Dont help me, i will make it alone.

675 9 0
                                    

Elise perspectief.

Lachend steek ik een sigaret aan en neem er een trekje van. Ik laat de rook even door mijn longen gaan en blaas het dan uit. Roken zorgt ervoor dat ik me wat minder gestresst voel, mijn vader kwam vanochtend namelijk met het doodleuke nieuws dat hij en m'n ma uit elkaar gaan. Want meneer vond het nodig om z'n lul in een ander te steken, fijn. Ik ben Elise, 16 jaar en ik zit op voetbal. Ik had het perfecte leventje tot ik Lars en Brian leerde kennen, ik ben het typetje dat niet zo goed tegen groepsdruk kan.

"Wij gaan naar de les" gilt Yara en kijkt Lars en Brian vuil aan, Yara was vroeger vrienden met ze, totdat ze de verkeerde kant op gingen. "kan je nog lelijker kijken?" Grapt Lars. Aan Yara haar gezicht is te zien dat ze hem het liefst van kant maakt. "Laat. Het. Gaan" mompel ik en trek Yara mee naar de les. "Elise, ze gaan je gebruiken ik zeg het je" mompelt Lara die naast me komt lopen. Yara en Lara zijn een tweeling, ze hebben veel mensen kennis en denken altijd het zelfde. We lopen het enorme school gebouw in, "dagje hell begint weer hoor" mompel ik lachend. We lopen het lokaal in en gaan achterin zitten, niet dat het helpt want alle docenten letten op ons. Het is net een gevangenis, als je iets fout doet moet je verplicht een uur na komen. Ik bedoel ze hebben toch helemaal geen gezag over je?

Na een paar doodsaaie uren school loop ik vrolijk het lokaal uit, bij mijn kluisje wordt ik tegen gehouden door Lars. "Hey babe" ik rol met mijn ogen, Lars denkt serieus dat hij kans maakt? "Hoi" mompel ik chagrijnig, "ga je vanavond mee naar een feestje?" Grinnikt Lars, "op een maandag avond?" Hij knikt, "alles kan." Ik rol met mijn ogen maar schud dan mijn hoofd, "m'n pa z'n nieuwe vriendin komt, ze heeft ook een zoon" lach ik en wiebel met mijn wenkbrauw. Snel loop ik weg, Lars en Brian zijn aardig. Maar ze maken een verkeerd mens van me, waardoor ik nu verslaafd ben aan sigaretten.

~Flashback~

"Hier neem ook" Lars houd een sigaret omhoog, "ik wil niet" mompel ik. "Ah wil ons kleutertje niet" grapt Fleur gemeen, boos kijk ik haar aan. "Watje" grinniken alle vierde klassers, "geef maar" ik hou mijn hand op. Lars legt er lachend een sigaret in, ik pak zijn aansteker en steek hem op. Bang neem ik ene trekje, gelijk begin ik te hoesten. "Even doorzetten kleintje" lacht Brian.

Ik ren naar mijn fiets, stap op en fiets naar huis. "Ben thuis" gil ik door het hele huis, niemand thuis. Ik graai een appel uit de fruitschaal en ren naar boven. Ik plof op bed neer en zet de serie die ik elke dag kijk aan. "Lieverd ik ben thuis" roept mijn vader van boven, "niks lieverd" schreeuw ik kwaad terug. Die vent mag echt wel weten dat ik boos ben op hem.

Dont help me, I Will make it alone.Where stories live. Discover now