu pravdu, tak hned řveš co?"
D: ,,Promiň. Tak co?"
L: ,,Nevim, ještě uvidim. Hele řeknu ti to popravdě. Chci úplnou rodinu, ale tohle sis podělal sám."
D: ,,Vždyť já vim."
L: ,,Hmm."
Kluci se vydali do školy. Celkem to přežívali, Luky si občas rejpnul a hned to všichni žalovali Davidovi. Tomu to vyjímečně bylo jedno, protože přemýšlel furt jak si udobřit Mery.
Luky končil a dvě hodiny dřív než David. Šel hned za Mery a Filípkem.
L: ,,Ahoj, můžu?"
M: ,,Ahoj, no jasně."
L: ,,Jak je na tom Filda?"
M: ,,Krejčí říkal, že trošku už přibývá na váze."
L: ,,Tak to je super." usmál se. ,,Já jsem nevěděl co bych mu měl koupit, tak jsem mu vzal tohohle plyšáka." vytáhl z batohu malýho medvídka.
M: ,,To je hezký Luky, ale on to teď ještě nesmí." usmála se na něho Mery lítostivě.
L: ,,Aha, škoda. Tak si ho vezme až bude větší."
M: ,,Ale si hodnej, že si na něho myslel."
L: ,,Jo."
M: ,,Co táta?"
L: ,,Je z toho na prášky a vymejšlí něco čim ti to vynahradí. Dal jsem mu náznak, ale evidentě ho nepobral..."
M: ,,A co?"
L: ,,To ti nemůžu říct, jen ať fotr snaží, když si to tak suprově posr... pokazil."
M: ,,Dobře, jsem zvědavá co vymyslí."
L: ,,To jsme dva."Co si myslíte, že je ten Lukyho náznak?🤔
ČTEŠ
Život s teenagarem
Short StoryDavid Hofbauer a Marie Černá jsou parneři, kteří dostanou do péče Davidova syna Lukáše, který je momentálně v pubertálním věku. Jak všichni 3 zvládnou soužití pod jednou střechou a jak spolu budou "válčit"?