Elise perspectief.
"Dit is Brian zijn nieuwe aanwinst" grinnikt een van de vrouwen, "Shelly en Amy" grijnst de vrouw achter het stuur. Zenuwachtig knik ik en kijk op mijn telefoon, "die moeten we je helaas afnemen" grinnikt Shelly. Ze grist mijn telefoon uit mijn handen en stopt hem in het dashboard kastje. Fijn, zit ik ook zonder telefoon. Na tien minuten rijden komen we aan bij een verlaten fabriek, bang kijk ik om me heen. "Niet bang zijn Meis" grijnst Amy, wat een heks is dat zeg. Ze pakt me vast bij mijn schouder en trekt me mee naar de ingang van de fabriek, "blijf van me af, heks" sis ik kwaad. "Brian heeft wel een meid met pit uitgezocht" lacht ze, "ik laat je los maar je loopt mee" sist ze dreigend. Braaf loop ik achter haar aan, tegen werken heeft toch geen zin. Zij zullen vast ook wel een mes of pistool bij zich hebben, we lopen een donker gangetje binnen, wat me eigenlijk echt de kriebels geeft. "Ben je bang?" Gillen de vrouwen tegelijk, wat denken ze dan? Ik ben fucking zestien jaar en moet dit allemaal fixen. Na de lange gang doorgelopen te hebben komen we aan bij een grote ruimte, er staan wat oude vervallen spullen en een grote poort deur. Krakend gaat de houten deur open, er verschijnen drie figuren, maar het is donker dus kan ik niet zien wie het zijn. "Hallo Elise" zegt een iemand gemeen, die stem herken ik uit duizende, Lars. "Vertel gewoon wat ik moet doen" sis ik kwaad, hij begint hard te lachen, "je gaat samen met Shelly en Amy een winkel overvallen" lacht hij. Op dat moment klinkt er veel kabaal van buiten, "politie" wordt er hard geroepen. "Rennen" sist Lars en begint te rennen, de hele fabriek stroomt vol met politie agenten. "Je mag mee naar het bureau" glimlacht een politie agent lief, "buiten staat iemand op je te wachten." Ik knik en ren naar buiten, ik kijk even rond tot ik Caitlyn zie staan. Gelijk ren ik op haar af, ik omhels haar stevig, tranen vullen mijn ogen. Als ik na vijf minuten Caitlyn losgelaten heb moeten we mee naar het politie bureau, eigenlijk alleen ik maar ik wil dat Cait mee gaat. Met gierende sirenes rijd de politie auto weg, Sem rijd er met zijn auto achterna.
Bij het politie bureau worden we een kamer ingeleid, ik heb al gehoord dat alleen Lars opgepakt is. Brian was er dit keer waarschijnlijk niet bij, wat betekend dat als ik nu beken ze Ian alsnog iets aan doen. "Ik beken niet" fluister ik naar Caitlyn, "waarom?" Ik geef haar de blik dat ze stil moest zijn. Een politie agent stapt naar binnen en start met mij uithoren, overal geef ik zo kort mogelijk antwoord. Als ik nu beken doen ze Ian iets aan, dan zullen Lars en Brian hem niks aan doen, want dan zitten ze vast. Maar dan laten ze iemand anders het wel doen, bijvoorbeeld die man. Die me heel bekend voor kwam, hij heeft dezelfde bouw als mijn vader, heel raar.