Ian perspectief.
"Nu de meiden weg zijn kunnen wij praten" grinnikt Jannes en wiebelt met zijn wenkbrauw. Dit kan maar over een ding gaan, Elise. "Ben je verliefd op-" "nee" sis ik lachend, "echt wel" grinnikt Niels. "Hou je bek man lul" sis ik lachend, "Ian is verliefd" gilt Niels en gaat op de bank staan. Soms denk ik echt dat Niels nog in groep zes zit, zelfs een tien jarige is mentaal ouder dan dat hij is. Op dat moment komen Elise en Stefania weer binnen, "en waarom staat Niels op de bank?" Lacht Elise. "Nou Ian i-" begint Niels, "leuk" onderbreek ik hem. Ik geef hem een boze blik waarna Niels rustig gaat zitten, "ik heb een voldoende voor Nederlands" verzint Niels lachend. "Nou ik ben blij voor je jongen" gilt Elise, eerlijk, zo is ze echt mooi.
Elise perspectief
Wat doet die gast met me? Ik wil helemaal niet verliefd zijn. Als iedereen zover is lopen we naar de fietsen, "kom" mompelt Ian en gebaart naar zijn bagagedrager. "Ik kan heel goed fietsen Ian" grinnik ik, "kom gewoon" lacht hij. Ik knik lachend en ga achterop zitten. Gelijk begint Ian te slingeren, waarschijnlijk alleen zodat ik hem vast pak, Slijmbal.
Grijnzend steek ik mijn handen in mijn zakken, vroeger zat ik op paardrijden, dus ik kan prima blijven zitten. "Hoe kan je zo goed zitten?" Grinnikt Ian, "je bent een Slijmbal" lach ik.Ian perspectief
Ik weet niet wat het is, maar ik vind het fijn als ze me aanraakt. Van de kleinste aanrakingen maakt ze me al gek, maar dat heeft ze hopelijk zelf niet door. Lachend begin ik te slingeren, ik hoor Elise lachend zuchten waarna ze haar handen in haar zakken steekt. "Ah kuyper heeft gefaald" lacht Stef die achterop zit bij Jannes, ik steek mijn tong uit.
Na tien minuutjes fietsen komen we aan bij de bioscoop, lachend trek ik Elise mee naar de zaal. "Ik wil niet" stribbelt Elise tegen, "ik haat horror" mompelt ze zacht. Wat moet ik nu zeggen? Ik wil dat ze in mijn armen komt liggen. We nemen plaats op onze stoeltjes en gooien wat met popcorn naar de mensen achter ons, we kunnen ook nooit iets serieus.Elise perspectief.
Na de film ren ik snel de zaal uit, het was een kleffe horror film en Ian zat de hele tijd naar me te staren, vreselijk. Ian is een leuke jongen, maar ik wil niet verliefd zijn, echt niet.